Zeph Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Neppe eliminere det, men 50% høyrest for mykje ut. