Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Kanskje ikke helt egnet for denne tråden, men jeg har merket noen brune hull på mine to miderste tenner nede, og på de to øverste tennene. Jeg lurer på om dette ikke har litt med kosthold å gjøre. Går veldig mye i mager kesam og cottage cheese. Noe av dette som kan være årsaken tror dere, eller er det noen av dere som har opplevd noe lignende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snus, eller røyk da?

 

Snuser til daglig, men ikke mye og jeg ser ikke hvorfor dette skal skade tennene mine nede i munnen.

 

 

Sluttet med snus for snart et år siden, har i korte perioder nå og da tho, men det hadde ikke noe å si sa han. Snus gir ikke syreskader, da det er base eller hva det heter, ikke syrlig.

 

Hvis du skal være helt ærlig, Kjetil. Føler du at du presterer bedre uten bruk av snus? Måtte bare spørre :)

Lenke til kommentar

Snus, eller røyk da?

 

Snuser til daglig, men ikke mye og jeg ser ikke hvorfor dette skal skade tennene mine nede i munnen.

 

 

Sluttet med snus for snart et år siden, har i korte perioder nå og da tho, men det hadde ikke noe å si sa han. Snus gir ikke syreskader, da det er base eller hva det heter, ikke syrlig.

 

Hvis du skal være helt ærlig, Kjetil. Føler du at du presterer bedre uten bruk av snus? Måtte bare spørre :)

Ja. Får ikke så fort melkesyre i armene når jeg ikke snuser. Merker stangerer fortere med enn uten. Har snust hele ferien nå (2 uker), å treningen jeg har ikke så mye å gi som før, blir fortere svimmel under tunge løft også.

Skal slutte igjen nå som ferien er over, noe jeg har gjort etter påskeferien og etter ei uke på hove. (har en tendens til å starte igjen når jeg har ferie, for så å slutte etterpå :p )

Det er jo fakta at nikotin minsker oksigenopptaket i blodet med 10-15%, man har også større sjangs til å få skader under trening, da musklaturen ikke får så mye blod som den skulle fått. Hvertfall ifløge noen som skjer i denne tråden for mange år siden.

Lenke til kommentar

Snakket Joakimz til Hugol eller?

 

I'm talking to you now.

 

Ja, det var ment til han og litt Kjetil.. Grunnen til at jeg spurte var at jeg har sett mange som røyker og snuser som har jævla stygge tenner, sånn som brune. Men om det er derfor vet jeg ikke :p

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

Snus, eller røyk da?

 

Snuser til daglig, men ikke mye og jeg ser ikke hvorfor dette skal skade tennene mine nede i munnen.

 

 

Sluttet med snus for snart et år siden, har i korte perioder nå og da tho, men det hadde ikke noe å si sa han. Snus gir ikke syreskader, da det er base eller hva det heter, ikke syrlig.

 

Hvis du skal være helt ærlig, Kjetil. Føler du at du presterer bedre uten bruk av snus? Måtte bare spørre :)

Snip.

 

Takk for svar, Kjetil. Har du noen mer konkrete tall med tanke på hva de 10 - 15 % av oksygenopptaket i blodet faktisk påvirker løftene dine?

Lenke til kommentar

De fleste sier at det ikke merkes noe særlig, men jeg kan banne på at om jeg kjører 12 reps i f.eks benk så går de 2 siste utrolig tungt i perioder hvor jeg snuser iforhold til ellers. Kan hende det er psykisk da, men psyken har jo mye å si den også :p . Mange her som sier det samme hvertfall.

 

Er også noe om det her, her og her.

De fleste av svarene samsvarer hvertfall med det jeg føler de periodene jeg snuser, jeg yter ikke like bra :)

Endret av Kjetil_90
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ang. bøy og mobilitet. Har lest tidligare om det og då var det skrevet noe ala:

Greier ein utføre øvelse uten vekt/med lett vekt, så må ein greie å utføre den med tung vekt også.

Altså, om du greier å ta bøy med lettare vekter, så har du bra nok mobilitet. At ein får vondt i ryggen med tungt vekt, tyder at ein trener med for tungt vekt og begynner å ha dårleg teknikk, framfor "for dårleg mobilitet".

For meg så hører det veldig logisk. Noe meininger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...