Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke prøvd prozyme men digger Ironcore sin Chunk Of Pro(bro)tein, hovedsakelig fordi han smaker digg, er billigst iforhold til næringsinnhold. Og er en god del bøsere enn de fleste andre barene.

Relativt likt næringsinnhold som TN sine

Takk, men jeg mente pulver med sjokoladesmak :p

Lenke til kommentar

Proteinbars er generelt bare verdt det hvis du spiser det i stedet for vanlig sjokolade, som kosttilskudd er det ganske dårlig stuff, både med tanke på makros og bang for bucks.

Trodde han mente prozyme bars av en eller annen grunn, til en viss grad enig, men vil de nesten er geniale istedet for/sammen med en banan om man ikke har tid til å spise (ie. jobber overtid, forsov seg med 45min, under 3-4 timer lang kjøretur )

 

Har ikke prøvd TN sitt pulver heller men av forskjellige smaker pf 100% whey/wheytech, gymgrossisten whey-80 og x-life fast-1 Synes jeg x-life sin er greiest på smak, sjokoladen dem minner veldig om tine sin sjokomelk (ikke litago) bare mye mer passiv. Gymgrossisten sine er helt kurrante på smak (banan var veldig god, spesielt blandet med sjokoladesmak, ikke så "falsk" søtsmak som på mange andre)

Men har tilgode og smake noe fra pf jeg kan si jeg har likt, synes de er for stramme.

 

Edit:

Det er selvsagt. Men jeg vurderer å ha en liten kasse med barer stående for mellommåltid på jobb istedenfor cottage cheese etc. ettersom begge har litt i underkant av 40g protein, samt erstatter for vanlig sjokolade.

Er en sucker for kaffe + sjokolade ...

Veldig greit i 5-minutterspauser på jobb, hvor man ellers bare rekker og drikke kaffe. Spesielt for deg som er en spinkeljævel :p Men ville nok ikke spist de hver dag, mest pga. relativt dårlige macroer og greit og la eska vare en stund. :p

Endret av Primer4
Lenke til kommentar
Om det faktisk er slik at "cardio kills gains", selv om man ligger i overskudd, er det mulig jeg må revurdere cardioen.

På papiret gjør det nok det innen 3 timer, men neppe noe du merker, siden 90% av feielene som gjøres er forlite mat så er sansynligheten stor for at du vil lykkes da du vet at alle kcal du løper bort må du spise tilbake i tillegg til den øvrige planen.

Lenke til kommentar

Ble kjent med en ganske så biff fyr på ferie nå, og la merke til at han hadde en boks med B12 vitaminer på hotellrommet. Spurtenhva han brukte det for, og han sa at B12 økte appetiten og gjorde at han kunne spise mer. Noen som har hørt om det før?

 

Ja,jeg bruker B12 når jeg skal innta store måltider.

Det finnes en type som heter "pink magic", den funker kongebra til å holde deg sulten.

Lenke til kommentar

*snip*

Med "smaker digg", mener du nær likt godteri-digg? For jeg har smakt min andel forjævlige proteinbarer, og vil gjerne ha noe godt om jeg først skal kjøpe.

 

Finn deg en Herbalife distributør og kjøp proteinsjokolader. De er veldig gode. Så gode at jeg foretrekker dem foran melkesjokolade faktisk.

Lenke til kommentar

Med "smaker digg", mener du nær likt godteri-digg? For jeg har smakt min andel forjævlige proteinbarer, og vil gjerne ha noe godt om jeg først skal kjøpe.

 

Finn deg en Herbalife distributør og kjøp proteinsjokolader. De er veldig gode. Så gode at jeg foretrekker dem foran melkesjokolade faktisk.

Kødder du?, er jo masse dårlig fett/sukker i de, og bare 10g protein per bar, og 199 for 12 stk, herbalife er jo bare marginalt bedre enn vanlige sjokoladebarer.

 

PF sine BIG 100/Chunk of protein er de beste proteinbarene jeg har smakt, big100 smaker snickers bare ikke like kvalmende/mer mettende og chunk of protein smaker likkens bare med mandler istedefor peanutter.

 

Edit: ok var nutrilett som hadde så mye dårlig fett/sukker men herbalife er jo så små, må jo spise 3 stk for og nærme seg en pf bar på næringsinnhold.

