Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Haha, ja. Lettere å ta de [knevarmerne] på om du vrenger de først, og så vrenger de over knærne igjen.

Takk for årets tips, det gikk en del lettere. Lugger som faen i håret fremdeles, da, haha.

Vektløftersko - do I need it? Bør jeg bare gå for noen sko uten demping alá Converse eller noe? Jeg tenker egentlig at Converse uansett er så dyre at jeg like gjerne kan kjøpe noen sko som er laget for formålet.

Endret av Broseph
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den øker generelt av intens trening. Den mest intense treningen (høy puls, høye løft osv) i korte perioder du kan få vil gi størst utslag i tesosteronnivået. Dette vil si at i teorien får du økt testosteron av triceps, men de største musklene finner du i leggene så de gir størst testoeron. Er i alle fall derfor den personlige treneren min gav meg leggløft selv om jeg gir faen i om jeg får større leggmuskler hehe. Men som sagt denne treningen bør være intens, lange joggeturer er ikke tesosteronfremhemmende!

Tesosteron reguleres også av mental tilstand, mat, søvn, vitaminer osv i tillegg til treningen dette.

Alle fakta jeg skrev her er hentet fra en bok som het the testosterone companion, hvis jeg tar feil si ifra!

I alle dager. Hva? Det er jo feil. Gluteus maximus er den største, og den er ikke i leggen. Videre har ikke "høyden" på løftet noenting å si. Det som har noe å si er hvor mange muskler du bruker i løftet. Generelt vil det være slik at jo flere muskler du bruker, jo større økning i testosteronnivåene vil du ha.

Les mer her http://www.trulyhuge...estosterone.htm

Jaja, legg/bein er samme faen for meg :p mener heller ikke å ha sagt at høden på løftet har noe å si? det jeg prøvde å komme frem til er at det er lettest å bruke mest "muskelkraft" med tunge beinløft for å skape et "testoseron-miljø" i tillegg til å bryte ned småmuskler andre steder på kroppen. Altså vil de tunge løftene på bein/legg/maxiumus gjøre at du får økt tesosteronet mer enn du ville kun med å trene triceps f.eks.

Lenke til kommentar

Jaja, legg/bein er samme faen for meg :p mener heller ikke å ha sagt at høden på løftet har noe å si? det jeg prøvde å komme frem til er at det er lettest å bruke mest "muskelkraft" med tunge beinløft for å skape et "testoseron-miljø" i tillegg til å bryte ned småmuskler andre steder på kroppen. Altså vil de tunge løftene på bein/legg/maxiumus gjøre at du får økt tesosteronet mer enn du ville kun med å trene triceps f.eks.

Dere er egentlig enige, men leggen er en del av beinet. De største musklene i beinområdet sitter nok litt lengre opp på beinet ;) Du skriver også om "høye løft", men du mener vel tunge løft? I så fall, ja. Når man trener de største musklene med de største øvelsene som trener flest muskler, slik som knebøy, kan man også løfte mer vekt. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Det er en blanding av olje og vann/væske som gjør at det spruter.

Smør er greit nok å bruke, men får liksom ikke de rette temperaturene før det svir seg.

Kan ikke wokke med smør!

Lenke til kommentar

Melange er fyfy fordi det inneholder palmeolje som kun har negative sider uansett hvordan man snur og vender på saken. Så vidt meg bekjent er vita hjertego' den eneste margarinen uten palmeolje. Meierismør er det beste, i tillegg til moderat varme.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Så meierismør istedfor olje, uansett hvilken olje? Sprutlokk skulle eg skaffet meg, ser faen ikke ut på komfyren etterpå.

Minner meg om når jeg stekte smårettsbacon før, hang som regel et par igjen på veggen når jeg var ferdig.

Lenke til kommentar

Haha, ja. Lettere å ta de [knevarmerne] på om du vrenger de først, og så vrenger de over knærne igjen.

Takk for årets tips, det gikk en del lettere. Lugger som faen i håret fremdeles, da, haha.

Vektløftersko - do I need it? Bør jeg bare gå for noen sko uten demping alá Converse eller noe? Jeg tenker egentlig at Converse uansett er så dyre at jeg like gjerne kan kjøpe noen sko som er laget for formålet.

Hehe. Bare hyggelig! Ja, det skal lugge litt. ;)

Tja, vet ikke. Hvordan skal du trene, da? Mye bøy? Skal du gå skikkelig dypt i bøy? Converse er jo mer "all-round". Vektløftersko er jo mer til ... vektløfting. Grunnen til at de har høy hæl er jo for at en skal få en "falsk" økning i ankelutslag, og derfor ha muligheten til å gå dypere i bøyen uten at en blir begrenset av leddutslag (eller mer riktig, mangelen på det) i andre deler av kroppen. Selvsagt inntil et visst punkt. Dersom du er myk som en myk karamell har du fortsatt noe å hente på vektløftersko; Om målet ditt er så dyp bøy som mulig.

Etter påpekning fra Broseph ser jeg at vi egentlig er helt enige. :) Jeg misforstod bare den første posten din. My bad!

Endret av wingeer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...