Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Hvis du ikke har et sunt kosthold, vil du ikke klare å opprettholde de synlige musklene du ønsker. Fettet vil komme tilbake, enkelt og greit.

Antar jo at ettersom du har fett på magen er det noe "galt" med kostholdet ditt.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil jeg ikke kunne ha et "middels usunt kosthold" si at jeg spiser potetgull og sånn par dager i uka da, og drikker cola. Og om jeg da trener kondisjon deretter så vil det bare balansere seg og magemuskelen vil fortsatt være synlige? Er totalt noob her så har null peiling :p

Lenke til kommentar

Hadde en ganske bra dag i går. 5x5 med 95 kg i bøy og 105 kg mark. Ser ut som jeg klarer å nå målet mitt med 110 kg før september med god margin! Var ikke så lenge siden jeg stagnerte på 70 kg, hehe. Har også kommet opp i 47.5 kg i militærpress, men jeg misset på siste sett med 3 repetisjoner.

Noen tips til hvordan jeg kan yte absolutt 100% til neste økt? Hadde også satt stor pris på om noen kunne sett på knebøyen min!

IMG_0307.MOV

BUMP

Lenke til kommentar

Ser greie ut de!

110kg i frontbøy er bra om du får til! Jeg klarer ikke få skikkelig teknik i den øvelsen.. Har ikke sjangs til å holde stanga på over 70kg, den bare sklir ned.. :huh:

Selv har jeg som mål (iløpet av kort tid) å dra 200kg i mark på maks 75kg bw. Har dratt 200kg før, men da veide jeg 90kg, så det er mer imponerende å dra det på 75kg imo!

Målet for hele år er :

180kg knebøy (155kg er gammel pers)

220kg mark (200 er gammel pers)

130kg benkpress (115 er gammel pers)

Chins vet jeg ikke om jeg har noen mål i, har kjørt 12x3 med 10kg mellom beina, samt 12x2 med 12,5kg mellom beina. Regner med at jeg går opp litt mot høsten igjen, så da kan jeg nok bare glemme å legge på noe mer vekt hvertfall! :hmm:

Swag! Må trene hardt for å komme opp på ditt nivå. :)

Hadde en ganske bra dag i går. 5x5 med 95 kg i bøy og 105 kg mark. Ser ut som jeg klarer å nå målet mitt med 110 kg før september med god margin! Var ikke så lenge siden jeg stagnerte på 70 kg, hehe. Har også kommet opp i 47.5 kg i militærpress, men jeg misset på siste sett med 3 repetisjoner.

Noen tips til hvordan jeg kan yte absolutt 100% til neste økt? Hadde også satt stor pris på om noen kunne sett på knebøyen min!

IMG_0307.MOV

BUMP

Utifra den videoen synes jeg det ser helt greit ut. Litt ustabilt nå og da, men ikke noe store greier. Husk å holde vekta på hele foten og ikke tipp fremover på tærne. Du kan gjerne også jobbe for å komme et par cm dypere.

Lenke til kommentar

Vil jeg ikke kunne ha et "middels usunt kosthold" si at jeg spiser potetgull og sånn par dager i uka da, og drikker cola. Og om jeg da trener kondisjon deretter så vil det bare balansere seg og magemuskelen vil fortsatt være synlige? Er totalt noob her så har null peiling :p

Er vel enklere å bare bytte ut colaen og potetgullet med vann/jus og druer? ;) I hverfall enklere enn å måtte drive på med "ekstra" trening for at alt skal balansere seg ut :)

Lenke til kommentar

Bytte ut sukrose med fruktose gjør deg ikke nødvendigvis tynnere.. Bytte ut med vann er jeg helt enig i, men juice er vel egentlig ikke så mye magrere enn cola, hadde ikke overrasket meg om det faktisk har fler kalorier.

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

Folkens, jeg kommer til å trene 6 dager i uken. Mandag-fredag blir styrke, lørdag blir kondisjon og søndag blir hviledag (eventuelt kondisjon om jeg er på hugget). Målet mitt er å opprettholde/bygge min muskelmasse samt å bli flinkere til å trene bein hyppig, gå noe ned i fettprosent og få bedre kondisjon. Mitt spørsmål er da som følger:

Hvilke muskelgrupper burde jeg trene hver enkelt dag? Det jeg har fått med meg er at triceps er greit å trene samtidig som bryst. Øktene kommer til å vare 1-1,5 time. Setter ekstremt stor pris på om noen kan ta seg bryet med å svare.

Endret av ryc
Lenke til kommentar

Folkens, jeg kommer til å trene 6 dager i uken. Mandag-fredag blir styrke, lørdag blir kondisjon og søndag blir hviledag (eventuelt kondisjon om jeg er på hugget). Målet mitt er å opprettholde/bygge min muskelmasse samt å bli flinkere til å trene bein hyppig, gå noe ned i fettprosent og få bedre kondisjon. Mitt spørsmål er da som følger:

Hvilke muskelgrupper burde jeg trene hver enkelt dag? Det jeg har fått med meg er at triceps er greit å trene samtidig som bryst. Øktene kommer til å vare 1-1,5 time. Setter ekstremt stor pris på om noen kan ta seg bryet med å svare.

Du må gi kvar muskel-gruppe minst 48 timer kvile (helst 72), før du kan trene dei igjen. Eller er det fritt fram.

Om du berre starter med trening, vil eg foreslå at du tar det rolig, med færre øvelser. 2 muskelgrupper pr. dag og trening i 1 time. Konsentrer på teknikk.

Lenke til kommentar

Jeg har trent styrke i et par år, men flytter for meg selv så jeg får styrt kostholdet slik jeg vil. Derfor skal jeg bli litt mer seriøs rundt selve treningen også.

En annen ting... Jeg begynner å løfte såpass tungt at jeg er nødt til å sparke fra manualene i liggende brystpress med manualer. Jeg er høyrehendt og derfor noe sterkere og har bedre kontroll i høyre arm, men det er høyrearmen som svikter og jeg får smerter i skuldra i etterkant. Jeg varmer skikkelig opp og venstre armen går smooth. Noen som veit om en annen god måte å få manualene opp på uten hjelp?

Lenke til kommentar

Manualene står på høykant på kneet. Beina står litt bredt. Jeg lener meg forover før jeg legger meg bakover. Når armene er rette så sparker jeg fra med beina. Begge armene er strekt ut med en gang. Når jeg ligger med ryggen ned på benken så holder den venstre armen seg i lufta mens den høyre svikter... Er det greit forklart?

Lenke til kommentar

Jeg sliter litt med kneet etter at jeg tvang meg gjennom en spinningtime og fulgte opp med markløft selv om kneet var stivt og småvondt å presse på sykkel. Så nå har jeg hatt 2 uker med varierende grad av knesmerter, det er varmt og takler ikke spesiellt godt belastning. Føles varmt og tungt, som om jeg skulle hatt en klemme på det til tider.

1. Noen tanker om hva jeg har gjort (overbelastning, slitasje) og hvor lenge jeg burde/kan være ute og om en tur til legen hadde vært på sin plass.

2. Siden all trening som er verdt noe for meg (spinning, mark, knebøy, vending/støt og kanskje til og med stående militærpress) utgår så sitter jeg igjen med overkroppstrening extraordinare. Noen som har noe tips til hva man burde gjøre som ikke belaster kneet? Blir vel skråbenk (manualer), sittende arniepress, chinups/pullups som har vært fokus. Kanskje jeg til og med må bli en curler :(

Lenke til kommentar

Altså, hvis han har en ubalanse i skuldrene ville å bytte til stang bare forsterke det til han løfter skjeivt som f og til slutt får en slitasjeskade/irritasjon på venstre skulderen, og ja, benkpress med stang ER oppskrytt og jeg kan ikke se noen mekaniske grunner til å foretrekke det over hantler når det gjelder skadepotensiale.

Endret av Kevlar
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere anbefaler da pull ups for å trene biceps? Jeg er en relativt stor kar og holder på å bygge opp bicepsen. Greier på langt nær å løfte min egen kroppsvekt da. Noe som er fetere enn curls og lettere enn pullups?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...