Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

FML!

 

Gnc har sluttet å selge animal pak serien og generelt alt ifra USA (ironisk, ettersom Gnc er et amerikansk merke).

Vet noen om supplement-butikker i london, og hvor sånn ca. di er?

 

Husker selvfølgelig ikke det nå, men ser alltid en del supplement-butikker når jeg er i sentrum. Hvor er du hen, og hva gjør du i London?

Lenke til kommentar

Klarer folk å bruke apps etc effektivt som treningslogg altså? Penn og papir har alltid fungert så mye bedre for meg, stå og fingre på telefonen med skjelvende fingre blir så mye pirk :p

 

Enig. Har gått med noen notatbøker oppgjennom :)

 

Men dersom du først skal bruke apps, så funker den helt ok.

Lenke til kommentar

Så nok en gang er moren min bekymret over det jeg spiser. Jeg tipper de fleste av dere som trener samtidig som dere har bodd hjemme, har vært i lignende situasjon. Situasjonen oppstod da jeg fortalte om at jeg for noen uker siden oppdaget at tennene mine både er misfargede og har blit slitt foran.

 

Moren min hevder dette har noe med hvor ensidig jeg spiser og klandrer meg for å være for streng mot meg selv. Jeg sier at jeg må spise for å få resultater ut av noe jeg elsker å gjøre. Spiser jeg ikke nok er det ikke noe poeng å drive med det jeg elsker. Likevel er hun ikke overbevist. Hun ønsker å ta meg til en fyr som har vunnet EM, VM og NM bla bla. for å diskutere kosthold, men for å være ærlig ser jeg ikke helt poenget med dette ettersom han og jeg trolig har helt forskjellige mål. Forresten tror moren min at det er syre som er problemet pga. min trege fordøyelse som jeg har hatt de siste 2 årene. Jeg skjønner dog ikke hvorfor problemet da har oppstått nå og ikke før.

 

Hvordan kan jeg overbevise henne om at jeg ikke er syk fordi jeg teller kalorier røfflig og har en peiling på hva jeg spiser?

 

Hva ville dere gjort?

 

EDIT: Jeg har brukt ganske mye tid i det siste til å lese om kosthold. Til tross for det jeg har tatt til meg klarer jeg ikke å formulere det videre. Trenger hjelp til dette.

Endret av Hugol
Lenke til kommentar

Jeg prata med en fyr på treningssenteret i dag. Han anbefalte å trene etter en slags pyramidemetode i baseøvelser. Man begynner med høyeste vekt man klarer på 20 rep, og øker vekt med mindre rep fram til man er på 4-2rep. Dette for å trene musklene over et bredere spekter og at man ikke skal løfte den samme vekten over lengre perioder.

 

Hva tenker dere om dette? Noen som har hørt om det før?

 

Jeg får syk pump av å trene slikt hvertfall. Ser i filmer at Coleman trener mye med denne metoden. Nå betyr jo ikke det allverden, men utifra egne erfaringer kan jeg godt anbefale å trene sånn i perioder for en forandring fra standard 5x5 eller hva man driver med.

Lenke til kommentar

Jeg prata med en fyr på treningssenteret i dag. Han anbefalte å trene etter en slags pyramidemetode i baseøvelser. Man begynner med høyeste vekt man klarer på 20 rep, og øker vekt med mindre rep fram til man er på 4-2rep. Dette for å trene musklene over et bredere spekter og at man ikke skal løfte den samme vekten over lengre perioder.

 

Hva tenker dere om dette? Noen som har hørt om det før?

 

Jeg får syk pump av å trene slikt hvertfall. Ser i filmer at Coleman trener mye med denne metoden. Nå betyr jo ikke det allverden, men utifra egne erfaringer kan jeg godt anbefale å trene sånn i perioder for en forandring fra standard 5x5 eller hva man driver med.

 

Han fikk det dog til å virke som om pyramidetrening var det beste av det beste. Idk.

Lenke til kommentar

@hugol

Ta ein tur te fyren? Han kan sikkert lære deg mye bra.

Om han virkeleg har vunnet alt det der (i noe anna enn sjakk? :), og du greier å sei kva målet ditt er, så vil han komme med gode råd/forklare te moren din at du he rett

 

Du har kanskje rett i det cafey. Likevel er det så jævlig å måtte spise i smug. Fy faen så bra det skal bli å flytte om et par år! Da blir det foodparty hver dag. Alle er invitert.

Lenke til kommentar

Jeg så på et program om kroppen, mennesket og hvordan vi har forandret oss for en tid tilbake. Det kom fram at å løpe med sko/løpesko var årsaken til at mange hadde ryggproblemer.

 

Flere av de som hadde begynt å løpe barbent, som man gjorde i steinalderen etc, hadde blitt kvitt ryggproblemer.

 

Å løpe på grus/ skogsvei er som å tråkke på lego. Ryggsmertene er verdt det.

 

Da har du ikke løpt nok. Fotsålene herdes med tida.

 

Jeg føler jeg trenger litt forbedring av oppvarmingen min. Kjører 60% av hva jeg løfter 8x3, men dette er neppe den beste metoden å varme opp på før løft. Noen som kan fortelle litt hvordan de varmer opp når det angår bøy, mark og benk?

 

Du spurte vel om dette i en egen tråd for en stund siden? Start lavt og legg gradvis på mer vekt for hvert oppvarmingssett, og ikke ta for mange repetisjoner hver gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...