Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Skitten bransje ja, men ser ikke hva for eksempel Kingston University London har og vinne på og lage en studie hvor de viser til at kreatin ethyl esther og krealkalyn ikke har noen fordeler kontra monohydrat?

 

Kan ikke si jeg merker noe spesiell forskjell på kreatin kontra uten kreatin bortsett fra at jeg holder ett par kilo mer vann.

 

Men er likevel godtroende og bruker det (Så billig uansett)

 

Ellers så går det i tran, multivitaminer, proteinpulver og god søvn (Dukker opp artikler/studier om disse hver 1-3mnd som viser at alle disse er good-shit) men forskerne er jo bare korrupte så kanskje man skulle bare gi faen.

 

Ifølge din logikk er det kanskje ikke bevist at trening funker i det hele tatt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Krea-Bolic

 

Det dette bunner i er at kreatin monohydrate i seg selv fungerer utmerket , men det er billig og man tjener ikke mye penger på dette. Derfor prøver man å sverte kreatin med å si at det ødelegges i syren i magen og derfor må dere kjøpe vårt flotte krea-bokic-sitrus ph5 omg-uber-kreatin så det kommer uskadet til musklene.

 

Her er en graf hvor kreatin monohydrate ligger i magesyre og som vi ser blir det ikke påvirket i den tiden kreatinet befinner seg i magen.

 

Jeg kjøper av og til et slikt merke selv pga prisen på tilbud ol, men da kun som kreatinen i seg selv og ikke mage det grammet basisk aske de tilsatte for å øke prisen.

 

 

Den beste KM man finner er nok av merket creapure som bruker mer penger i produksjonen da de tester for ustabilteter i produksjonen samt tar bort biprodukter som for eks dicyandiamide, dihydrotriazine og kreatinin fra kreatinen.

post-64596-0-73091700-1344176374_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De vektene de bruker i OL er ikke laget av metall, men er hva som kalles bumper plates. De er laget av gummi.

Jeg trodde det var snakk om metallkjerne og gummi utenpå? Det er altså ren gummi tvers gjennom, bortsett fra ringen hvor du setter på vektstangen? Eller misforstår jeg nå? :dontgetit:

Huh. Jeg ble faktisk ganske usikker på dette. Det er nok flere forskjellige typer slike plater. Enkelte er laget av gummi, andre har en kjerne som du sier. Litt usikker på hvordan Eleiko gjør det. Klarer ikke finne noen informasjon om det heller. Kanskje en skal sende mail. Hm.

Skulle likt å sett den gummien som veier så mye. Den letteste vektene har nok bare gummi, men jeg er villig til å sette litt penger på at det ikke er gummi rett igjennom på de tyngste vektskivene.

 

Edit: De store teknikk-platene til Eleiko som veier 2,5 kg ser ut som gummi helt igjennom, men det meste annet fra både Eleiko og Casall kjennes ut som det har metall inni.

Endret av Ciryaher
Lenke til kommentar

Noe forandring å spore? Første bilde er tatt i mai og andre bilde i går. Målte fettprosenten til 10 %. Høres veldig merkelig ut.

 

 

post-197831-0-22685600-1344186764_thumb.jpg

 

post-197831-0-93959900-1344186713_thumb.jpg

 

 

Edit: Er usikker på om jeg flekser eller ikke på første bilde..

På bilde 1 ser det ikke ut som du har trent så mye før, slank. Bilde 2 ser ut som starten på noe bra, stå på videre! :)

Av forandringer blir det vel mindre fett slik at "v-formen" lengst ned ved magen titter frem, samt litt tydeligere definisjon av brystmuskler.

Ta gjerne progresjonsbilder i samme setning, lys kan lure en til å tro at en er blitt mer definert eller feitere enn en egentlig er.

Lenke til kommentar

Jeg tok et kjapt overslag, en typisk stor vektskive veier maks rundt 10 kg dersom den er laget av gummi. Så de tunge inneholder nok metall, ja.

