Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kommer nok til å fortsette med hansker. Når jeg begynte å trene så greide jeg meg ca 1,5 år uten. En av grunnene til at jeg begynte med hansker er at jeg lider av ekstrem svette på hender. Jeg får svette hender bare av å skrive på dataen liksom. Dette resulterte i dårlig grep på gymmen og hanskene var redningen min.

 

Ferdig med andre løpeøkt denne uken. Rundt et år siden forrige gang jeg prøvde meg på kondisjon. Springer i skog og på grusveier ettersom jeg har litt rare knær. Jeg lurer på om det er helt normalt å ha litt småvondt nederst rundt ryggraden etter man ikke har løpt på en stund? Tenkte at det muligens var en form for støttemuskler som jeg ikke har brukt på lenge som har blitt støle, men det er greit å være litt oppmerksom når det gjelder ryggen.

Lenke til kommentar

Ferdig med andre løpeøkt denne uken. Rundt et år siden forrige gang jeg prøvde meg på kondisjon. Springer i skog og på grusveier ettersom jeg har litt rare knær. Jeg lurer på om det er helt normalt å ha litt småvondt nederst rundt ryggraden etter man ikke har løpt på en stund? Tenkte at det muligens var en form for støttemuskler som jeg ikke har brukt på lenge som har blitt støle, men det er greit å være litt oppmerksom når det gjelder ryggen.

Helt normalt! Fikk det senest på mandag, og jeg har jogget snart 550km i år.

Lenke til kommentar

Jeg trenger litt hjelp med et dilemma jeg er i. For øyeblikket trener jeg på SATS som jeg er veldig fornøyd med foutenom at det er mye mennesker og utrolig irriterende musikk. Jeg har trent der i et år og har nå muligheten til å melde meg ut om jeg ønsker. Omtrent 200 meter unna mitt hjem er det et annet studio hvor jeg trente i et år. Et helt OK sted med lite folk og tildels lite utstyr. De har bla. en knebøyrack og en benkpressrack som er det jeg bruker. Det er også en venn av meg som trener der som også bruker det samme programmet som meg.

 

Jeg tenker at det er positivt å bytte med tanke på motivasjon, ved og ha en å trene med, og avstanden mellom meg og senteret. Det blir jo på en måte som å ha et studio i kjelleren som jeg lenge har ønsket meg. Til tross for dette er det jo ganske shady, men det er jo ikke et sted jeg skal sove, men et sted hvor jeg skal bli til en super helt. Jeg er 99% sikker, men ville høre hva dere tenkte.

 

Noen synspunkter?

Lenke til kommentar

Var i helt motsatt situasjon som deg for noen måneder siden. Jeg skiftet fra et lite senter like ved der jeg bor til et overbefolket og overpriset senter med bra utstyrsstandard for å noen å trene med... :tease:

Endret av Tekk
Lenke til kommentar

Jeg kjenner igjen en Zumbakropp når jeg ser den og jeg vedder alt jeg har på han der Cornelis har 2 Rumbaøkter i uka, minst!

 

Det er vel ingen som påstår at Zumba ikke er trening, men som det sies i artikkelen; i forhold til målrettet trening er det ganske ubrukelig. Zumba fungerer for de bare vil bevege seg, men det er vel kanskje best for å få folk opp av sofaen og gi de lysten til å trene.

 

Jeg har i lengre tid hatt en torn i siden når det kommer til alle disse "quick-fixene" som finnes når det kommer til trening. Alt skal gå så fordømrade fort og det skal være så gøy at du holder på å pisse på deg. Hvor mange ganger har du ikke sett overskriften "kom i form på 15 minutter!" hos enten Dagbladet, VG eller Allers?

 

Trening er ikke gøy, trening er hardt, trening er ensomt. Jeg løper mil etter mil i +2 grader, vind og sludd mutters alene og blir direkte provosert av alle de som (mer eller mindre) lurer folk til å tro at det finnes noen snarvei til god form. Ting tar tid og som oftest er det ikke morsomt. Alt du kan gjøre er å bite tennene sammen og presse deg ennå litt til. Det som driver meg er at alle de timene jeg tilbringer alene på enten veien eller mølla gjør at jeg får mye mer ut av trening enn alle de som leker seg og bruker sentrene som et sosialt samlingssted.

 

"Solitary trees, if they grow at all, grow strong"

- Winston Churchill

Endret av Patrick123
Lenke til kommentar

Jeg har i lengre tid hatt en torn i siden når det kommer til alle disse "quick-fixene" som finnes når det kommer til trening. Alt skal gå så fordømrade fort og det skal være så gøy at du holder på å pisse på deg. Hvor mange ganger har du ikke sett overskriften "kom i form på 15 minutter!" hos enten Dagbladet, VG eller Allers?

Klart man kan komme i form på 15 minutter ;)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ein PT på eit senter eg var innom meinte kettlebelltime var the shit. Der fekk du funksjonell styrke og du kjente at det var god trening sidan du var så sliten etterpå. Styrketrening var han ikkje så begeistra for sidan du ikkje fekk "brukt" det i kvardagen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...