Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På gymmet i stad var det en herremann i sin beste alder som trente mage. For det første stønnet han noe helt vanvittig, og situpsene var 100% hoft/bekken-muskulatur og 0% mage. Fair enough. Så gikk han over til crunches, men da var han tydeligvis så sliten i magen at det var tilnærmet ingen bevegelsesbane. Det kompenserte han visst med armene, holdt de foldet sammen over brystet og løftet de opp og ned type overdrevet hjertemassasje på seg selv. Så fantastisk ut.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

I førsteomgang skal jeg forsøke å holde dette gående frem til påskeferien, for å se om et gjennomført kosthold og ganske hard trening vil gi resultater. Jeg har forsøkt å gå ned i vekt i omtrent 2 år, og har trent jevnlig, men ikke oppnådd resultatene jeg ønsket. Med fokus på kosthold og ganske hard trening håper jeg å oppnå de resultatene jeg ønsker!

Moro å se tilbake på denne posten nå, 4 måneder senere. Jeg er stolt over å ha klart å gjennomføre, og selv om jeg ikke er ferdig enda har jeg kommet inn på rett spor og vet at det jeg gjør nå fungerer.

 

Det har blitt 18,7kg, et snitt på litt over 1kg i uka, og samtidig har jeg gått opp i de fleste styrkeøvelser.

 

Jeg har lært mye ved å lese i denne og andre tråder her på forumet, mye dyktige folk her :)

 

Gratulerer! Veldig bra jobba, keeep going ;)

Lenke til kommentar

Mest deprimerende start på trening jeg noengang har hatt i går. Dusjregn i Oslo når jeg løper til treninga rundt midnatt, når jeg kommer fram er jeg så våt på hendene at døra nekter å godta fingeravtrykket mitt, så jeg må stå og tørke meg og sensor mens jeg er våt som en katt. Når jeg kommer inn har det vært noen drittunger som har drevet hærverk på senteret, revet papirholdere av veggen o.l., det ligger papir og rot overalt, og på anlegget spilles sutrepop á la "nobody wants to be lonely"...

 

 

Ble bra trening da. Fuck the haters.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når jeg kommer inn har det vært noen drittunger som har drevet hærverk på senteret, revet papirholdere av veggen o.l., det ligger papir og rot overalt, og på anlegget spilles sutrepop á la "nobody wants to be lonely"...

 

De ble vel sure når de ikke fikk curle i bøyracket, da...... :p

Lenke til kommentar

Kanskje et litt dumt spørsmål jeg kommer med nå, men jeg håper noen av dere kunne hjulpet litt. Jeg begynte med styrktrening, som sannsyneligvis over halvparten av alle andre, for å bli stor og sterk. jeg føler styrketrening vikrelig har hjulpet meg på veien og jeg kommer til å fortsette med det til jeg dør (håper jeg). Likevel er det noe jeg har lyst til å ha på sidelinjen. Som ung var jeg svært aktiv med fotball og tennis og savner å ha lidenskap for noe du virkelig brenner for. Problemet er bare at jeg ikke ønsker å ta opp for eksempel fotball, fordi jeg ikke har talent for det, men jeg har det gøy med sporten. Jeg har også sett på meg selv som litt pingle og ønsker virkelig å bli en tøffere person både mentalt og fysisk. Dette vet jeg at jeg trenger i fremtiden, ettersom jeg ønsker meg en karriere i forsvaret.

 

Jeg har sett litt på bla. capoeira og boksing, men de virker som to vanskelige sporter og komme inn i. Har dere noen gode forslag eller vet dere om noen gode tilbud i Oslo for en 17 åring? Setter veldig stor pris på det!