Ja, etter å ha sett på skivene på trening i dag konkluderer jeg med det samme.

 

Skitten bransje ja, men ser ikke hva for eksempel Kingston University London har og vinne på og lage en studie hvor de viser til at kreatin ethyl esther og krealkalyn ikke har noen fordeler kontra monohydrat?

Kan ikke si jeg merker noe spesiell forskjell på kreatin kontra uten kreatin bortsett fra at jeg holder ett par kilo mer vann.

Men er likevel godtroende og bruker det (Så billig uansett)

Ellers så går det i tran, multivitaminer, proteinpulver og god søvn (Dukker opp artikler/studier om disse hver 1-3mnd som viser at alle disse er good-shit) men forskerne er jo bare korrupte så kanskje man skulle bare gi faen.

Ifølge din logikk er det kanskje ikke bevist at trening funker i det hele tatt?

Du vet at stort sett all forskning trenger sponsing fra et sted? Det er ganske dyrt å drive med forskning, altså. Nå sier jeg ikke at det er tilfellet her, men det er bare verdt å ha i bakhodet.

Ellers synes jeg du har en latterlig stråmannargumentasjon. Og angående hva som er "bevist" og ikke, kan det være greit å sette seg litt inn i ting. Teorien om gravitasjonskrefter er heller ikke "bevist", den er bare aldri motbevist. Dagens lille vitenskapsteori out.

Lenke til kommentar

130g proteinpulver

+50g Herbalife (pulver)

+5egg

+Masse kanel og vanilje essens

+Melk for å tynne det ut = ca 1100kcal og 170-180g protein!

 

Dette ble til masse masse pannekaker som jeg skal kose meg med til frokost kl 13-14.00 (etter faste) på mandag og tirsdag. Oh yeeaaah! :dribble: :dribble:

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Ifølge din logikk er det kanskje ikke bevist at trening funker i det hele tatt?

 

Det er ikke bevist, nei. Det er det som er så morsomt med vitenskap. Man kan aldri bevise noe som helst uansett hvor hardt man prøver. Du kan ikke bevise at du lever, at du befinner deg på planeten Jorda, eller at det i deg hele tatt finnes en planet. Du kan bare sannsynliggjøre det.

 

Jeg skjønner selvfølgelig at du ikke mente bevist, men sannsynliggjort.

Lenke til kommentar

Beste øvelser for å styrke/strekke skulderleddet for å forhindre "popping"?

[...]

 

"Rotator cuff" er vel hva det heter. Øvelser man bør gjøre for oppvarming og etter treningsøkten for å styrke opp skulderen for å unngå *popping* i den under øvelser som militærpress og skulderpress.

Lenke til kommentar

Beste øvelser for å styrke/strekke skulderleddet for å forhindre "popping"?

[...]

 

"Rotator cuff" er vel hva det heter. Øvelser man bør gjøre for oppvarming og etter treningsøkten for å styrke opp skulderen for å unngå *popping* i den under øvelser som militærpress og skulderpress.

 

Ville kjørt 2x15-20 på Ut/inn rotasjon. Anbefaler disse øvelsene før en bryst/skulder økt. Men kan også kjøres om du bare har bein-økt.

 

http://www.kiroprakt...spx?itemID=1058

 

 

 

 

Teknikk: rotator.cuff: Hold albuene alltid nærme kroppen, og albuene i 90 grader, og hold det der og roter så langt ut du kommer. De andre: fokus på og presse skulderbladene sammen, og ned. I Skapular pushups Skal du ikke bøye albuene, men bevegelsen skal skje i skulderbladene, press de sammen og ned - ikke opp mot nakken, kan gjøres på knær om du ikke klarer det vanlig. Ca det samme gjelder de andre øvelsene. Vil nok tro at det vil hjelpe mot "poppinga" de etterhvert, men isåfall er skuldrene dine varmet opp og sjanse for skade blir veldig liten, med mindre teknikken din er dårlig.

