Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Takk btw, det at noen sier at jeg skal klare det gir en liten boost! :)

Kom til Trondheim, så skal jeg gjerne stå der og brøle på deg til du har klart det. :p

 

 

Morn gutta, har et spørsmål.

Trente mye før i tida, veide 85kg og er 186 cm høy. Hadde ikke tusenvis av muskler. Men var veltrent.

Grunnet studier (ingeniør) tar det mye av tida mi, samtidig som jeg jobber, har det vært lite med trening.

Jeg gikk ned på 75kg, samme høyde og var nå slank (tynn). De siste årene, har jeg gått opp og veier nå 85kg igjen. Men er mye mer fett på kroppen. Og jeg får angst, føler meg feit, fordi har ikke vært hatt mye fett før.

Har aldri jogget mye før, kan dette hjelpe med å få ned fettprosenten, evt sykling. Kostholdsmessig er jeg helt ok flink. Men kuttet ut brus for 2-3 uker siden. Eller burde jeg bare starte på treningssenter. Vil helst trene magen først, så jeg får tilbake den samme flate magen.

Tar igjen imot tips!

Styrketrening+kaloriunderskudd+1 times gåtur hver dag er hva du trenger.

Vanlig kostholds dag for meg

 

Havre flakes til frokost, ekstra lett melk eller lettmelk

Frukt Lunsj

Biff salat middag/kylling salat. Ikke saus.

Kveldsmat yogghurt, rester fra salat

 

Det jeg prøver å kjøre nå, og litt fisk osv. Er vel ganske kalorifattig måltider dette.

 

Kan jeg erstatte 1times gåtur med 30 min jogging hver dag, evt 1 time sykkel? tidsklemma vettu

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan jeg erstatte 1times gåtur med 30 min jogging hver dag, evt 1 time sykkel? tidsklemma vettu

 

Så lenge du brenner godt med kalorier er det det samme hva du gjør. Vil anta du får pulsen høyere opp med 1 time intens sykling eller en 30min jogg, og at du brenner mer enn hvis du bare rusler en tur.

 

Nå mener nok ikke wingeer en rusletur heller, men ja, du kan jogge eller sykle.

 

 

 

Edit: Ser forresten ikke helt hvordan 1 time sykling kan hjelpe på tidsklemma hvis 1 time gåtur er for mye. :p

Endret av Diskutant
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det går an å punktforbrenne!

Bare idioter dropper situps!

Du blir ikke stor uten jack3d!

NORDLENDINGER ER EN GJENG PYSETE TØLPERE! DET FINNES IKKE ET EKTE MANNFOLK I VINTERLAND!

 

Hva synes dere om driken min jeg tar proteinpulver og jack3d og gainer og olje blir jeg stor da?

 

 

 

Jeg vil ha en diskusjon i tråden. Jeg kjeder meg. Kan ikke noen starte en flamewar eller noe? Jeg savner en diger kranglediskusjon i tråden!

 

Endret av Diskutant
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som irriterer meg enormt ved å trene med kamerater er at nesten samtlige trener etter tid. Typ "Nå har jeg trent bryst i et kvarter. Det får holde!" eller "Nei, jeg gir meg nå jeg. Nå har jeg vært her i en time så da orker jeg ikke mer". Jeg trener alltid til jeg er ferdig og til jeg er ordentlig sliten (så lenge jeg har tid så klart). Samme om det tar 50 eller 90 minutter. Hvordan måler dere treningen deres?

Lenke til kommentar

Det som irriterer meg enormt ved å trene med kamerater er at nesten samtlige trener etter tid. Typ "Nå har jeg trent bryst i et kvarter. Det får holde!" eller "Nei, jeg gir meg nå jeg. Nå har jeg vært her i en time så da orker jeg ikke mer". Jeg trener alltid til jeg er ferdig og til jeg er ordentlig sliten (så lenge jeg har tid så klart). Samme om det tar 50 eller 90 minutter. Hvordan måler dere treningen deres?

 

Henger du bare med kjerringer du eller?

Sounds like a severe case of fuckarounditis!

 

Jeg trener etter et egenlagd program, som inneholder 2-3 baseøvelser + 2-3 iso-øvelser.

Trener 3 x 10 eller 5 x 5 alt ettersom hva jeg føler er best.

Behandle ditt første sett som ditt siste!

 

Rage enough 4 ya, Diskutant? ;)

Endret av Corey
Lenke til kommentar
Samme om det tar 50 eller 90 minutter. Hvordan måler dere treningen deres?

 

Jeg trener aldri så mye som en time når jeg løfter jærn, i dag trente jeg bøy og nedtrekk tok vel 35min. man har ikke energi til å løfte serlig lenger, og gjør man det driver man og pusler med iso øvelser. man løfter ikke på JÆRN

Lenke til kommentar
Samme om det tar 50 eller 90 minutter. Hvordan måler dere treningen deres?

 

Jeg trener aldri så mye som en time når jeg løfter jærn, i dag trente jeg bøy og nedtrekk tok vel 35min. man har ikke energi til å løfte serlig lenger, og gjør man det driver man og pusler med iso øvelser. man løfter ikke på JÆRN

Feil. Trener ofte langt mer enn 1 time, og ganske sikker på at jeg løfter JÆRN som fæææen:

http://www.youtube.com/watch?v=jvwi-7Dj1AY&feature=plcp

Markløft på speed!

Endret av wingeer
Lenke til kommentar

Ok, la oss ha ein bra krangle-diskusjon.

 

"Pussypad" - brukes ta folk for å gjere trening meir behagelig og beskytte nakken mot eventuelle skader vs kun pussyer som bruker den, ekte manfolk gjør ikkje det.

For å få eit anna syn på det: Er det "kun" folk med lav selvbildet som IKKJE bruker den, for å bli meir mannlig? Wannabe man liksom? Og dei som er mann nok - trenger ikkje noe sånt boost?

 

GO!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trening skal ikke alltid være behagelig. Mindre behagelig vil det bli den dagen stanga glir av nakken, begrunn av pussyen.

Det er første gong eg hører om det (at stanga glir av nakken?). Det er jo evt. feil teknikk/for høy vekt som er problemet i så fall?

Lenke til kommentar

Trening skal ikke alltid være behagelig. Mindre behagelig vil det bli den dagen stanga glir av nakken, begrunn av pussyen.

Det er første gong eg hører om det (at stanga glir av nakken?). Det er jo evt. feil teknikk/for høy vekt som er problemet i så fall?

 

Ja, når vektene blir tunge nok så vil som regel ikke pussypadden funke lenger, og da vil det gjøre vondere også for de som ikke er vant med det, og dermed er det lettere for at stanga kan gli ned, siden man ikke kjenner eksakt hvor stanga ligger, den vil heller ikke ligge stødig med padden på. Så like greit og vende seg til og ikke bruke pussypadd, før eller siden vil den ikke være like god og ha der. Så bedre og starte herdinga med og ha stangen der, som nybegynner vil man heller ikke ha så mye kg, etter noen uker/måner vil man heller ikke få vondt av og ha stanga der..

Endret av joakimz
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...