Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Kom en liten gjeng med håndballgutter inn på senteret i dag for å trene noe som skulle likne knebøy..

Kvartbøy fra helvete, joggesko og små vektskiver under hælene og ingen oppvarming før arbeidsettet. Visste ikke om jeg skulle le eller gråte :shrug:

Jeg må også virkelig slutte å irritere meg over slike ting, men jeg greier det bare ikke :blush:

Brukar også vektskifer. Samme prinsippet som vektløftersko, der det er byggd opp under hælen. Men ser at kvartbøy og joggesko er irriterande å sjå på. Er ikkje reint sjeldent at eg har sagt frå kva eg meiner, mottatt med eit surt fjes.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mark kan forsåvidt hjelpe, men skikkelig mobilitetstrening er det som virkelig hjelper.

Men ja, frontbøy er en god erstatter for knebøy.

 

Jeg har drevet med kampsport i årevis, og har ganske god mobilitet. Kommer meg godt ned i knebøy, men får fort vondt i korsryggen.

Lenke til kommentar

Kom en liten gjeng med håndballgutter inn på senteret i dag for å trene noe som skulle likne knebøy..

 

Kvartbøy fra helvete, joggesko og små vektskiver under hælene og ingen oppvarming før arbeidsettet. Visste ikke om jeg skulle le eller gråte :shrug:

Jeg må også virkelig slutte å irritere meg over slike ting, men jeg greier det bare ikke :blush:

 

Hmm, trener ikke tilfeldigvis på et evo senter i bærum? :ph34r:

 

Jeg syns frontbøy er dritbra, gjør det selv istedet for knebøy for tiden, bytter vel til knebøy igjen om noen måneder

 

Vært på ferie en måned i USA med grisefyll istedet for trening, så nå holder jeg på å bygge opp styrken igjen.. Det er noe forbanna dritt! Fikk gjort et kupp på noen bøysko jeg har siklet på hvertfall:

 

adidas-performance-adipower-weightlifting-1026354.jpg

 

Får vel nesten også legge inn et annet bilde jeg tok fra Golds Gym:

post-52577-0-39376800-1343998285_thumb.jpg

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg liker knebøy, men fikk vondt i ryggen av øvelsen. Jeg har trent en del mark siden, kan dette hjelpe på? Er frontbøy eventuelt en ok erstatter for knebøy?

Det kan ha noe å gjøre med hvor god du er til å få opp buktrykket, samt hvor kontrollert du er i vendingen. Jeg kan få vondt i ryggen dersom jeg slurver med de to fasettene ved løftet.

Lenke til kommentar

5g x 5 i 5 dager og deretter 5g var TNs print før, står det lenger en det så vil de vel tjene mer penger ved at du bruker opp mer. Ca 30% av oss er også non responders, dvs lagrene er fulle fra før og tilskuddet hjelper null.

 

Da det er det billigste og best dokumenterte kosttilskuddet, bruker jeg det hele året uten pauser uansett mål.

Ser ingen grunn til å ikke.

 

Jeg vet at kreatin har dokumentert effekt, men for meg gjør det ingen merkbar forskjell. Jeg merker verken noen vektoppgang eller noen økt styrke eller utholdenhet med tilskuddet. Jeg har prøvd å begynne og slutte og begynne igjen. Nå tar jeg kreatin bare for å bli kvitt det jeg har. Jeg spiser ikke så mye kjøtt og fisk at kreatinlagrene kan være fulle uten. Hva kan være grunnen til at jeg ikke merker noe?

 

Har nå for første gang i mitt liv gjort ordentlig plass til knebøy i programmet mitt, trent knebøy en fem treninger på rad nå. Har ikke kommet meg opp i den heftigste vekta ennå, men kjenner allerede hvordan lårmusklene utvikler seg. Syk øvelse!

 

De første par månedene jeg tok knebøy vokste lårene mine enormt. Ulempen er at man får tydelige strekkmerker.

Lenke til kommentar

Jeg har drevet med kampsport i årevis, og har ganske god mobilitet. Kommer meg godt ned i knebøy, men får fort vondt i korsryggen.

Då har du for dårleg mobilitet, teknikk eller ein kombinasjon.

Mest sannsynlig, men ikke nødvendigvis. Enkelte personer med lange bein og kort overkropp sliter med øvelsen, selv med god bevegelighet og teknikk. Det finnes en del respekterte trenere som ikke setter opp knebøy til klienter med disse fysiske trekkene. Frontbøy er uansett en tilnærmet fullgod erstatning.

Lenke til kommentar

Jeg liker knebøy, men fikk vondt i ryggen av øvelsen. Jeg har trent en del mark siden, kan dette hjelpe på? Er frontbøy eventuelt en ok erstatter for knebøy?

Frontbøy er en god erstatning. For tiden kjører jeg bare frontbøy. Det samme har bulgarske vektløftere hatt stor suksess med.

 

 

Jeg bruker noen vektskiver under hælene

Noen som vet når det er rykk ogsånn under ol?

I morgen kl. 8 (85kg), lørdag kl. 8 (94kg), mandag kl. 8 (105kg) og tirsdag kl.8 (105kg+).

Kan anbefale 85,94 og 105. Hvertfall 105kg! Blir nok ganske så spennende.

kl 8 om morningen?

Klokken 20, burde det stått. :)

 

Jeg liker knebøy, men fikk vondt i ryggen av øvelsen. Jeg har trent en del mark siden, kan dette hjelpe på? Er frontbøy eventuelt en ok erstatter for knebøy?

Det kan ha noe å gjøre med hvor god du er til å få opp buktrykket, samt hvor kontrollert du er i vendingen. Jeg kan få vondt i ryggen dersom jeg slurver med de to fasettene ved løftet.

Vending? I bøy? Hæ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...