Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner bare så altfor godt til folk (gjerne jenter) som er usikre og ikke tør å gjøre visse øvelser på trening fordi de er redde for å se dumme ut eller stikke rumpa mot folk når de tar fremoverbøyd roing.. Det er fryktelig synd, og jeg mener virkelig at man skal få se så dum ut man bare vil uten at noen skal bry seg...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjenner bare så altfor godt til folk (gjerne jenter) som er usikre og ikke tør å gjøre visse øvelser på trening fordi de er redde for å se dumme ut eller stikke rumpa mot folk når de tar fremoverbøyd roing.. Det er fryktelig synd, og jeg mener virkelig at man skal få se så dum ut man bare vil uten at noen skal bry seg...

Helt enig.

I tillegg ser jeg ofte folk som kommer på treningssenteret for å "trene". De løfter ingenting i forhold til hva de klarer, og hadde sikkert brukt flere kalorier på å gå fra sofaen til kjøleskapet. Hva er greia?

Lenke til kommentar

Har jeg gitt inntrykk av at kjerringa sin trening på noen måte plager meg? Nei, det gjør den ikke. Det var så enkelt som at jeg har sett henne på treningssenteret mange ganger, jeg synes at den ene øvelsen hennes er uvanlig og merkelig, og jeg er smått bekymret fordi dette er den eneste øvelsen hun gjør, noe jeg ikke tror at er bra. Hun og alle andre gjør selvfølgelig akkurat hva som passer dem med tanke på trening.

Lenke til kommentar

Det er mange der jeg trener som trener etter "tidskvote", dvs. de tror de man regner treningseffekt av ant. minutter tilbragt på treningssenteret.

Så de tusler rundt og drar litt her, dytter litt der. men ikke så mye at det blir for ubehagelig, tar kanskje noen minutter på mølla, drar hjem og poster på facebook at de har vært @ Elixia med Elisabeth, og lurer på hvorfor de aldri ser noe særlig forandring..

@Zarac: At du mener øvelsen hører hjemme på soverommet og ser helt latterlig ut etc. får du stå for hva du mener med selv, det er vel ingen av oss som prøver å overbevise den andre om noe.

Endret av Kevlar
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har jeg gitt inntrykk av at kjerringa sin trening på noen måte plager meg? Nei, det gjør den ikke. Det var så enkelt som at jeg har sett henne på treningssenteret mange ganger, jeg synes at den ene øvelsen hennes er uvanlig og merkelig, og jeg er smått bekymret fordi dette er den eneste øvelsen hun gjør, noe jeg ikke tror at er bra. Hun og alle andre gjør selvfølgelig akkurat hva som passer dem med tanke på trening.

Må få legge til at Hipthrusts er en særdeles effektiv øvelse for hamstrings/glutes...
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er mange der jeg trener som trener etter "tidskvote", dvs. de tror de man regner treningseffekt av ant. minutter tilbragt på treningssenteret.

Så de tusler rundt og drar litt her, dytter litt der. men ikke så mye at det blir for ubehagelig, tar kanskje noen minutter på mølla, drar hjem og poster på facebook at de har vært @ Elixia med Elisabeth, og lurer på hvorfor de aldri ser noe særlig forandring..

@Zarac: At du mener øvelsen hører hjemme på soverommet og ser helt latterlig ut etc. får du stå for hva du mener med selv, det er vel ingen av oss som prøver å overbevise den andre om noe.

http://forum.fitnessbloggen.no/threads/helene-drages-logg.299/page-24 :lol: :lol: :lol: :lol:
Lenke til kommentar

Legger merke til mye rart på senteret over tid, ass. Spesielt når jeg tar lange pauser blir det åpenbart litt stirring. Er f. eks. en gjeng med curlbros som ser ut som de prøver å etterligne stilen til ymse japsegjengmedlemmer fra amerikanske b-filmer. Og en del som trener mye olympiske løft, blant annet en fyr som driver og skyter skrittet/magen framover, lar vekta hvile på magen (etter å først ha gjort en markløftlignende bevegelse for å få den dit) mens han justerer hvordan han holder stanga, og så avslutter med en slags støt. Og så legger jeg selvfølgelig merke til et par stykker som er forbanna sterke.

