Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stekte meg koteletter istad. Vekt før steking: 400g - Vekt etter steking: 250g

Er det normalt at det er så mye vann i kjøttet? Blir litt forbanna når jeg betaler for vann.

Lean muscle mass hos mennesker (kjøtt) er 75% vann, så det er ikke noe sjokk at storfe også er endel vannvekt :)

(Skal ikke kommentere om du ihjelsteker kjøttet ditt :p)

Lenke til kommentar

Min trøtte teori

Vann er vann, ingen proteiner. Så om det er 10g prots på 100g, er det vel fortsatt 10g prots om du mister 20g vann? De kan jo ikke regne på proteiner selv om kjøttstykket veier mer med vann i seg? Hufffff, vanskelig å tenke nå :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Nå skal jeg ikke kjøre moralhammeren oppi ræva på deg, men skole har du mulighet til å gå på en gang, trening kan du holde på med resten av livet :-)

Lenke til kommentar

Hehe, jada. Jeg trakk meg ikke for å trene. Det er mange grunner, men jeg tok 40 poeng dette semesteret, for moros skyld, og jeg begynner på nytt studie til høsten. Emnet var vanskelig og dårlig forelest, jeg var uinteressert og demotivert og trenger det egentlig ikke. :)

Endret av Broseph
Lenke til kommentar

Jeg jogget hjem fra jobb i går. 2,4km = 17 minutter og 5 sekunder. Riktignok med tung sekk, men det er rimelig labert. Kan jo nesten gå raskere...

Skal begynne å jogge i sommer. Det sa jeg i fjor også, men i år gjelder det :D. Skal følge forsvarets 3000m program, det ser ganske OK ut.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Ganske labert ja, men vett ikke om jeg hadde gjort det så mye bedre selv.

Kondis er oppskrytt, de få gangene du faktisk trenger det slår adrenalinet inn likevel :-D

Lenke til kommentar

Jeg er så jævla sliten om dagen. Helt kjørt. Flere som har det slik under pollensesongen? Skulle ta 4x4 som vanlig på fredager, og jeg hadde ikke sjans på den siste intervallen til tross for heftig inhalering av ymse inhalatorbidrag. Samme skjer under styrketreningen hvis jeg presser meg, detter rett i bakken. Begynner å bli dritlei halv-økter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...