Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lofoten har lansert noen grove fiskekaker nå med 14-15ish-g prot, 1g karb og 5g fett. Kjøpte de igår og skal teste de til middag idag tenker jeg med noen kokte grønnsaker :S

Hva faen er greia med de hodgetwinsa egentlig? Er det bare jeg som synes de er ubrukelige? Tror de er kule, men faen for en elendig humor. Får bare lyst til å slå de...

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det høres jo ut berre som low-fat diet. Fungerer ganske greit den. Kjørte den for ca 2 år siden. Då låg eg på rundt 15g fett om dagen og ellers var eg -500-700kcal.

Tenkte det samme. Bare å bøtte på med proteiner (fra ekte mat, ikke pulver!), så blir man god og mett og spiser ikke så mange karbohydrater = ikke så mange kcal. Da kan høykarb funke.

Selv går jeg på en mellomkarbo-diett (dog kanskje nærmere høykarbo enn lavkarbo) for tiden hvor jeg har hatt god framgang, og ett av triksene jeg bruker er å spise mye proteiner for å få i meg mindre karbohydrater.

Lenke til kommentar

Jeg vet jo at det er en fordel å spise mye proteiner hvis man vil gå ned i vekt, men er karbohydrater veldig mye bedre enn fett ellers? Så mye bedre at det er en fordel å kutte ut alt fett?

Det jeg stusset mer på egentlig, var hvordan sjokoladeboller fra Narvesen kunne være en del av en diett der målet er å være sunn.

Lenke til kommentar

Så vidt eg har forstått er det beste å ha litt av alt. Om du får fleire kaloriar frå feitt enn karbohydrat eller omvendt spelar ikkje noko rolle, men du bør få i deg begge delar.

Om det er low fat eller low carb betyr ikkje stort. Det er totalen som tel. Nokon trivst best med den eine, nokon den andre.

Sjokoladebollar frå Narvesen er ikkje spesielt næringsrikt nei. Ikkje noko eg ville basert ein diett på, men ein bolle her og der tar ikkje livet av deg om du har kontroll på kaloriane.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Jepp, han hadde nok hatt langt bedre resultater av dietten sin som han hadde droppet sjokoladeboller for noe annet.

Edit: likevel som zeph sier, en bolle i ny og ne har aldri drept noen.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Liker at folk hiver seg på ville dietter hvor hovedpoenget er å spise ditt og datt , tilsynelatende så mye de vil, så ligger hele poenget bak dietten at man skal bli mett og automatisk ikke spise i overskudd.

Hva med å bare telle X kcal og holde det så har man mer kontroll og samme eller bedre resultat^^

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Liker at folk hiver seg på ville dietter hvor hovedpoenget er å spise ditt og datt , tilsynelatende så mye de vil, så ligger hele poenget bak dietten at man skal bli mett og automatisk ikke spise i overskudd.

Hva med å bare telle X kcal og holde det så har man mer kontroll og samme eller bedre resultat^^

Latskapen lenge leve, disse "diettene" er jo skapt for de som er for late til å spise sunt og holde oversikt over hva de spiser.

Lenke til kommentar

Jeg vet jo at det er en fordel å spise mye proteiner hvis man vil gå ned i vekt, men er karbohydrater veldig mye bedre enn fett ellers? Så mye bedre at det er en fordel å kutte ut alt fett?

Det jeg stusset mer på egentlig, var hvordan sjokoladeboller fra Narvesen kunne være en del av en diett der målet er å være sunn.

Det kommer an på hvilken type trening du/han/andre skal utføre og samtidig får restituert seg til neste økt. Kjører man lange rolige turer så ville jeg anbefalt mer fett i kosten. Hvis man feks kjører mange intervaller og høyintensitet så bør glukoselagrene fylles igjen før neste økt. Derav mer karbohydrater.

Den dietten du nevner om Narvesens sjokoladeboller tror jeg bare er noe han sa på spøk.

Lenke til kommentar

Man skulle tro det, men han var så seriøs man får blitt. Han er av den oppfatningen at det ikke er noen forskjell på en brødskive og en sjokoladebolle i dietten hans, for greia er jo at han skal spise karbohydrater og proteiner istedenfor fett. Han trener styrke, men bare overkroppen, og bortsett fra benkpress fokuserer han utelukkende på isolasjonsøvelser. Han veier sikkert 110 kg eller mer og det har han gjort i de 6 årene jeg har kjent ham. Jeg gadd ikke å fortelle hvor rart dette er, for treningskameratene hans er angivelig kjempemuskuløse, og da vil nok ikke mine råd være verd noe for ham.

Lenke til kommentar

Folk som boler er så drøyt irriterende. Hvorfor har ikke alle sentere bole nekt?

Er en der jeg trener som har blitt drøyt stor og markert på ett par mnd nå. Han skryter av ett forbruk på ca 30k i mnd på steroider osv.

9 av 10 ganger han trener så går det kun i bicepscurls og diverse triceps øvelser. Gjerne 1-2 timers økter med 100% fokus på bi og tri.

Det er så feigt og retarded at jeg ikke har ord.

Føler jeg har hatt sykt bra resultater de siste 6 mnd, men når han sprader inn med 5% fett på kroppen og sykt ripped kropp etter tulletrening så blir jeg demotivert som aldri før! :hrm:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...