Men spesielt én person gjør meg eksepsjonelt glad, rett og slett: Ei blind dame som trener hver eneste dag, mutters alene. Hun sykler, løfter vekter og løper på tredemølle! Yeah, liksom!

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er de med de største utfordringene som gir jernet hardest ja. Så en kar emd Downs her om dagen som lasta på 160 (ish) kg på benken og jeg tenkte at "nå dør han". Neida, han dro 6 reps han og gikk så videre å pilla på utstyret og var nysjerrig på hvordan maskinene fungerte :p

• Liker 6
Lenke til kommentar

Dei siste par månedene har eg begynt å få veldig vondt ved høgre skulderblad på ryggen når eg tar markløft. Er nett som det er ei nerve som kommer i klem ved den type bevegelse. Lurer på om eg må slutte å ta mark, eller ta andre øvelser istedenfor? Varmer alltid godt opp i skuldre før eg tar mark, blir ikkje så gale då..

Lenke til kommentar

Dei siste par månedene har eg begynt å få veldig vondt ved høgre skulderblad på ryggen når eg tar markløft. Er nett som det er ei nerve som kommer i klem ved den type bevegelse. Lurer på om eg må slutte å ta mark, eller ta andre øvelser istedenfor? Varmer alltid godt opp i skuldre før eg tar mark, blir ikkje så gale då..

For min del forsvant det etter at jeg trente roing litt hardere, men en vitenskapelig forklaring har jeg ikke på dette...
Lenke til kommentar

Det var du som insinuerte at jeg mener at en øvelse må "se bra ut" for å kunne tas i bruk, samt at jeg bryr meg/legger meg opp i hvordan andre trener, og at du helst ser at folk ikke bryr seg. Kort tid etterpå gjorde du det samme, nemlig å bry deg om menneskene som følger en tidskvote og meddeler det på facebook. Det tyder muligens på at du mener at enkelte brukere, deriblant deg selv, har førsteretten på å mene noe som helst om noe. Er det riktig?

At øvelsen hører hjemme på soverommet forsto vel så å si alle, også du, at var en spøk. At øvelsen ser dum ut skal jeg stå for, men det var heller ikke poenget, og er helt ubetydelig med tanke på treningseffekten.

Må få legge til at Hipthrusts er en særdeles effektiv øvelse for hamstrings/glutes...

Det skal jeg ikke se bort ifra, men du er vel enig i at å fokusere kun på den øvelsen, eller bare på rumpemusklene i det hele tatt, ikke er optimalt?

Lenke til kommentar

Helt enig!

ultimate-gym-fail-in-3-2-1.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det skal jeg ikke se bort ifra, men du er vel enig i at å fokusere kun på den øvelsen, eller bare på rumpemusklene i det hele tatt, ikke er optimalt?

Å ja absolutt, der er jeg enig. Men det er et kvinnfolk det er snakk om, INGENTING vil være logisk :mrgreen:

Kvinnfolk som fjortisgutter tenderer til å fokusere på en spesiell del av kroppen, det er nok ikke noe vi får endra i første omgang... :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er vel bare å teste det. Synes selv ikke benkpress er noe moro, men på den andre siden synes jeg at det alltid er moro å sjekke hva jeg klarer i de forskjellige øvelsene. Spesielt hvis jeg prøver en del øvelser i dag, også sjekker hva jeg klarer om en måned.

For min del finnes det ikke større moro en når du har hatt ordentlig god fremgang :)

Lenke til kommentar

Teste 1RM i benkpress i dag. Yay or nay?

Yay. Endte opp på 90, da. Prøvde 95, men det gikk ikke i dag. Aldri prøvd mer enn 77.5 før (for 4 reps), så det var jo litt gøy. Har ikke så mye annet å gjøre for tiden. Benk og press, benk og press. Kjører Smolov jr. på skulderpress, så det blir nok knall.

Endret av wingeer
Lenke til kommentar

Husker jeg var bøs og skulle maxe på benken for 3 år siden .. 145,5 når jeg veide 73kg. Nevnte jeg at jeg er født med en anatomisk defekt kapsel i skulderen? Resultatet ble operasjon, armen i fatle i 6 måneder og bekskjed om å aldri trene 2/3 av baseøvelsene igjen. :<

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...