Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Uhm, musklene blir ikke sterkere selv om du trener de mer og oftere fremfor å trene de effektivt...

 

Og nei, det er ingenting 'spesielt' med magemuskelen. Og nei, de blir ikke mer markerte av å 'pumpe et par ganger i uka'. Mer markert blir den av å fjerne underhudsfett. Større og sterkere blir den av 'å pumpe et par ganger i uka'. Du vil få akkurat samme resultater som om du trener hver dag, det vil bare gå litt fortere siden du ikke sliter den unødig mye.

 

Edit: Og nå er klokka altfor mye og jeg skal ikke sitte oppe nå, huffameg. God natt!

Endret av Zerblat
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Huff, gainere har aldri gjort meg annet enn feit.

5941355[/snapback]

Er ikke det meningen da?

5941395[/snapback]

meningen er jo at man skal få kalorioverskudd. på den måten legger man på seg ja..

 

men målet er jo å legge på seg muskler, ikke fett :D tenkte å kjøre to shaker om dagen (ca 600 kalorier) i tillegg til vanlig kosthold.

 

fikk litt panikk i går nemlig da jeg veide meg.. veide nesten 2 kg mindre enn før påske! :(

 

kjøpte forretsen også en boks med kreatin, så jeg tror jeg skal kjøre denne samtidig :D da blir det kanskje litt fart på sakene

Lenke til kommentar
Hva mener dere om å tøye ut etter treningsøkten?

5941528[/snapback]

 

Det var en diskusjon om dette noen sider tilbake..

Meningene er delte, jeg mener hvertfall at man bør tøye lett. For å opprettholde en naturlig lengde på muskelene, samt forkorte restitusjonstiden. Dette har hvertfall jeg lest, og mener det er det riktige.

Lenke til kommentar

Jeg mener det blir meningsløst siden man allerede har dratt/slitt musklene i løpet av treningsøkten. Det foreligger ingen forskning som konkluderer med at tøying er bra for muskeloppbyggingen (samme gjelder for ingen tøying). Siden jeg allerede bruker nok tid som det er så blir slik at jeg ikke tøye.

 

Hva hadde vel trening vært uten stølheten dagen derpå? :love:

 

Må påpeke at jeg tøyer bakside av legger/lår etter jeg har trent de. Hvis jeg skipper det så kommer jeg meg ikke opp fra garderobene på treningssenteret.

Lenke til kommentar
Jeg mener det blir meningsløst siden man allerede har dratt/slitt musklene i løpet av treningsøkten. Det foreligger ingen forskning som konkluderer med at tøying er bra for muskeloppbyggingen (samme gjelder for ingen tøying). Siden jeg allerede bruker nok tid som det er så blir slik at jeg ikke tøye.

 

Hva hadde vel trening vært uten stølheten dagen derpå?  :love:

 

5941622[/snapback]

 

Nå har det seg jo slik at tøying ikke hjelper på stølheten, snarere tvert imot.Poenget er at stølheten går over litt fortere.

Endret av 2ern
Lenke til kommentar
Vel, i følge mange produsenter så skal den legge på masse , men problemet med de gainerne jeg har prøvd var at de i hoveddel bare var sukker. Hvis de med med masse mener fett, så står jeg over.

5941476[/snapback]

Går jo ikke an å legge på seg muskler uten å få i seg overskudd av slikt, så man vil alltid legge på seg litt fett. Bygge muskler og trene vekk fett samtidig går ikke an.

 

Hva mener dere om å tøye ut etter treningsøkten?

5941528[/snapback]

Stakkars musklene. Ta egne økter med sånt, feks litt lett styrketrening på overkropp etter kardio, så kan du ta en time, halvannen og tøye ut hele kroppen.

Endret av Zerblat
Lenke til kommentar
wheight gainer + whey tech protein = samma shake

eller bedre seperat?

5943038[/snapback]

 

 

Høres ut som litt overkill, da ville jeg ikke tilsatt så ekstremt mye Whey Tech, ettersom de fleste gainere har et rimelig proteininnhold. Tror hvertfall du hadde blitt veldig veldig mett av en sånn shake :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...