Lenke til kommentar

Kanskje et litt dumt spørsmål jeg kommer med nå, men jeg håper noen av dere kunne hjulpet litt. Jeg begynte med styrktrening, som sannsyneligvis over halvparten av alle andre, for å bli stor og sterk. jeg føler styrketrening vikrelig har hjulpet meg på veien og jeg kommer til å fortsette med det til jeg dør (håper jeg). Likevel er det noe jeg har lyst til å ha på sidelinjen. Som ung var jeg svært aktiv med fotball og tennis og savner å ha lidenskap for noe du virkelig brenner for. Problemet er bare at jeg ikke ønsker å ta opp for eksempel fotball, fordi jeg ikke har talent for det, men jeg har det gøy med sporten. Jeg har også sett på meg selv som litt pingle og ønsker virkelig å bli en tøffere person både mentalt og fysisk. Dette vet jeg at jeg trenger i fremtiden, ettersom jeg ønsker meg en karriere i forsvaret.

 

Jeg har sett litt på bla. capoeira og boksing, men de virker som to vanskelige sporter og komme inn i. Har dere noen gode forslag eller vet dere om noen gode tilbud i Oslo for en 17 åring? Setter veldig stor pris på det!

 

 

Jeg skjønte ikke helt hva som var spørsmålet ditt her..

Lenke til kommentar

Vel, jeg føler meg ikke som den tøffe personen jeg ønsker å være uansett hvor mye jeg tar i benk eller what so ever. Jeg trenger noe jeg kan brenne for som samtidig kan hjelpe meg på veien mot en tøffere personlighet hvor jeg kan stå opp for meg selv under vanskelige situasjoner.

Lenke til kommentar

cefey skjønte ikke spørsmålet helt heller.

 

Gjør noe du liker og vær stolt av det hugol, ellers vil jeg si miljøet er 100x så viktig som hvilken sport gjengen faktisk driver med, så det er vanskelig å gi råd om hvilken idrett som skal gi deg det du leter etter. Kanskje du ikke finner det i sporten i det hele tatt? En gjeng fotballspillere kan gi deg mer enn en gjeng usikre østkant-gangbangere som leker boksing..

 

Og hvor sterk du er på utsiden har lite å si for hvor sterk du er på innsiden

Endret av Kevlar
  • Liker 1
Lenke til kommentar

cefey skjønte ikke spørsmålet helt heller.

 

Gjør noe du liker og vær stolt av det hugol, ellers vil jeg si miljøet er 100x så viktig som hvilken sport gjengen faktisk driver med, så det er vanskelig å gi råd om hvilken idrett som skal gi deg det du leter etter. Kanskje du ikke finner det i sporten i det hele tatt? En gjeng fotballspillere kan gi deg mer enn en gjeng usikre østkant-gangbangere som leker boksing..

Nå lød jo spørsmålet "gode forslag til tilbud for en 17-åring" som fint kan besvares med forslag til type kampsport da Hugol viste interesse for det...

 

I tillegg behøver ikke boksing bety "en gjeng usikre østkant-gangbangere". Gud, for en fordom.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Personlig vil jeg varmt anbefale boksing av hele mitt hjerte. Fantastisk sport, fantastisk trening, og (litt avhengig avklubb, dog) som oftest et godt miljø.

Selv om boksing er en veldig teknisk sport er den ikke veldig vanskelig å komme inn i, man kommer langt med basic.

 

Men som påpekt ovenfor kommer selvtillitten innenifra, å velge en sport for å booste selvtillitten blir bare feil.

 

Å strte med kamsport for å booste selvtillitten blir av åpenbare grunner veldig feil.

 

:)

 

Beklager leifer, sitter på et litt kronglete tablettastatur.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I tillegg behøver ikke boksing bety "en gjeng usikre østkant-gangbangere". Gud, for en fordom.

Det er det vel heller ingen som har påstått. Sporter som er "tøffe" kan fortsatt ha råttent miljø og ikke gjøre en dritt for selvtilliten til en 17-åring som ser etter noe å brenne for.

 

Regner med Bjarnemann skjønte poenget og ikke tok det som en fornærmelse mot boksere generelt, som det heller ikke var ment som.

Lenke til kommentar

Det er det vel heller ingen som har påstått.

Neida, jeg skjønte poenget ditt, men det var i min mening litt uheldig sagt. Du trakk på en måte både boksing og østkanten litt ned i gjørma. Det kan være ganske ekkelt miljø i fotballag fra vestkanten også. Ikke at du ikke vet dette, altså.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...