Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje hvis du er jente..

Tror nok ikke det er så mange som bryr seg om at du løper i bar overkropp, hvis det skulle være ett problem kan du alltids ta med en t-skjorte/singlet og bare la henge på den ene skulderen eller ha den rundt livet.

Edit: Var ment til KjellV

Endret av ChristianL
Lenke til kommentar

Tror nok ikke det er så mange som bryr seg om at du løper i bar overkropp, hvis det skulle være ett problem kan du alltids ta med en t-skjorte/singlet og bare la henge på den ene skulderen eller ha den rundt livet.

Å løpe i bar overkropp er greit, men skal du ha en singlet eller lignende knyttet rundt livet samtidig så kan du liksågodt henge et skilt med "Gratis inngang" over ræva.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det greit! Hva er det som gjør det greit å sitte i bar overkropp i en offentlig park som ikke skulle kunne gjøre det greit å jogge? :)

My point exactly!

Var enkelte som så på meg, men da jeg møtte blikket vred de hodet 90 grader i et kast og latet som de så på helt andre ting. lolz :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det greit! Hva er det som gjør det greit å sitte i bar overkropp i en offentlig park som ikke skulle kunne gjøre det greit å jogge? :)

My point exactly!

Var enkelte som så på meg, men da jeg møtte blikket vred de hodet 90 grader i et kast og latet som de så på helt andre ting. lolz :)

Mirin' your aesthetics, brah.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Eneste stedet jeg reagerer på folk i bar overkropp som løper er der hvor det er mulig at de kommer nær meg, type midt i byen eller kommer helsvette inn på butikken for å kjøpe gatorade eller noe sånt. Alternativt hvis du har veldig mye flesk som disser opp og ned, not very attractive.

Tror jeg gjorde inntrykk på gymmet i stad. Skulle bytte stang på nedtrekken, og siden jeg er liten av meg må jeg stå på setet for å rekke opp til festet. I det jeg har kommet meg opp på setet og står der og fikler med å få på stanga får jeg en svettedråpe fra panna i øyet som svir noe helt skammelig. Mister balansen og deiser rett i gulvet. Alle som så meg dro litt på smilebåndene da, HEHE.

• Liker 8
Lenke til kommentar

Se fra 1:12 og utover. "Now take a step forward, you know when you do shoulder press bla bla bla".

Ahaaaa... Vel, teknisk sett er det jo skulderpress, men det er snakk om 2.5 kg i hver arm. Fokuserer ikke så ekstremt på teknikk i ryggen da.

Lenke til kommentar

Jenter på joggetur i bar overkropp er helt greit for meg :)

Lenke til kommentar

I den filmen sier han at man ikke skal ha bøy i ryggen når man tar skulderpress, mens Mark Rippetoe sier at man skal ha bøy i ryggen i skulderpress. Whææ.

Når du tar skulderpress skal du ikke ha "bøy i ryggen". Du skal stramme magen godt, som om noen skal til å slå deg i den med et balltre. Hold det spennet gjennom. Det går igjen i de fleste øvelser (knebøy, markløft, i det hele tatt).

Men du skal lene deg bakover for å generere kraft uansett. Det sier hvertfall Rippetoe i Starting strenght.

Lenke til kommentar

Hei! Er ei jente på 14 år, jeg trener 4-5 ganger i uken. Trener litt forskjellig, så etter en stund med trening lurer jeg på hva som er bra å få i seg? Jeg vet at proteiner er viktig for musklene skal bygges, ikke alt for masse kalorier på en dag, kalsium for skilette, nok vann for å holde seg dehydrert og få i seg de viktige vitaminene. Er det noe annet som er lurt å få i seg når man trener? :p

Hadde virkelig satt pris på svar :wee:

Lenke til kommentar

I den filmen sier han at man ikke skal ha bøy i ryggen når man tar skulderpress, mens Mark Rippetoe sier at man skal ha bøy i ryggen i skulderpress. Whææ.

Når du tar skulderpress skal du ikke ha "bøy i ryggen". Du skal stramme magen godt, som om noen skal til å slå deg i den med et balltre. Hold det spennet gjennom. Det går igjen i de fleste øvelser (knebøy, markløft, i det hele tatt).

Men du skal lene deg bakover for å generere kraft uansett. Det sier hvertfall Rippetoe i Starting strenght.

Ved å lene deg bakover vil du bruke brystet mer. Ja, du kan presse høyere vekt men det blir en annen øvelse.

Ref:

Lenke til kommentar

Hei! Er ei jente på 14 år, jeg trener 4-5 ganger i uken. Trener litt forskjellig, så etter en stund med trening lurer jeg på hva som er bra å få i seg? Jeg vet at proteiner er viktig for musklene skal bygges, ikke alt for masse kalorier på en dag, kalsium for skilette, nok vann for å holde seg dehydrert og få i seg de viktige vitaminene. Er det noe annet som er lurt å få i seg når man trener? :p

Hadde virkelig satt pris på svar :wee:

Kjempefint at du trener! Synes du burde fokusere på å få i deg god, vanlig sunn mat. Du er fortsatt ei ung jente i vekst :) Velg mye grønnsaker til middag for eksempel. Ta en grønnsak eller en frukt (eller fler) til hvert måltid. Ikke tenk så mye på karbohydrater, proteiner og fett også videre. Ta gjerne masse sunt pålegg på brødskivene (skinke av ulike slag, leverpostei, egg, ost) og pynt det med paprika eller tomat (lur måte å få i seg grønnsaker på!). Unngå ting som "alle" vet er usunt, som brus/godteri/nugatti/yoghurt med mye sukker osv, men husk at det er lov å unne seg noe godt innimellom.

Endret av Anaio
Lenke til kommentar

http://www.tv2.no/gm...ne-3814932.html

Hehe! God lesning. Er det gjort noen seriøs forskning på temaet? Er det noen som har en link til en slik studie?

Sjå svara frå Asle Bøe i kommentarfeltet.

Herr Bøes fleskemoderasjonsteorier mot "slankeekspert" Lisa Boltings teorier er som Mark Rippetoe mot en eller annen random bicepsgutt. Det kan ikke gå bra. Uforenelige forskjeller osv.

Endret av Anaio
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...