 

Ellers så kan du jo lage selv: fått inntrykk av at det somregel blir ganske bra. (mange oppskrifter på nett)

Endret av Primer4
Lenke til kommentar

Ble kjent med en ganske så biff fyr på ferie nå, og la merke til at han hadde en boks med B12 vitaminer på hotellrommet. Spurtenhva han brukte det for, og han sa at B12 økte appetiten og gjorde at han kunne spise mer. Noen som har hørt om det før?

 

Ja,jeg bruker B12 når jeg skal innta store måltider.

Det finnes en type som heter "pink magic", den funker kongebra til å holde deg sulten.

Vil du si du orker betydelig mer mat av b12? Hvor kjøper du?

Lenke til kommentar

Med "smaker digg", mener du nær likt godteri-digg? For jeg har smakt min andel forjævlige proteinbarer, og vil gjerne ha noe godt om jeg først skal kjøpe.

 

Finn deg en Herbalife distributør og kjøp proteinsjokolader. De er veldig gode. Så gode at jeg foretrekker dem foran melkesjokolade faktisk.

Kødder du?, er jo masse dårlig fett/sukker i de, og bare 10g protein per bar, og 199 for 12 stk, herbalife er jo bare marginalt bedre enn vanlige sjokoladebarer.

 

PF sine BIG 100/Chunk of protein er de beste proteinbarene jeg har smakt, big100 smaker snickers bare ikke like kvalmende/mer mettende og chunk of protein smaker likkens bare med mandler istedefor peanutter.

 

Edit: ok var nutrilett som hadde så mye dårlig fett/sukker men herbalife er jo så små, må jo spise 3 stk for og nærme seg en pf bar på næringsinnhold.

 

Ellers så kan du jo lage selv: fått inntrykk av at det somregel blir ganske bra. (mange oppskrifter på nett)

 

De smaker i hvert fall godt. Jeg er enig i at prisen er noe høy for ikke-medlemmer ja.

Lenke til kommentar

Hvor stor forskjell gjør det om man spiser (proteinrik) mat rett etter eller en stund etter trening? TN påstår at treningseffekten er opptil 25% høyere hvis man spiser innen 30 minutter etterpå. Jeg mener også å ha lest påstander om det motsatte. Kan noen bekrefte eller avkrefte dette med andre kilder?

Lenke til kommentar

Det er ihvertfall ikke bevist!!

 

Men ifølge min egen brosciense-logikk tar jo kroppen bedre opp alt rett etter trening (er jo derfor man tar carb/protein shaken) og da vil det være logisk og spise litt og (kjeften lager vel til og med ensymer når man tygger som gjør at kroppen tar næring bedre opp?)

Lenke til kommentar

Dele en oppskrift med dere.

 

4 tortillalefser.

Tomatpurre.

Tunfisk i vann.

Masse krydder.

Ost.

Oregano.

Tomat.

Løk.

Oliven.

Mais.

 

Sleng i ovnen ca 10min på 225. Enjoy.

Aaand you lost me. :yucky:

Men legger du tortillalefsene som en stabel på 4? Husket jeg ordnet en god del "pizzabunner" ved å bare legge 2-3-4 stykker i en stabel og peise på med det jeg ville ha på toppen.

Lenke til kommentar

Hvorfor ha med vann? Er det ikke irriterende når tunfisken svømmer sin vei?

 

Det er ihvertfall ikke bevist!!

 

Men ifølge min egen brosciense-logikk tar jo kroppen bedre opp alt rett etter trening (er jo derfor man tar carb/protein shaken) og da vil det være logisk og spise litt og (kjeften lager vel til og med ensymer når man tygger som gjør at kroppen tar næring bedre opp?)

 

Nei, du har rett i at ingenting kan bevises. Men det er fint om noen kan sannsynliggjøre det ene eller det andre.

 

Jeg har nemlig lest at proteinsyntesen varer i 48 timer etter trening uansett, så det vil derfor ikke gjøre noen forskjell om man spiser (og/eller drikker proteiner) med en gang eller venter litt. Min logikk sier meg at TN og andre produsenter lett kan påstå noe slikt eller feilaktig tolke forskning slik, for det vil jo hjelpe på salget av tilskuddene deres.

 

Jeg lurer også på om kroppen virkelig tar opp flytende proteiner bedre enn fast føde, eller om dette er en myte satt til livs av de som selger proteinpulver?

Endret av Zarac
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...