Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

milkshake er godt, tunfisk er godt. tunfisk er billigere ergo. for meg er tunfisk en sikker vinner. men jeg er igjen altetende..... koker opp en 3-4 egg hver dag som jeg legger i kjøleskapet og spiser bare eggehviten utover dagen.....

5952022[/snapback]

Nei, tunfisk er nok ikke billigere.

 

Tunfisk: ~30g protein / 9,- = 3,33 g/kr

Shake av typen 90+: 4500 g protein / 800,- = 5,63 g/kr

 

Det viktigste er at du ikke orker å spise 2-3 bokser tunfisk HVER dag, i motsetning til 1-2 shaker som går ned på høykant.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
interessant..... ossn merke, type proteinpulver burde jeg kjøpe?, pumper annenhver dag....  har lyst til å øke muskelmasse effektivt. tenker å kjøpe noe rundt 500koner til å begynne med.

5952536[/snapback]

Uten tvil; 90+ (2,5kg) / 90+ (5kg)

 

Ikke la deg lure av den amatørmessige siden og de heller stygge innpakningene, både produktene og servicen er eksemplarisk.

Lenke til kommentar
interessant..... ossn merke, type proteinpulver burde jeg kjøpe?, pumper annenhver dag....  har lyst til å øke muskelmasse effektivt. tenker å kjøpe noe rundt 500koner til å begynne med.

5952536[/snapback]

Uten tvil; 90+ (2,5kg) / 90+ (5kg)

 

Ikke la deg lure av den amatørmessige siden og de heller stygge innpakningene, både produktene og servicen er eksemplarisk.

5953262[/snapback]

Jepp, 90+ er og anbefale. Både pris og kvalitet slår PF og TN.

Lenke til kommentar
Bare jeg som synes at 90+ med jordbærsmak smaker helt jæ**** ? Sjokoladen var derimot helt grei, mens jordbær ligger ikke langt unna all-time kvalmeste proteinet jeg har smakt: EAS MyoPro Cappucino  :sick:

5954945[/snapback]

 

Fatter ikke hva du snakker om, jorbærsmak på 90+ er helt fortreffelig.

Lenke til kommentar
Det er da mulig å få i seg mat med masse proteiner uten at det koster så mye. En boks tunfisk koster f.eks. 9,- og inneholder ca. 40g protein. Og så lenge man bare spiser endel (av riktig mat) så får man i seg ganske så mye proteiner.

5948706[/snapback]

 

Et gjennomsnittlig, daglig kosthold inneholder 60 gram protein, og 3 bokser tunfisk i tillegg blir utrolig kjedelig. Tunfisk smaker helt ok (dog noe kjedelig), men proteinshake med banan- eller sjokoladesmak er herlig. :)

Lenke til kommentar
Bare jeg som synes at 90+ med jordbærsmak smaker helt jæ**** ? Sjokoladen var derimot helt grei, mens jordbær ligger ikke langt unna all-time kvalmeste proteinet jeg har smakt: EAS MyoPro Cappucino  :sick:

5954945[/snapback]

 

Fatter ikke hva du snakker om, jorbærsmak på 90+ er helt fortreffelig.

5955447[/snapback]

Jordbærsmaken er ikke noe serlig går ann men sjokolade og banan er bedre, vanilje smaken har jeg ikke prøvd ennå så får se når det e på tide med en ny ladning.

Lenke til kommentar

5-kiloen med jordbærsmak som jeg kjøpte meg for omtrent et år siden smakte ihvertfall dritt, mulig noe var galt med den hvis du synes den er fortreffelig. Får se om jeg prøver den på nytt når jeg går tom for 100% Whey fra PF.

 

 

 

Er det forresten noen som har prøvd Peptide Power glutamin fra EJ-Shop? Min klumper seg i hver eneste shake :hmm:

Lenke til kommentar
milkshake er godt, tunfisk er godt. tunfisk er billigere ergo. for meg er tunfisk en sikker vinner. men jeg er igjen altetende..... koker opp en 3-4 egg hver dag som jeg legger i kjøleskapet og spiser bare eggehviten utover dagen.....

5952022[/snapback]

Nei, tunfisk er nok ikke billigere.

 

Tunfisk: ~30g protein / 9,- = 3,33 g/kr

Shake av typen 90+: 4500 g protein / 800,- = 5,63 g/kr

 

Det viktigste er at du ikke orker å spise 2-3 bokser tunfisk HVER dag, i motsetning til 1-2 shaker som går ned på høykant.

5952186[/snapback]

 

regnestykket med tunfisk stemmer ikke helt, det er 40g protein i en boks (rett over 40g faktisk). Dvs. ca 4,4 g/kr protein. Jeg syntes nå det er mye enklere å hive i seg en boks tunfisk enn å stresse med å blande proteinpuler og vann og riste det sammen, fremfor å bare åpne en boks.. Jeg bruker bare proteinpulver etter trening, rett og slett fordi det er det enkleste å hive i seg i garderoben. Selvfølgelig er proteinpulver billig og veldig praktisk, men man må ikke se seg blind på det.. (noe jeg føler kanskje folk her har en tendens til å gjøre.)

 

:)

Lenke til kommentar

ble plutserlig litt redd her nå jeg. om jeg begynner å ta proteinpulver daglig, samt trener(les: pumper) regelmessig annenhver dag. kommer jeg til å legge på meg mye i form av fett?. har et fettnivå på kroppen nå som jeg syntes er helt OK. men har ikke lyst til å få mere. grunnen til at jeg begynte å trene var at fettet skulle gå ned, og muskler opp. man blir jo ikke raket av proteinkur, det vet jeg jo. men om man trener går vell proteinene til musklene og ikke som fett?.

 

jeg har 0 peiling på noe slikt :p

Lenke til kommentar
ble plutserlig litt redd her nå jeg. om jeg begynner å ta proteinpulver daglig, samt trener(les: pumper) regelmessig annenhver dag. kommer jeg til å legge på meg mye i form av fett?. har et fettnivå på kroppen nå som jeg syntes er helt OK. men har ikke lyst til å få mere. grunnen til at jeg begynte å trene var at fettet skulle gå ned, og muskler opp. man blir jo ikke raket av proteinkur, det vet jeg jo. men om man trener går vell proteinene til musklene og ikke som fett?.

 

jeg har 0 peiling på noe slikt :p

5958705[/snapback]

Klarer du å legge på deg ved og spise proteiner er du flink :)

 

Spis proteiner med god samvittighet, proteiner utskilles gjennom urin og svette hvis du får for mye. Blir ikke omdannet til fett.

Lenke til kommentar

Etter at proteinpeptidene har blitt spaltet til aminosyrer i tynntarmen, blir de enten ført videre via. blodet og satt sammen til forskjellige proteiner der det trenges. (via en proteinsyntese i cellenes ribosomer), eller hvis kroppen trenger energi blir aminosyrene forbrent for å frigjøre energien. Da blir aminosyrene først omdannet via glukoneogenesis til glukose, dog dette er en komplisert og energikrevende prosess så det er ikke noe som skjer med mindre det er nødvendig.

 

Så man kan si at det er en ganske lang vei fra protein til fettlager på kroppen :)

 

Dessuten har du leveren som kan bryte ned proteinoverskuddet til karbamid, og skilles ut gjennom urinen som Hyrlen sier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...