Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva vil du ha tips til? Program, øvelser, motivasjon...?

Har et program venninnen min satt opp til meg. Hvor lenge skal man kjøre det samme? Det er baseøvelser, noe frivekt, noe maskin pluss kondisjon. Hvordan unngår man å gjøre øvelsen feil?

Titta litt i tråden her at knebøy med smithmaskin ikke var noe bra? Klarer ikke få opp stanga med vekter på skuldrene på egenhånd, derfor jeg bruker den.

 

Er knebøy og beinpress samme øvelse? De har to beinpressmaskiner, en som er 90 grader og en som går oppover.

Hvor trener du?

Lenke til kommentar

Noen som pleier å ta dips? Får man gode resultater av det?

Mange som får gode resultater av dips, både vanlige og dips fra benk som på bildet ditt. Det er dog en skikkelig skulder-killer så vær forsiktig med dybden. Jeg kan ikke ta dips i det hele tatt med mine skuldre, men andre har kjørt det i 40 år og aldri merket noe negativt.

Lenke til kommentar

Noen som pleier å ta dips? Får man gode resultater av det?

Mange som får gode resultater av dips, både vanlige og dips fra benk som på bildet ditt. Det er dog en skikkelig skulder-killer så vær forsiktig med dybden. Jeg kan ikke ta dips i det hele tatt med mine skuldre, men andre har kjørt det i 40 år og aldri merket noe negativt.

 

Hvordan merker du det på skuldrene dine? Jeg fikk vanvittig vondt i skuldrene under og etter dips.

Lenke til kommentar

For min del er det smerte i AC-leddet der kragebeinet møter skulderbladet midt "oppå" skulderen, men dips setter skuldrene i så rar posisjon at det kan være mye rart som kan gå feil.

 

Har du vurdert å kjøre noen lette reps med diverse rotator cuffs øvelser før du tar dips/andre skulder øvelser? Har hjulpet meg enormt mye, kjenner ingen smerter i skuldrene whatsoever.

 

On another note, er helt fucka i nedre rygg etter en kjøretur på 16 timer til nesten-Doof-land, så vurderer kjøre en knall økt på skulderpress med tilhørende triceps-øvelser. Yay or Nay?

Lenke til kommentar

For min del er det smerte i AC-leddet der kragebeinet møter skulderbladet midt "oppå" skulderen, men dips setter skuldrene i så rar posisjon at det kan være mye rart som kan gå feil.

Akkurat samme sted som jeg kjenner det. Dog bare hvis jeg tar mye dips over en periode. Spesielt vektet.

Lenke til kommentar

HELVETE! Skulle prøve nytt rekordforsøk på 10 000 meter. Forrige bestenoteringen min var 38.56 fra tidligere i Juli, men da hadde jeg veldig mye å gå på. Jeg hadde ambisjoner om å komme inn på 36-tallet, men etter 7km merket jeg at jeg ikke hadde tatt i godt nok. Satt opp tempoet, men med 800 meter igjen trodde jeg ikke at det skulle gå så jeg falt litt sammen i hofta.

 

Med 100 meter igjen tenker jeg "gi nå jernet, din jævel" så jeg spurter det jeg makter inn. Kommer i mål på 37.04.00... Hadde jeg holdt riktig tempo i starten samt ikke falt sammen i hofta på 800 meter så hadde jeg kommet ned mot 36.20! Aldri vært så forbanna i mitt liv!

 

Summa sumarum; dagen endte med ny rekord, knust stoppeklokke og knust stol.

 

Det var for dårlig, Patrick. 37 minutter er for lang tid på mila.

 

Ja, det er det! :realmad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...