Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
2200 - 2500 = minus 300. Hvordan går det ann å bruke energi man ikke har. 20 liter bensin - 30 liter bensin = minus 10 liter. Da går ikke bilen fremover serru. Kroppen trenger også drivstoff, as in energi. Jommen da kan du bare ta energien fra fettlageret ditt sier du nok da, men hvor lenge skal det pågå før kroppen har flatt batteri? Poenget er at du ikke kan leve av et underskudd, da er det bedre å øke forbrenningen med trening og opprettholde energien ved å spise ofte og avmålt. Når man da kommer i balanse, altså 0-0, så er man i form samtidig som man ikke må holde seg fast til alle objekter rundt seg fordi man hele tiden er iferd med å besvime grunnet kronisk energi underskudd.

Hah. Pass på deffinga folkens! Du kan fort svima av fordi du manglar 300 kcal.

Det er ikke hvor mye du spiser, men hva du spiser som avgjør om du går ned i vekt.

Av og til lurer eg på korleis mennesket klarte å gå på månen...

• Liker 8
Lenke til kommentar

Akkurat det der skulle jeg linke også, Zeph! Med den tankegangen der så kommer ingen noensinne til å gå ned i vekt, da man "aldri bør ligge i underskudd" :huh:

Artikkelen er også noe av det dummeste jeg har lest. Hva med å holde det enkelt? Protein periode? Periode hvor man gradvis spiser andre ting, som 40g ost osv. Lol.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva med sånne små ubetydelige detaljer som dine mål? vil du bli stor og sterk, eller skal du ta igjen Bolt på 100m?

Jeg er ganske tynn, så større og sterkere.

Som Olaf sa, spis masse og finn deg et styrketreningsprogram. Typisk å anbefale nybegynnere er et heltkroppsprogramm som du kjører 3 ganger i uka, f.eks RYP. Aldri kjørt det selv, men du kan nå sjekke det ut på TN.no

Lenke til kommentar

Hva med sånne små ubetydelige detaljer som dine mål? vil du bli stor og sterk, eller skal du ta igjen Bolt på 100m?

Jeg er ganske tynn, så større og sterkere.

Spis alltid til du er stappmett og en porsjon til + tren SL5x5 eller lignende. Så er du good to go.

Pass teknikken, tho..

Lenke til kommentar

Jeg begynner på SL neste uke, etter en ukes treningsfri/jogge litt/lett teknikktrening. Skal da selvsagt begynne med markløft/backsnaps, som jeg aldri har gjort før. Har ok styrke i ryggen, men jeg har PC-svai og er litt redd for den. Teknikktips eller must-knows?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...