Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trøkk på treninga i ferien? Haha ja, trodde det jeg også. Synd det er fest tre ganger i uka + søvn og mat i ukontrollerbare retninger. Nå har jeg spist tre pølser, stikker straks på trening, så er det hjem å spise før det bærer i vei på FEST PÅ ÅSEN!!! Jigaplow over og ut :)

Godt du får litt "trøkk" på festene da

post-172174-0-48781800-1341415594_thumb.jpg

4253863_700b_v1.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar

Trøkk på treninga i ferien? Haha ja, trodde det jeg også. Synd det er fest tre ganger i uka + søvn og mat i ukontrollerbare retninger. Nå har jeg spist tre pølser, stikker straks på trening, så er det hjem å spise før det bærer i vei på FEST PÅ ÅSEN!!! Jigaplow over og ut :)

Godt du får litt "trøkk" på festene da

post-172174-0-48781800-1341415594_thumb.jpg

4253863_700b_v1.jpg

hahah LOL

Lenke til kommentar

Mobechs ligger ikke langt unns youngstorget. Rett ved Obosbygget om du vet hvor det er. Husker ikke hva gata heter, men finner det nok på google maps om du leter :p (google mobechs).

Supert! Takk for tipset. Ser ut som om de har hva jeg trenger også. :)

Lenke til kommentar

Jeg er også keen på kjetil sin utfordring! Hvilke kriterier skal man ha? Kan man jogge 200 meter en dag og si man har trent? :p

Lag en tråd, baws!!

Er samkvem trening ? Isåfall kan jeg joine, har treningsfri på ons, lørd og søndag, siden jeg er pinnemann så får sex være cardio nok.

Lenke til kommentar

Mobechs ligger ikke langt unns youngstorget. Rett ved Obosbygget om du vet hvor det er. Husker ikke hva gata heter, men finner det nok på google maps om du leter :p (google mobechs).

Supert! Takk for tipset. Ser ut som om de har hva jeg trenger også. :)

Du finner nok noe nærmere Oslo S også, men Mobechs er en kjempebra butikk og ikke langt unna.

Lenke til kommentar

på tide med en liten konkurranse kanskje?! jeg utfordrer til å trene flest dager på rad. ved å f.eks trene styrke 5 dager i uken og 2 med lett cardio så kan man holde på rimelig mange dager i strekk. min forrige pers er 14 dager, det uten å prøve.

mulig jeg lager en egen tråd der folk kan melde seg på. :)

noen som er med?

Hmm.. kanskje det. Jeg hadde vel en dag i mars som var helt uten trening. Ellers må jeg tilbake til november en gang :)

Lenke til kommentar

I know y'all fellahs er drittlei kreatinspørsmål, men jeg har ingen planer om å respektere det. Tenkte å begynne i morgen på 3g daglig (ser ikke poenget med loading...), og har nokon frågar.

1. Hvordan skal jeg vite om jeg er responder eller non-responder? Vekten min varierer noe helt vanvittig som følge av tallerkenen med allergipiller jeg gnafser i meg daglig, og jeg kan variere mange kilo i vannvekt i korte tidsrom. Riktignok whoosher jeg ganske ofte, men vekta er fortsatt en håpløs metode til å vurdere hvorvidt jeg faktisk binder vann i større grad eller ikke. Som følge av allergien kan jeg heller ikke ta blindt utgangspunkt i prestasjonene på trening (i alle fall ikke før til høsten...), for de varierer veldig etter pollentrykket. Alternativt kan jeg se på en kombinasjon av disse to - men har noen av dere noen små tips til hva jeg kan se etter?

2. Inb4 "du kan bare ta det likevel", jeg vil helst ikke ta det dersom jeg ikke responderer i og med at jeg har litt variabel nyrekvalitet og kreatinen vil klusse til prøvene. Gidder ikke styre med andre typer prøver dersom jeg uansett ikke har noen effekt av det. Jada, det er avklart med legen, men som sagt gidder jeg ikke stresset med ekstra blodprøver dersom det ikke er nødvendig.

3. Noen av dere som har fått kviser av det? Hører mye rart angående det. Er midt i en isotretinoinkur og det er litt surt dersom jeg blir satt på en forlenga behandling dersom kvisene uansett skyldes kreatinen. Tbh er jeg overfladisk nok til at pen hud er viktigere for meg enn muligheten for bedre progresjon på treninga.

Mine erfaringer med kreatin:

1. På vekten merker jeg kanskje(!) 1 kg økning, men jeg går opp og ned så mye ellers i vannvekt at jeg aner ikke om det er reelt. Jeg merker effekten av skikkelig hodepine om jeg ikke drikker nok og selvfølgelig en helt annen boost på treningene. På sett der jeg tidligere følte jeg jobbet mot en urokkelig kraft på de siste repetisjonene, er det nå heller jeg som har overtaket. Det er akkurat like tungt, men jeg klarer å kjøre på mer. Litt vanskelig å forklare. En annen ting er at jeg kan (ca) halvere lengden på pausene mellom hvert sett og øvelse.

2. Hvis du ikke merker forskjell, så ville jeg vurdert å ikke ta det.. som alt annet. Hva sier legen?

3. Ingen kviser av kreatin, men får det lett av mange andre karbodrikker.

Lenke til kommentar

Ikke vanskelig å få vondt i skulderen av benk, bare å løfte for høyt/bredt/dypt

Høyt: Løftebane for langt opp mot halsen

Bredt: For bredt grep på stanga

Dypt: For lavt bunnpunkt i løftet for skuldrene dine (prøv med kloss/flaske)

Må bare takke for dette tipset :) har alltid lagt en ære at jeg har gått så dypt med hantlene som det går. langt under brystet. Skjønner jo nå at skulder ikke hadde så godt av det.var ingen ingen problemer i dag å kjøre noen sett på 40kg hantler selv med litt rar skulder. bare å ikke gå så dypt.

Har egetlig frem til nå sammenlignet slik trening med kvart-bøy :)

Lenke til kommentar

Er det noen steder i oslo som fortsatt er åpene og selger supplements?

Eneste jeg kan tenke meg fortsatt er oppe er bolesjappa til Tommi på hjørnet ved legevakta på Grønland.. Ellers er det endel bunnpris o.l. som selger de små protein- og gainerboksene til PF :)

edit: God å høre leifeinar :)

Endret av Kevlar
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...