Facio Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 (endret) Hei, har hatt et slags "problem" med min høyre skulder / øvre delen av ryggen, i ca 8 mnd. Det startet med at det på en måte knakk litt i skulderen, men det er ikke direkte i skulderen, men på en måte mellom skulderen og nakken. Det har ihvertfall bare blitt verre og verre, men har aldri gjort noe vondt, før jeg i løpet av de siste 2mnd har blitt veldig øm i skulderen når jeg trener f.eks. bryst/triceps/skuldre/biceps. Nå "knekker" det også i skulderen mens jeg går med bag/sekk. Har også i det siste begynte å få litt smerte på fremsiden av høyre skulder. Lurte på om noen har noe erfaring med dette, og hva det kan være for noe? Har liksom aldri gjort vondt, men er veldig redd for at det skal skje noe, og føler ikke at jeg klarer å gi 100% i f.eks. biceps. Endret 22. juni 2012 av Facio Lenke til kommentar
Broseph Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Trening er ikke alt, og holdninger kan endres. Vi vet bare deler av den ene siden av saken, så kom med råd og svar på deg hun ver om, og la være å synse noe særlig utover det. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 http://vimeo.com/25531302 Haha, så lenge det bare er snakk om pressvendinger, ja. Straks du begynner å støte over hodet blir det litt verre. Min beste press er 50kg, men mitt beste overstøt er 80kg. De 30 kiloene ekstra har du ikke lyst til å senke rolig ned på gulvet. Hei, har hatt et slags "problem" med min høyre skulder / øvre delen av ryggen, i ca 8 mnd. Det startet med at det på en måte knakk litt i skulderen, men det er ikke direkte i skulderen, men på en måte mellom skulderen og nakken. Det har ihvertfall bare blitt verre og verre, men har aldri gjort noe vondt, før jeg i løpet av de siste 2mnd har blitt veldig øm i skulderen når jeg trener f.eks. bryst/triceps/skuldre/biceps. Nå "knekker" det også i skulderen mens jeg går med bag/sekk. Har også i det siste begynte å få litt smerte på fremsiden av høyre skulder. Lurte på om noen har noe erfaring med dette, og hva det kan være for noe? Har liksom aldri gjort vondt, men er veldig redd for at det skal skje noe, og føler ikke at jeg klarer å gi 100% i f.eks. biceps. Men for herregud. Hvorfor har du ikke gjort noe FØR? Kom deg til fysio! Kikker litt på nytt treningsprogram her. Planer om å kjøre en tosplitt, og har funnet dette: Day 1: Upper Body Bench Press: 4 sets of 8 reps Bent Over Row: 4 sets of 8 reps Dumbbell Shoulder Press: 3 sets of 12 reps Bicep Curl: 3 sets of 12 reps Rope Tricep Pull-downs: 3 sets of 12 reps Day 2: Lower Body Front Squat: 4 sets of 8 reps Deadlift: 4 sets of 8 reps Lunges: 3 sets of 12 reps Hamstring Curl: 3 sets of 12 reps Standing Calf Raises: 3 sets of 12 reps Day 3: Cardio/Off Day 4: Upper Body Incline Bench Press: 4 sets of 8 reps Lat Pull-down: 4 sets of 8 reps Barbell Shoulder Press: 3 sets of 12 reps Front Lateral Raises: 3 sets of 12 reps Dips: 3 sets of 12 reps Day 5: Lower Body Back Squat: 4 sets of 8 reps Stiff-Legged Deadlift: 4 sets of 8 reps One-Legged Squats/Leg Press: 3 sets of 12 reps Hamstring Curl: 3 sets of 12 reps Seated Calf Raises: 3 sets of 12 reps Blir dette litt overkill, eller ser det greit ut? Tenker litt på skuldre og korsrygg. Hvor lenge har du trent? To år. Trent for det meste 5x5. Jeg syntes det høres veldig intenst ut, men det er jo bare å prøve. Du merker fort om det ikke er noe for deg. Lenke til kommentar
Corey Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Hei, har hatt et slags "problem" med min høyre skulder / øvre delen av ryggen, i ca 8 mnd. Det startet med at det på en måte knakk litt i skulderen, men det er ikke direkte i skulderen, men på en måte mellom skulderen og nakken. Det har ihvertfall bare blitt verre og verre, men har aldri gjort noe vondt, før jeg i løpet av de siste 2mnd har blitt veldig øm i skulderen når jeg trener f.eks. bryst/triceps/skuldre/biceps. Nå "knekker" det også i skulderen mens jeg går med bag/sekk. Har også i det siste begynte å få litt smerte på fremsiden av høyre skulder. Hadde et lignende problem (dog, var det mer skulder-relatert, men dette minner om det), så begynte jeg varme opp med rotator-cuff. Har ikke hatt noe besvær etter det. Gjør slik som i denne videoen http://www.youtube.com/watch?v=EhAPCPAskJU 1 Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 (endret) *snip* jeeeez. He's just mirin'! Neida, men seriøst. Typen kan umulig være noe å samle på om han prøver å gi deg treningsforbud fordi du har blitt sterkere. Tror btw. jeg fant bilde av typen din: On another hand. Første refeed i dag. HEHEHEHEHHEHEHEH. Endret 23. juni 2012 av OlafG Lenke til kommentar
