Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er en fyr der jeg trener, ganske så tynn. Går i overstram trenergenser og har usynlige lats, kjempe gøy :D

Var også en gammel man som rodde, trodde han skulle brekke ryggen :(

others-should-fail.jpg

Dere som ikke kommer i kcal-overskudd.

Det som ble spist før uten å tenke på dette da dere spiste som dere følte for er normalen, det ga den vektene dere har idag.

Så trener dere 400kcal og må ha et overskudd på 300-500 kcal. Da snakker vi 900kcal ekstra maks.

Det er 2 shakes ca det, klarer dere ikke på noen måte spise som før og mellom to måltider delt på 8 timers mellomrom drikke en shake? på 4-5-6 dl.

Jeg sleit lenge med å gå opp i vekt. Jeg spiste og spiste til jeg var sprekkferdig hver dag, men likevel tok det mange uker bare å få én kg ekstra på kroppen. Jeg spiste absolutt alt jeg kunne finne i hyller og mørke avkroker i kjøleskapet, både mye sunn mat og mye annen mat. Nå er det et tosifret antall kg siden og jeg klarer å gå opp i vekt nå hvis jeg vil, men det er ikke alltid så enkelt som å fortelle folk at de bare skal spise mer. Jeg mener ikke at man ikke skal gi det rådet, men man bør ha forståelse for at enkelte synes at det er vanskelig.

I dag hadde jeg en rar følelse i albuen. Det føltes som jeg hadde fått et kjerringstøt uten at jeg har slått armen i det siste. Da jeg tok benkpress føltes det som om en nerve hoppet fram og tilbake som en strikk. Jeg tror at jeg ufrivillig beveget lillefingeren min på grunn av dette, i alle fall føltes det sånn. Det var ikke vondt på noen måte, det var bare en rar følelse. Er det noe jeg bør gjøre noe med, eller er det helt ufarlig?

Lenke til kommentar

Har studert idrettvitenskap i Bø HIT og vært en del i Notodden i tillegg til har jeg noen gode venner som er ferdig utdannet med det du skal starte på. Fasilitetene er veldig bra, skolen har sitt eget lille som funker som en nødløsning men det finnes akkurat som det var i Bø bra "miljø"

Notodden however er en annen historie, men hva kan jeg si ? Velkommen til mitt hjemfylke Telemark og vit at du drar til et av Norges største råner-miljø. :)

Lenke til kommentar
Jeg mener ikke at man ikke skal gi det rådet, men man bør ha forståelse for at enkelte synes at det er vanskelig

Jeg er klar over at det er lett å sitte bak et tastatur og si spis mer! , men i realiteten er det akkuratt som før + 2 shakes, og før spiste man vel vanlig.

Noen ser på kcal-tallet og tenker OMG så begynner de tidlig og stapper i seg og føler seg overspist hele dagen. Man kan for eks til 3 måltider ta 1SS olje , da har man ett måltid i kcal til plassen av 3spiseskjeer.

Det kan hende du også økte aktiviteten så mye at du måtte ha enda mer kcal og det kan hende at man gikk ned i fettprosent,mens man gikk opp i masse som er vanlig i begynnelsen pga den store forandringen treningen er på kroppen, da vil vekten ofte stå stille.

ja, sku nesten tro at resten av verden har glemt at vi er vikinger

Du tar feil, de sterke , sunne og barske vikingene dro med båt til andre steder i krig.

De gamle, syke med dårlig rygg ble hjemme og det er de vi slekter på.

Lenke til kommentar

Er det noen andre som synes at det er upraktisk med store lår- og rumpemuskler? Nesten alle buksene mine er blitt så trange at de truer med å spjære hvis jeg setter meg ned for fort, og uten klær ser jeg ut som om jeg har på meg permanente knebukser.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Driver du med periodisk faste eller ekstremdiett? For hvis ikke, er strengt tatt BCAA bortkastet.

Nei ass, ingen av delene. Men skal på diet straks, kaloriunderskudd og 40/40/20 (carbs).

Er det noen andre som synes at det er upraktisk med store lår- og rumpemuskler? Nesten alle buksene mine er blitt så trange at de truer med å spjære hvis jeg setter meg ned for fort, og uten klær ser jeg ut som om jeg har på meg permanente knebukser.

Sprukket tre bukser så langt i år, revner/får slitasje på akkurat samme sted, skrittet.

Lenke til kommentar
Driver du med periodisk faste eller ekstremdiett? For hvis ikke, er strengt tatt BCAA bortkastet.

Det her er så Word!

Du skal ikke trene lenge før du er ute av olabuksemarkedet.

Håra på bena på innsiden av lårene gnikkes av også pga låra tar formye plass.

Det er en grunn for at alle store menn på 80 tallet gikk i hip-hop-bukser , ikke bare tiden de levde på :green:

Nei ass, ingen av delene. Men skal på diet straks, kaloriunderskudd og 40/40/20 (carbs).

Drit i BCAA da , legg heller pengene i proteinrik mat siden du har kcal-råd til det.

post-64596-0-16988700-1338900703.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar

I dag hadde jeg en rar følelse i albuen. Det føltes som jeg hadde fått et kjerringstøt uten at jeg har slått armen i det siste. Da jeg tok benkpress føltes det som om en nerve hoppet fram og tilbake som en strikk. Jeg tror at jeg ufrivillig beveget lillefingeren min på grunn av dette, i alle fall føltes det sånn. Det var ikke vondt på noen måte, det var bare en rar følelse. Er det noe jeg bør gjøre noe med, eller er det helt ufarlig?

Kjenner meg godt igjen, får dette selv til tider. For meg virker det som det blir bedre hvis jeg varmer opp albuen/arma skikkelig.

Lenke til kommentar

Har studert idrettvitenskap i Bø HIT og vært en del i Notodden i tillegg til har jeg noen gode venner som er ferdig utdannet med det du skal starte på. Fasilitetene er veldig bra, skolen har sitt eget lille som funker som en nødløsning men det finnes akkurat som det var i Bø bra "miljø"

Notodden however er en annen historie, men hva kan jeg si ? Velkommen til mitt hjemfylke Telemark og vit at du drar til et av Norges største råner-miljø. :)

Hehe, er vandt med råning, bur litt i Skien og litt i vest telemark :)

Men veit du korleis treningsmulighetane i Notodden er, for det er der eg kjem til å gå.

Lenke til kommentar

Jeg skal ha i meg ca 150 gram protein om dagen, vil det være dumt og få i seg 170-190 idag? Lest masse steder at testosteron nivået synger hvis man får i seg for mye. Eller skjer det bare hvis man får i seg SYKE menger med protein? :)

Endret av Wizzlee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...