Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+45613274

Ser den. Det jeg trenger er egentlig hastighet og puls. Ikke noe stort mer. Er det kanskje litt overkill?

Edit: For sent! Den er bestilt fra elkjøp! :D

Endret av Slettet+45613274
Lenke til kommentar

Noen som har cirka peil på omtrentlig forbrenning på en 80 min hard intensiv styrkeøkt der man kjører hele kroppen? Inkluderer bla øvelser som knebøy, nedtrekk, benk og arnoldpress, som burde aktivere en del muskler.

Er forøvrig 20 år, gutt, og veier 70 kg.

:)

Lenke til kommentar

Noen som har cirka peil på omtrentlig forbrenning på en 80 min hard intensiv styrkeøkt der man kjører hele kroppen? Inkluderer bla øvelser som knebøy, nedtrekk, benk og arnoldpress, som burde aktivere en del muskler.

Er forøvrig 20 år, gutt, og veier 70 kg.

:)

Om du rekner med 500-600kcal/timen, så får du sånn ca.

Med meg variera treningen frå 400 til 850 kcal i timen, alt etter kor hardt eg kjører, kas øvelser, kor mye oppvarming eg hadde osv osv.

• Liker 1
Lenke til kommentar

500-600 kcal timen, er det med "etterforbrenning" opplever at jeg blir forbasket sulten etter ei slik økt. Oppvarming kjører jeg kanskje ikke nok av. Er snakk om en drøy km på 14.7 km på mølla, litt pushups, situps og knebøy uten vekt etterpå. Tar vel totalt ti min.

Takk for svar :)

Lenke til kommentar

på tide med en liten konkurranse kanskje?! jeg utfordrer til å trene flest dager på rad. ved å f.eks trene styrke 5 dager i uken og 2 med lett cardio så kan man holde på rimelig mange dager i strekk. min forrige pers er 14 dager, det uten å prøve.

mulig jeg lager en egen tråd der folk kan melde seg på. :)

noen som er med?

Lenke til kommentar

Ser ikke hva noe sånt er godt for.. Iallefall ikke med så mange styrketreninger, hvis man ikke planlegger øktene nøye vil kroppen ikke få tid til å restituere seg og dermed går treningseffekten ned. Ville heller gjort sport i kortest mulig trening med best resultat, men det er vanskelig å måle..

Over til et annet emne, har startet opp treningen igjen, men denne gang blir det kondisjon og innebandy som for prioritet. Det er rett og slett for tungt å være stor og ... tung. Slik det ser ut nå, så blir det 4 økter innebandy (ca 6 timer totalt) og 2 stykreøkter, korte og effektive på rundt 30 min i uken. Lørdag blir fridagen min. Kosthold blir noen lunde slik det har vært, men skal vise litt mer måtehold når det gjelder sjokolade, chips og annet super søtt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kan sikkert bli med, men det må bli litt senere, ettersom jeg har ferie for øyeblikket. En god ide!

Er på min 9 uke av StrongLifts og jeg er relativt fornøyd med fremgangen.

Har aldri klart å tøye meg selv på et slikt nivå og ligger på 95 i Knebøy, 105 for øyeblikket i mark og 45 i OHP.

Dog har jeg klusset det litt til. Var ikke i god nok form for tre uker siden til å trene så det ble en ukes lang pause. Etter denne uken var det trening igjen, men så kom sommerferien. Jeg tok meg enda en uke av programmet og nå er alt rotete.

Jeg har måtte deloade på Knebøy en gang og OHP en gang. I går var senteret så fullt at jeg måtte anvende maskiner.. Finnes det noen måte jeg kan starte delvis "på nytt" ? Ikke starte på 20 kg igjen, men få litt balanse i programmet? SKal også utenlands litt senere i ferien så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre egentlig :(

Noen tips?

Lenke til kommentar

bra! :)

styrke 5 ganger i uken går fint om man kjører en muskelgruppe om dagen, eller om man kjører 2splitt med bein på egen dag. har selv gjort det siste i 7mnd nå. på underskudd, ikke hatt noen problemer. kan også kjøre 3-4 styrke økter og resten cardio, om man vil fokusere på det:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...