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

Jeg har nå trent fullkropp hardt annenhver dag for fjerde gangen på rad nå. Utenom dagen mellom øktene har jeg ikke tatt ut noen hviledag. Jeg har også løpt på dagene mellom styrkeøktene.

 

- Jeg merker at kroppen på en måte begynner å bli sliten nå, jeg er ikke like gira før trening, og føler at jeg gjerne skulle hvilt _litt_ til før jeg hiver meg på en ny økt. Som om jeg ikke er helt restituert. Er det jeg som er pussy, eller blir det i lengden for tøft med hard fullkropp annenhver dag?

 

Jeg sover som oftest godt, spiser ca 150g rene proteiner om dagen og har et dagsinntak på drøyt 2k kcal.

 

:)

 

Edit: Også begynner jeg å bli litt smågåen i knærne (spesielt venstre, der gjør det direkte vondt), innkjøringsproblemer med knebøy, helt feil teknikk, eller for stor belastning mtp at jeg løper og tar knebøy annenhver dag?

 

Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar

Noe forandring å spore? Første bilde er tatt i mai og andre bilde i går. Målte fettprosenten til 10 %. Høres veldig merkelig ut.

 

 

post-197831-0-22685600-1344186764_thumb.jpg

 

post-197831-0-93959900-1344186713_thumb.jpg

 

 

Edit: Er usikker på om jeg flekser eller ikke på første bilde..

På bilde 1 ser det ikke ut som du har trent så mye før, slank. Bilde 2 ser ut som starten på noe bra, stå på videre! :)

Av forandringer blir det vel mindre fett slik at "v-formen" lengst ned ved magen titter frem, samt litt tydeligere definisjon av brystmuskler.

Ta gjerne progresjonsbilder i samme setning, lys kan lure en til å tro at en er blitt mer definert eller feitere enn en egentlig er.

 

Takk for feedback!

Lenke til kommentar

Jeg har nå trent fullkropp hardt annenhver dag for fjerde gangen på rad nå. Utenom dagen mellom øktene har jeg ikke tatt ut noen hviledag. Jeg har også løpt på dagene mellom styrkeøktene.

 

- Jeg merker at kroppen på en måte begynner å bli sliten nå, jeg er ikke like gira før trening, og føler at jeg gjerne skulle hvilt _litt_ til før jeg hiver meg på en ny økt. Som om jeg ikke er helt restituert. Er det jeg som er pussy, eller blir det i lengden for tøft med hard fullkropp annenhver dag?

 

Jeg sover som oftest godt, spiser ca 150g rene proteiner om dagen og har et dagsinntak på drøyt 2k kcal.

 

:)

 

Edit: Også begynner jeg å bli litt smågåen i knærne (spesielt venstre, der gjør det direkte vondt), innkjøringsproblemer med knebøy, helt feil teknikk, eller for stor belastning mtp at jeg løper og tar knebøy annenhver dag?

Kjører du økende belastning fra gang til gang på helkroppsprogrammet?

Hvordan vondt i kneet? Hele tiden, eller bare når du gjør knebøy? Også, hvor på kneet? Umulig å si noe om teknikken din uten å se den.

Lenke til kommentar

Takk for svar :)

 

Ja, øker der jeg kan. Ikke etter noe lineært skjema, men når jeg føler tiden er inne. Har økt mye i skråbenk, omvendt skråbenk (eller hva det nå kalles, ligger på magen på benken og gjør skråbenk andre veien, for å trene rygg) og nedtrekk i det siste. Har også økt vektbelastningen en del i situps (jeg vet denne øvelsen er fy, men har ikke funnet noen øvelse som kan erstatte den, da jeg trenger relativt hard belastning for å få sterke muskler som kan ta i mot slag).

 

Knærne gjør ikke vondt når jeg ikke belaster det, men det merkes når jeg står eller går, og merkes enda mer under løping og knebøy.

 

:)

 

Edit: Det gjør vondt på den delen av kneskålen som vender inn mot det andre beinet. Smerten kan vel best beskrives som om jeg har slått kneet.

Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...