Dufen Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 (endret) Seff... Du begynner bare med negative pullups... Edit: jeg har lyst å le hver gang jeg ser fjortisene på gymmen curler og lager grimaser Endret 24. juli 2012 av Doofenschmitz Lenke til kommentar
Akse Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Jeg får kjørt bicepsen noe voldsomt i en treningsøkt med følgende øvelser. Markløft, Benkpress, Pulldowns, Cable crunches og brystpressmaskin. Jeg kjenner det tar spesielt godt i biceps i pulldowns. Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 (endret) Ser greie ut de! 110kg i frontbøy er bra om du får til! Jeg klarer ikke få skikkelig teknik i den øvelsen.. Har ikke sjangs til å holde stanga på over 70kg, den bare sklir ned.. Selv har jeg som mål (iløpet av kort tid) å dra 200kg i mark på maks 75kg bw. Har dratt 200kg før, men da veide jeg 90kg, så det er mer imponerende å dra det på 75kg imo! Målet for hele år er : 180kg knebøy (155kg er gammel pers) 220kg mark (200 er gammel pers) 130kg benkpress (115 er gammel pers) Chins vet jeg ikke om jeg har noen mål i, har kjørt 12x3 med 10kg mellom beina, samt 12x2 med 12,5kg mellom beina. Regner med at jeg går opp litt mot høsten igjen, så da kan jeg nok bare glemme å legge på noe mer vekt hvertfall! Swag! Må trene hardt for å komme opp på ditt nivå. Hadde en ganske bra dag i går. 5x5 med 95 kg i bøy og 105 kg mark. Ser ut som jeg klarer å nå målet mitt med 110 kg før september med god margin! Var ikke så lenge siden jeg stagnerte på 70 kg, hehe. Har også kommet opp i 47.5 kg i militærpress, men jeg misset på siste sett med 3 repetisjoner. Noen tips til hvordan jeg kan yte absolutt 100% til neste økt? Hadde også satt stor pris på om noen kunne sett på knebøyen min! IMG_0307.MOV BUMP Utifra den videoen synes jeg det ser helt greit ut. Litt ustabilt nå og da, men ikke noe store greier. Husk å holde vekta på hele foten og ikke tipp fremover på tærne. Du kan gjerne også jobbe for å komme et par cm dypere. Det jeg har fått litt tilbakemeldinger på av venner og andre folk er at føttene mine peker litt for langt ut i forhold til å beholde stabiliteten på vei opp. Fant en video som var ganske interessant angående dette. Noen av dere som får til dette? Endret 24. juli 2012 av Hugol Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Dersom du ikke er sterk nok til å ta en pullup tipper jeg du med fordel kan ha fokuset på andre ting enn en av kroppens minste muskler. 1 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Så nå drar pullups bare på biceps? 3 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Så nå drar pullups bare på biceps? Hvor har jeg sagt det? Tvert i mot - at du ikke tar en pullup betyr at den generelle formen ikke er voldsomt imponerende, og da er det feil å fokusere så mye på biceps. Spørsmålet var nemlig "hvordan trene biceps", tross alt. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Det jeg har fått litt tilbakemeldinger på av venner og andre folk er at føttene mine peker litt for langt ut i forhold til å beholde stabiliteten på vei opp. Fant en video som var ganske interessant angående dette. Noen av dere som får til dette? http://www.youtube.com/watch?v=IAmO8AerhWY&feature=player_embedded Får til hva da, mener du? Jeg tar knebøy med ca 5 grader vinkling i føttene, om det er det du mener? Det har ikke så mye å si når du kjører low-bar uansett. Det er forskjell på olympisk bøy og styrkeløftbøy. I sistnevnte vil man gjerne ha større vinkel i føttene. Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Det jeg har fått litt tilbakemeldinger på av venner og andre folk er at føttene mine peker litt for langt ut i forhold til å beholde stabiliteten på vei opp. Fant en video som var ganske interessant angående dette. Noen av dere som får til dette? Får til hva da, mener du? Jeg tar knebøy med ca 5 grader vinkling i føttene, om det er det du mener? Det har ikke så mye å si når du kjører low-bar uansett. Det er forskjell på olympisk bøy og styrkeløftbøy. I sistnevnte vil man gjerne ha større vinkel i føttene. Du merker jo at hun har en slags helt rar bøy i lårene hennes. Jeg tror hun er en alien. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Det heter eksternal rotasjon og er et av hovedpunktene til Kelly Starrett. Du kan gjøre mye for å forbedre dette. Finnes flere øvelser med elastiske bånd, f.eks. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 http://www.nettavisen.no/sport/article3440007.ece 2 Lenke til kommentar
eveant Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 http://www.nettavise...icle3440007.ece Å kalle han verdens sterkeste blir vel litt feil eller? Jeg mener, det finnes jo mange grener innenfor styrkeidrett. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Tittelen "verdens sterkeste" er jo i utgangspunktet meningsløs. "Verdens sterkeste vektløfter" er bedre, men fortsatt dårlig da det "burde" måles opp mot kroppsvekt. Uansett er det ingen tvil om at han er forbannet sterk. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 (endret) Å kalle han verdens sterkeste blir vel litt feil eller? Vanskelig å si ja, men det er få øvelser som overgår akkurat denne. 258kg over hodet er MYE Endret 24. juli 2012 av leifeinar Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Verdens mest fornøyde styrkeløfter er kanskje mer passende tittel? 1 Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Endelig en fornuftig artikkel fra Side3? Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Jeg trenger litt hjelp. Grunnet ferie har jeg ikke tilgang til studioet på to uker. Jeg ønsker derfor å utføre div. kroppsvektøvelser, men jeg slitter litt med å finne øvelser som matcher de musklene jeg bruker fra dag til dag i 5x5. Noen forslag på oppsett eller andre tips? Lenke til kommentar
Virke Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Hvor har jeg sagt det? Tvert i mot - at du ikke tar en pullup betyr at den generelle formen ikke er voldsomt imponerende, og da er det feil å fokusere så mye på biceps. Spørsmålet var nemlig "hvordan trene biceps", tross alt. Når du sier det sånn så må jeg nesten prøve igjen. Forholdsvis lenge siden jeg prøvde og jeg er jo i helt grei form. 187cm, 92kg med 21% fettprosent(som skal ned). Har alltid slitt med å løfte tungt med skuldrene ettersom det ligger en psykisk sperre etter jeg brakk kragebeinet for noen år siden (motsatt skulder av den jeg sliter med under benkpress med manualer). Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Verdens mest fornøyde styrkeløfter er kanskje mer passende tittel? Kremt. Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 fy f.... på den styrkeløftvideon. Ser at stålet oppfører seg som gummi når han løfter. o.O Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Ei kjerring jeg ser på treningssenteret ganske ofte gjør alltid det samme. Først løper hun i 30-60 minutter, så legger hun seg ned med hodet på en benk og en vektstang på hoftene. Så løfter hun baken sin opp og ned. Jeg lurer på hvilken side2-artikkel hun har lest. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå