Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

OOoooooog nok en gang fikk media og internett skylda for verdens problemer!!

Mener du kanskje at reklamen har ingen inflyttelse på deg eller resten av folket?

Det er vel akkuratt derfor større selskaper bruker milliarder av kroner på ulike reklamer.

30 sec av reklame under superbowl koster rundt 4 millioner dollar. Eller 25 millioner kroner. Det er SMARTE folk som jobber for dei største selskap og når dei sei "bruk 4 millioner på 30 sec reklame", er dei rimelig sikker at den fungerer og er verdt penger.

Men du kan jo påstå aneis. Kva veit folk som er utdanna innen det og driv med det heile livet og bruker 4mill på 30sec VS du?:)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tilgong på mat, mat som er stappa med fett og sukker (veldig høy kcal) + reklame = feite folk.

Som eg skreiv tidligare, det ligger i naturen å stappe i seg mat. Utviklingen i tilgong på mat skjedde fort og mennesker greide ikkje å tilpasse seg til denne utviklingen.

Dei som greier ikkje begrense seg selv, blir feite. Det å skylde på alt anna er rasjonalisering.

Lenke til kommentar

Det er faktisk et svært fascinerende psykologisk fenomen. Muskelmasse og styrke er som oftest svært identisk på høyre og venstre side, naturligvis. Den store forskjellen ligger i at det for noen individer er vanskeligere å få "kontakt" med muskulaturen på venstre side, og at det derfor oppfattes som manglende styrke på denne siden. Følelsen av styrke og kontakt med riktig muskulatur må være en erkjennelse innenifra. Gikk faktisk til en sånn fancy-schmancy motorisk fysioterapeut for den problematikken, og jeg tror den er høyst relevant for flere.

Akkurat stappet meg på havregrøt og PT-time om en time. Damn. Bad desicion is bad.

Lenke til kommentar

Solo super &--#60;3

Vet dere forresten mye om testosteron nivået? Det er sånn at den øker når man tar knebøy og markløft, gjelder dette også for andre øvelser og/eller bein generelt? Og må man trene, la oss si biceps, samme dag som man trener knebøy for at bicepsen skal bli større pga. økningen av hormonet etter at man har tatt knebøy?

Den øker generelt av intens trening. Den mest intense treningen (høy puls, høye løft osv) i korte perioder du kan få vil gi størst utslag i tesosteronnivået. Dette vil si at i teorien får du økt testosteron av triceps, men de største musklene finner du i leggene så de gir størst testoeron. Er i alle fall derfor den personlige treneren min gav meg leggløft selv om jeg gir faen i om jeg får større leggmuskler hehe. Men som sagt denne treningen bør være intens, lange joggeturer er ikke tesosteronfremhemmende!

Tesosteron reguleres også av mental tilstand, mat, søvn, vitaminer osv i tillegg til treningen dette.

Alle fakta jeg skrev her er hentet fra en bok som het the testosterone companion, hvis jeg tar feil si ifra!

Endret av Fruktkake
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Han er så sterk på høyre fordi det er slaghånden når han spiller tennes runker, fikk overtalt han til å holde lik vekt :ph34r:

Fixed :dremel:

Han bør heller trene med 16kg på hver arm til motorikken sitter og han kan gå hakket opp til 18kg på begge armene.

Hans tankegang er nok å løfte mest mulig til en hver tid, men jeg hadde fliret godt hadde noen skrytet av det og ikke tatt samme vekt på begge armene en gang.

Lenke til kommentar
https://www.tn.no/ryp/guide/skrabenk-med-manualer Når jeg ser der er benken nesten ikke skrå, er det så slak den skal være, fordi har tatt den opp som dette: http://www.stud.hio.no/lu/it1/2000/gruppe-b1/images/apparater/skraabenkfri3.jpg

15-30º er det eg har lese. Spørs litt kva ein er ute etter vil eg tru. Jo brattare vinkel, jo meir brukar du skuldre og mindre bryst. Skråbenk er i utgangspunktet for bryst, så rundt 30º trur eg er normalen. Går du opp i 70º blir det meir skulderpress.

Lenke til kommentar

https://www.tn.no/ry...nk-med-manualer

Når jeg ser der er benken nesten ikke skrå, er det så slak den skal være, fordi har tatt den opp som dette:

skraabenkfri3.jpg

Det nederste bildet er vel rundt 30 grader, så jeg vil si at det er mest riktig. På bildene til tn.no er vinkelen kanskje 5 grader? Jeg hadde aldri sett at benken ikke var flat hvis du ikke hadde sagt det. Det bør ikke være lov å kalle det der skråbenk.

Lenke til kommentar

Den øker generelt av intens trening. Den mest intense treningen (høy puls, høye løft osv) i korte perioder du kan få vil gi størst utslag i tesosteronnivået. Dette vil si at i teorien får du økt testosteron av triceps, men de største musklene finner du i leggene så de gir størst testoeron. Er i alle fall derfor den personlige treneren min gav meg leggløft selv om jeg gir faen i om jeg får større leggmuskler hehe. Men som sagt denne treningen bør være intens, lange joggeturer er ikke tesosteronfremhemmende!

Tesosteron reguleres også av mental tilstand, mat, søvn, vitaminer osv i tillegg til treningen dette.

Alle fakta jeg skrev her er hentet fra en bok som het the testosterone companion, hvis jeg tar feil si ifra!

I alle dager. Hva? Det er jo feil. Gluteus maximus er den største, og den er ikke i leggen. Videre har ikke "høyden" på løftet noenting å si. Det som har noe å si er hvor mange muskler du bruker i løftet. Generelt vil det være slik at jo flere muskler du bruker, jo større økning i testosteronnivåene vil du ha.

Les mer her http://www.trulyhuge.com/weighttrainingandtestosterone.htm

• Liker 1
Lenke til kommentar

Solo Sitron.

Solo Sitron Super.

Finnes det?

Kunne ønske det :(

https://www.tn.no/ry...nk-med-manualer

Når jeg ser der er benken nesten ikke skrå, er det så slak den skal være, fordi har tatt den opp som dette:

skraabenkfri3.jpg

Det nederste bildet er vel rundt 30 grader, så jeg vil si at det er mest riktig. På bildene til tn.no er vinkelen kanskje 5 grader? Jeg hadde aldri sett at benken ikke var flat hvis du ikke hadde sagt det. Det bør ikke være lov å kalle det der skråbenk.

Takk, har den vinkelen. Da kjenner jeg det i øvre og nedre bryst :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...