Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tør påstå at 2 x kroppsvekt i benk og 3 x kroppsvekt i knebøy og markløft er "gode stats". For mitt vedkommende så betyr dette at jeg må løfte 170kg i benken og 255kg i knebøy/markløft.

Militærpress og roing ansér jeg ikke som 1RM-øvelser, men dersom jeg skulle slenge ut et estimat, så måtte det vel bli 1 x kroppsvekt for de to.

Lenke til kommentar

Jeg tør påstå at 2 x kroppsvekt i benk og 3 x kroppsvekt i knebøy og markløft er "gode stats". For mitt vedkommende så betyr dette at jeg må løfte 170kg i benken og 255kg i knebøy/markløft.

Militærpress og roing ansér jeg ikke som 1RM-øvelser, men dersom jeg skulle slenge ut et estimat, så måtte det vel bli 1 x kroppsvekt for de to.

1x kroppsvekt i roing burde de aller fleste virkelig klare. Kroppsvekt i militærpress er bra. Ellers vil jeg si at kravene dine var rimelig streng ;) Ifølge fitocracy f.eks så er et bra nivå 1,8x kroppsvekt på benk, 2,3x kroppsvekt på bøy og 2,8x kroppsvekt på mark.

Endret av phax
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vært i Sverige i dag, alt godteriet spises i kveld og imorgen er jeg igang med psfm for to/tre uker. Sikker på at jeg har en hel gård på samvittigheten etter dagens kjøtthamstring. Satser på at det ikke går utover treninga i noen stor grad!

Lenke til kommentar

Er det noen som vet om det er gratis kaffe og melk på SATS? Har alltid lagt merke til at de har både en maskin med melk og en til kaffe på alle senterene, og det står ikke noe pris i nærheten.

Haha, kaffe er gratis ja. Melk pleier å være til å ha i kaffen.

Lenke til kommentar

Faen. Drittvondt i korsryggen. Typ, kan ikke bøye den. Stå går fint, sitte går fint. Bøye seg går ikke. Det kom på vei hjem fra trening, og jeg aner ikke hvordan det skjedde. Bare plutselig gjorde det vondt. Jeg deloada i dag, og merket ingenting under øvelsene. Ekstremt rart.

Lenke til kommentar

Du må komme med øvelsene.

Tung markløft samme dag som tung knebøy er ikke å anbefale, samt roing uten bryststøtte samme dag som markløft.

vel, jeg har aldri trent to-split før, men må ty til det pga av dårlig tid nå i sommer. I utgangspunktet tenkte jeg å kjøre mark og knebøy på samme "rygg/bein-dag"., men annenhver gang mark og bøy. Resten av øvelsene er stort sett støtteøvelser til bein som legcurl og utfall, og noe ro-øvelser og chins

Lenke til kommentar

Er det noen som vet om det er gratis kaffe og melk på SATS? Har alltid lagt merke til at de har både en maskin med melk og en til kaffe på alle senterene, og det står ikke noe pris i nærheten.

Trur ikkje dei blir så happy om ein tømmer maskina for mjølk og drit i kaffien. :p

Lenke til kommentar
rygg/bein-dag

Tung mark for korsryggen og tung bøy samme dag?

Selv i 5x5 unngår man det, evt har lett bøy den dagen.

Det merker du vel selv i korsryggen.

Dårlig tid? Hva med 5x5? Er jo en slags splitt , dag 3 er jo dag 1

Finnes mange splitter:

3-splitt over 4 dager

• Uke 1

– Mandag:

• rygg + biceps Lett

– Tirsdag:

• bryst + skuldre + triceps

Medium

– Torsdag:

• bein Tung

– Fredag:

• rygg + biceps Medium

• Uke 2

– Mandag:

• bryst + skuldre + triceps Tung

– Tirsdag:

• bein Lett

– Torsdag:

• rygg + biceps Tung

– Fredag:

• bryst + skuldre + triceps Lett

Uke 3:

– Mandag:

• bein Medium

– Tirsdag:

• gjenta sekvensen

------------------------------------

– Mandag:

• Benkpress/dips, roing,

knebøy

– Onsdag:

• markløft, skulderpress,

chins

(frontbøy/utfall/beinpress)

– Fredag:

• Benkpress/dips, roing,

knebøy

----------------------------------------------

2-splitt over 3 dager

– Mandag: overkropp

– Onsdag: bein (+armer)

– Fredag: overkropp

– Mandag: bein (+armer)

– Onsdag: overkropp

– Fredag: bein (+armer)

– Eventuelt push-pull

---------------------------------------

3-splitt over 4 dager

– Mandag: rygg + biceps

– Tirsdag: bryst + skuldre +

triceps

– Torsdag: bein

– Fredag: rygg + biceps

– Mandag: bryst + skuldre

+ triceps

– Tirsdag: bein

------------------------------------------

2-splitt over 4 dager

– Mandag: bryst, skuldre,

triceps, forside lår

– Tirsdag: rygg, biceps,

bakside lår, legger

– Torsdag: samme som

Mandag

– Fredag: samme som

Tirsdag

--------------------------------------

2-splitt over 4 dager

– Mandag: overkropp

• Benkpress + roing

– Tirsdag: bein (+armer)

• Knebøy + lårcurl

– Torsdag: overkropp

• Skulderpress/skråbenk +

chins

– Fredag: bein (+armer)

• Markløftvarianter +

frontbøy/beinpress

-------------------------------------

Lenke til kommentar

Faen. Drittvondt i korsryggen. Typ, kan ikke bøye den. Stå går fint, sitte går fint. Bøye seg går ikke. Det kom på vei hjem fra trening, og jeg aner ikke hvordan det skjedde. Bare plutselig gjorde det vondt. Jeg deloada i dag, og merket ingenting under øvelsene. Ekstremt rart.

Hm. Merket du ingenting under øvelsene? Kan være en strekk. Da bør du bare ta det med ro en stund.

Lenke til kommentar

Trur ikkje dei blir så happy om ein tømmer maskina for mjølk og drit i kaffien. :p

Jeg hadde blitt JÆVLA sur om noen dreit i min kaffe... :green:
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Drit i kaffen liker jeg særdeles dårlig :p

EDIT: Hæstkukk Doofen!!!

Endret av jigaplow
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...