Lungemannen Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Er proteinpulver og slikt et must for å bygge muskler, eller holder det med et normalt kosthold? Jeg har trent noen måneder nå, uten å gå særlig opp i vekt. Noen anbefalinger til mer effektiv trening? Trener annenhver dag. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Er proteinpulver og slikt et must for å bygge muskler, eller holder det med et normalt kosthold? Jeg har trent noen måneder nå, uten å gå særlig opp i vekt. Noen anbefalinger til mer effektiv trening? Trener annenhver dag. 5945278[/snapback] 1. proteiner er ikke et must, men det er bra for det hjelper kroppen med å produsere testosteron eller noe sånnt. 2. Trene oftere. hvis du vil oppnå maksimal styrke trene flere sett med færre reps. variere litt. Selv har jeg kun gått opp 3kg i vekt siden jeg begynnte å trene i fjor sommer, så det er vel ikke vanlig å gå veldig mye opp Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Er proteinpulver og slikt et must for å bygge muskler, eller holder det med et normalt kosthold? Jeg har trent noen måneder nå, uten å gå særlig opp i vekt. Noen anbefalinger til mer effektiv trening? Trener annenhver dag. 5945278[/snapback] 1. proteiner er ikke et must, men det er bra for det hjelper kroppen med å produsere testosteron eller noe sånnt. 2. Trene oftere. hvis du vil oppnå maksimal styrke trene flere sett med færre reps. variere litt. Selv har jeg kun gått opp 3kg i vekt siden jeg begynnte å trene i fjor sommer, så det er vel ikke vanlig å gå veldig mye opp 5945543[/snapback] 1. whut? 2. Spiser du skikkelig og bruker moderat med tilskudd er det vanlig og gå opp mellom 5-10kg avhengig av mengde og trening på det første året. Mye er vann og fett da. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 jeg gikk opp 10 kilo det først året jeg trente. Vil si jeg ble fastere i formen også, altså mest muskler (merker det på styrken også). Jeg mener kosttilskudd hjelper mest psykisk, hvertfall for meg. En proteinshake etter hver trening (og ett labert kosttilskudd) kan ikke måle seg med et ordentlig kosthold og ikke noen shakes. Lenke til kommentar
2ern Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Nå har det seg jo slik at tøying ikke hjelper på stølheten, snarere tvert imot.Poenget er at stølheten går over litt fortere. 5941649[/snapback] Det utsagnet der ga ingen mening 5942242[/snapback] Formulerte meg litt dårlig. Poenget mitt var at man blir like støl dagen derpå hvis man tøyer ut. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 jeg gikk opp 10 kilo det først året jeg trente. Vil si jeg ble fastere i formen også, altså mest muskler (merker det på styrken også). Jeg mener kosttilskudd hjelper mest psykisk, hvertfall for meg. En proteinshake etter hver trening (og ett labert kosttilskudd) kan ikke måle seg med et ordentlig kosthold og ikke noen shakes. 5946061[/snapback] Og hvorfor ikke, om jeg får spørre? Proteinshake er laget av myse-protein, dette har høy biologisk verdi. Skal man spise 0,2% av egen kropsvekt i protein uten proteinpulver blir det også dyrt i lengden. Lenke til kommentar
2ern Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 jeg gikk opp 10 kilo det først året jeg trente. Vil si jeg ble fastere i formen også, altså mest muskler (merker det på styrken også). Jeg mener kosttilskudd hjelper mest psykisk, hvertfall for meg. En proteinshake etter hver trening (og ett labert kosttilskudd) kan ikke måle seg med et ordentlig kosthold og ikke noen shakes. 5946061[/snapback] Og hvorfor ikke, om jeg får spørre? Proteinshake er laget av myse-protein, dette har høy biologisk verdi. Skal man spise 0,2% av egen kropsvekt i protein uten proteinpulver blir det også dyrt i lengden. 5948446[/snapback] Vil da tro at du får mest igjen for treningen hvis du har et sunt og proteinrikt kosthold - uten å bruke proteinshake, enn hvis man spiser på mcern 4-5 ganger pr uke samtidig som man tar proteiner. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 jeg gikk opp 10 kilo det først året jeg trente. Vil si jeg ble fastere i formen også, altså mest muskler (merker det på styrken også). Jeg mener kosttilskudd hjelper mest psykisk, hvertfall for meg. En proteinshake etter hver trening (og ett labert kosttilskudd) kan ikke måle seg med et ordentlig kosthold og ikke noen shakes. 5946061[/snapback] Og hvorfor ikke, om jeg får spørre? Proteinshake er laget av myse-protein, dette har høy biologisk verdi. Skal man spise 0,2% av egen kropsvekt i protein uten proteinpulver blir det også dyrt i lengden. 