Anaio Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Ellers er jeg enig, trening er ikke alt. At least, it shouldn't be. Men når det tar større og større plass i forholdet er det naturlig at det kommer diskusjoner, spesielt når det går så langt at min selvfølelse blir tråkket på fordi hans egen er dårlig. Det er klart at det er mange andre sider også, men jeg trenger ikke akkurat spørre om råd angående det positive Corey; skal sjekke ut bigmass. Forsøkte med fyrstikkprogrammet, men troen på at nåværende opplegg fungerer optimalt står stødig. Snik-bigmassifisering. Og jeg er dame, yessir. Olaf; Gled deg. Hadde min i går. Fucking mouthgasms, I'm telling you. ELLERS, nok klaging, nå skal jeg komprimere alt sinnet mitt og få det ut med en forhåpentligvis herlig beinøkt! Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 http://www.youtube.com/watch?v=EhAPCPAskJU I den filmen sier han at man ikke skal ha bøy i ryggen når man tar skulderpress, mens Mark Rippetoe sier at man skal ha bøy i ryggen i skulderpress. Whææ. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Corey; skal sjekke ut bigmass. Forsøkte med fyrstikkprogrammet, men troen på at nåværende opplegg fungerer optimalt står stødig. Snik-bigmassifisering. Og jeg er dame, yessir. I dette tilfellet høyrest det ut som treningsprogrammet er bortimot uviktig i forhold til kosthaldet. Med for lite mat vil han ikkje bygge noko, uansett kva program det er snakk om. Eit overskot på 500 kcal ville gjort underverker, det er sikkert. Lenke til kommentar
Corey Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 I den filmen sier han at man ikke skal ha bøy i ryggen når man tar skulderpress, mens Mark Rippetoe sier at man skal ha bøy i ryggen i skulderpress. Whææ. Huh? Det er jo ikke skulderpress, det er rotator cuff? Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Se fra 1:12 og utover. "Now take a step forward, you know when you do shoulder press bla bla bla". Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 http://www.nordlys.no/nyheter/article6119592.ece Det er ennå ikke for sent å få sommermagen! Phu, kan slappe av i et par uker til. "Da bør du helst trene bevegelse(...)" Men for faen, her har jeg trent urørlighet i flere år! Så det er DERFOR jeg ikke har resultater! 4 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Klart det ikke er for sent å enda, det er jo i TROMSØ!!!!!!!!!!! Jeg har enda snø på plenen... Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 (endret) I den filmen sier han at man ikke skal ha bøy i ryggen når man tar skulderpress, mens Mark Rippetoe sier at man skal ha bøy i ryggen i skulderpress. Whææ. Når du tar skulderpress skal du ikke ha "bøy i ryggen". Du skal stramme magen godt, som om noen skal til å slå deg i den med et balltre. Hold det spennet gjennom. Det går igjen i de fleste øvelser (knebøy, markløft, i det hele tatt). Endret 23. juni 2012 av wingeer Lenke til kommentar
War Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Stemmer det, prøv å slipp ut lufta nederst i knebøy og se hva som skjer da. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Må begynne å legge til noen styrkeøkter til løpingen min. Har trent RYP før, men synes det er ufattelig kjedelig og tar alt for lang tid. Er det noe annet å anbefale når man regner med ca to strykeøkter i uka? Et to splitt-program, eller helkropps? Lenke til kommentar
jigaplow Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Må begynne å legge til noen styrkeøkter til løpingen min. Har trent RYP før, men synes det er ufattelig kjedelig og tar alt for lang tid. Er det noe annet å anbefale når man regner med ca to strykeøkter i uka? Et to splitt-program, eller helkropps? Hvis du vil at det skal gå fort, hva med å kjøre A og B-økta til StrongLifts en gang hver i uka? God styrketrening, kjapt og effektivt. Skal egentlig kjøres annenhver dag da, men det går jo sikkert an å bare ta hver del en gang i uka hver, bare for å få god og enkel styrketrening? Uten at jeg er noen ekspert på en dritt Lenke til kommentar
eskerino Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Må begynne å legge til noen styrkeøkter til løpingen min. Har trent RYP før, men synes det er ufattelig kjedelig og tar alt for lang tid. Er det noe annet å anbefale når man regner med ca to strykeøkter i uka? Et to splitt-program, eller helkropps? Du kan nok kjøre et helkroppsprogram siden du kun trener styrte to ganger i uka. Du må jo da selvfølgelig legge opp treninga slik at du ikke trener styrke to dager på rad Lenke til kommentar
Broseph Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Ellers er jeg enig, trening er ikke alt. At least, it shouldn't be. Men når det tar større og større plass i forholdet er det naturlig at det kommer diskusjoner, spesielt når det går så langt at min selvfølelse blir tråkket på fordi hans egen er dårlig. Det er klart at det er mange andre sider også, men jeg trenger ikke akkurat spørre om råd angående det positive Jepp, jeg siktet mer til de andre her som ropte "dump ham" med en gang Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 @ Anaio u goo gøørl! Jeg personlig er lut lei jenter som klager over hvor misfornøyd de er med kroppen sin, når det eneste de gjør for og bli mer fornøyd med den er og gå på vanvittige "dietter" babymat, kun kaffe til frokost osv osv osv og 2 joggeturer i uka for og gå ned i vekt. Jenter som trener styrke, og jenter som trener baseløft er vanvittig hot i mine øyne! Og dere gir meg en ekstra boost når jeg trener sammen med dere! 2 Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Blir man uglesett om man løper ute i bar overkropp når det er 22 grader og sol? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå