Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Det er klart man regner med proteiner fra brod og lignende. Hvorfor skulle man ikke det? Det blir som aa ikke regne med stanga du lofter fordi det er "ikke en vekt".

Veeeeeel.. En Kilo er en Kilo ja, men ett gram protein er ikke nødvendigvis likt ett annet gram protein. La oss si du "trenger" 150g proteiner om dagen og spiser alle disse kun fra feks havegryn. Du har da ikke fått i deg i nærheten av de samme viktige aminosyrene du hadde fått i deg hvis de 150g kom fra Egg/Melk/Kjøtt. Hvis man skal sette ett tall på antall proteiner man "trenger" pr dag, er altså ikke nødvendigvis så dumt å gå ut ifra at man "trenger" X antall gram proteiner fra gode kilder, og så får protein fra brød og baconsnacks komme naturlig i tilegg til dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et gøyalt tips.

Så en video av hodgetwins om hvordan man best får i seg kreatin. Di anbefalte å bruke drue-juice, pga. dette fyrer igang insulin-produksjonen + et annet stoff som jeg ikke kommer på i farten.

Di 3 siste dagene har jeg testet dette med inntak av Animal Pak (som inneholdet blant annet kreatin). Jeg har klaget på før at jeg har pisset neongult etter hver dose (noe som sannsynligvis betyr at jeg pisser ut masse stoffer som kroppen kan ha godt av). Idag, igår og i forgår har det vært nesten helt klart piss! :D

Lenke til kommentar

Det er klart man regner med proteiner fra brod og lignende. Hvorfor skulle man ikke det? Det blir som aa ikke regne med stanga du lofter fordi det er "ikke en vekt".

Veeeeeel.. En Kilo er en Kilo ja, men ett gram protein er ikke nødvendigvis likt ett annet gram protein. La oss si du "trenger" 150g proteiner om dagen og spiser alle disse kun fra feks havegryn. Du har da ikke fått i deg i nærheten av de samme viktige aminosyrene du hadde fått i deg hvis de 150g kom fra Egg/Melk/Kjøtt. Hvis man skal sette ett tall på antall proteiner man "trenger" pr dag, er altså ikke nødvendigvis så dumt å gå ut ifra at man "trenger" X antall gram proteiner fra gode kilder, og så får protein fra brød og baconsnacks komme naturlig i tilegg til dette.

Nei, men du har ikke sjans om å få i deg 150g protein bare fra brød. Da imponerer du i så fall stort. Så 150g protein, er sannsynligvis utrolig likt 150g protein, selv om ett gram ikke er helt likt som et annet gram. Dessuten er det veldig mange aminosyrer i et protein.

Lenke til kommentar

Folk her som spiser nøtter? Hva slags nøtter spiser dere og hvor mye? Har lest litt rundt omkring at folk er redde for selen-forgiftning og slikt... Vet ikke hva jeg skal tro :p

Synes peanøtter og sånt er veldig salt, så går lite av det. Valnøtter, mandler og cashewnøtter går det mye av. Cashewnøtter helst usaltet, for saltede cashewnøtter er ofte ikke saltede cashewnøtter, men cashewnøttede salter... :p

Lenke til kommentar

Som noen av dere kanskje vet er jeg 16år og ganske tynn, lite muskler og ikke så mye fett heller. Så jeg skal ta en 6-8 månders bulk når sommeren er ferdig. Men siden jeg bor hjemme og ikke gidder å bruke alle pengene mine på og lage alle mine egne måltider. Så lurer jeg på hvordan jeg skal klare og cutte uten å miste for mye muskler når jeg er ferdig med bulken. Tips?

Lenke til kommentar

Som noen av dere kanskje vet er jeg 16år og ganske tynn, lite muskler og ikke så mye fett heller. Så jeg skal ta en 6-8 månders bulk når sommeren er ferdig. Men siden jeg bor hjemme og ikke gidder å bruke alle pengene mine på og lage alle mine egne måltider. Så lurer jeg på hvordan jeg skal klare og cutte uten å miste for mye muskler når jeg er ferdig med bulken. Tips?

Spis mindre.

Et gøyalt tips.

Så en video av hodgetwins om hvordan man best får i seg kreatin. Di anbefalte å bruke drue-juice, pga. dette fyrer igang insulin-produksjonen + et annet stoff som jeg ikke kommer på i farten.

Di 3 siste dagene har jeg testet dette med inntak av Animal Pak (som inneholdet blant annet kreatin). Jeg har klaget på før at jeg har pisset neongult etter hver dose (noe som sannsynligvis betyr at jeg pisser ut masse stoffer som kroppen kan ha godt av). Idag, igår og i forgår har det vært nesten helt klart piss!

Alle vet jo at det er best å

!
Lenke til kommentar

Spis mindre.

Kan jo ikke telle cals..

Lenke til kommentar

Hvorfor kan du ikke telle cals?

Hvordan skal jeg vite hvor mange cals det er i middagen mamma lager? kan sikkert telle frokost og sånt selv..

Spørs litt hva hun lager, men er det poteter og koteletter er det ganske enkelt. Er det saus/grytehoreri blir det litt værre :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Magaluf i morgen, ned å ødelegge det jeg har jobbet for de siste månedene ! :tease:

Kravla forøvrig opp på vekta idag, 16 kg lettere enn når jeg var i syden i fjor :w00t:

Lenke til kommentar

Når jeg tar glutebridge merker jeg ubehag i korsryggen. Har fått både pt og andre kloke folk til å se over teknikken, og den er helt fin (pt'en kjente faktisk på musklene når jeg gjorde øvelsen - og den utføres riktig). Kan det være knebøyen som er synderen, men at jeg kun merker det under glutebridgen? Teknikken er fin i knebøy også, men det er selvsagt mulig jeg "svikter" litt på de siste repsa. Har førøvrig knekt halebeinet twice hvis det skulle være av relevans for korsryggsmerter. Ellers er det vel bare ryggheven som går direkte på korsryggen. Og mark, men pga. skade løfter jeg høyrep-lavvekt på den forløpig og jeg tviler dermed på at det er synderen.

Edit; inb4, pt-en min er av høyklasse, ikke en av de typiske know-it-all folkene.

Endret av Anaio
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...