5948446[/snapback] Vil da tro at du får mest igjen for treningen hvis du har et sunt og proteinrikt kosthold - uten å bruke proteinshake, enn hvis man spiser på mcern 4-5 ganger pr uke samtidig som man tar proteiner. 5948506[/snapback] Ingen på denne siden av Atlanterhavet påstår at det er sunt å spise på Mc Donalds hver dag, poenget mitt var at det økonomisk sett ikke lønner seg å forsøke å oppnå en fysikk som den vanlige mannen i gata ikke har uten proteinshake. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Det er da mulig å få i seg mat med masse proteiner uten at det koster så mye. En boks tunfisk koster f.eks. 9,- og inneholder ca. 40g protein. Og så lenge man bare spiser endel (av riktig mat) så får man i seg ganske så mye proteiner. Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Så er det ikke det samme hva slags proteiner du spiser heller da. Noen proteinkilder er bedre enn andre pga. et høyere innhold av essensielle aminosyrer, dessuten har du betinget essensielle aminosyrer som glutamin, og det er vanskelig å tilføre kroppen uten kosttilskudd med mindre du har lyst å lesse inn på mangfoldige kilo kjøtt hver dag. Folk som eter på McDonalds har jeg ingen respekt for, og det er hvertfall ikke folk jeg ville satt meg ned å diskutert kost med. At de frivillig betaler for å ødelegge kroppen sin med det sølet de selger på McDonalds kan jeg ikke fatte og begripe. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Det er da mulig å få i seg mat med masse proteiner uten at det koster så mye. En boks tunfisk koster f.eks. 9,- og inneholder ca. 40g protein. Og så lenge man bare spiser endel (av riktig mat) så får man i seg ganske så mye proteiner. 5948706[/snapback] en boks tunfisk i vann inneholder ca 25g proteiner :pirke pirke: Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Det er da mulig å få i seg mat med masse proteiner uten at det koster så mye. En boks tunfisk koster f.eks. 9,- og inneholder ca. 40g protein. Og så lenge man bare spiser endel (av riktig mat) så får man i seg ganske så mye proteiner. 5948706[/snapback] en boks tunfisk i vann inneholder ca 25g proteiner :pirke pirke: 5949467[/snapback] Å min shake har 60g protein og smaker fortrefflig i motsetning til tunfisk. Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Det er da mulig å få i seg mat med masse proteiner uten at det koster så mye. En boks tunfisk koster f.eks. 9,- og inneholder ca. 40g protein. Og så lenge man bare spiser endel (av riktig mat) så får man i seg ganske så mye proteiner. 5948706[/snapback] en boks tunfisk i vann inneholder ca 25g proteiner :pirke pirke: 5949467[/snapback] Å min shake har 60g protein og smaker fortrefflig i motsetning til tunfisk. 5949497[/snapback] Jeg synes tunfisk smaker faen så mye bedre enn shaken.. :!: Lenke til kommentar
andesam Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Det er da mulig å få i seg mat med masse proteiner uten at det koster så mye. En boks tunfisk koster f.eks. 9,- og inneholder ca. 40g protein. Og så lenge man bare spiser endel (av riktig mat) så får man i seg ganske så mye proteiner. 5948706[/snapback] en boks tunfisk i vann inneholder ca 25g proteiner :pirke pirke: 5949467[/snapback] en boks tunfisk i olje har ca 40 gram Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Jeg synes tunfisk smaker faen så mye bedre enn shaken.. :!: 5949528[/snapback] Minn meg på og aldri kjøpe samme type shake som deg. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 han har smakt min shake, hehe. men er enig i at tunfisk smaker bedre enn proteinshake, men det er jo bare en smakssak. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 At tunfisk rett fra boksen smaker bedre enn en shake høres for meg helt sykt ut Lenke til kommentar
andesam Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 er ikke så galt som folk skal ha det til. selvfølgelig blir det bedre hvis man f.eks. har en boks i en liten salat, eller på skiva med majones på. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Shake er jo å jævli godt om du har det på iskrem... Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 milkshake er godt, tunfisk er godt. tunfisk er billigere ergo. for meg er tunfisk en sikker vinner. men jeg er igjen altetende..... koker opp en 3-4 egg hver dag som jeg legger i kjøleskapet og spiser bare eggehviten utover dagen..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå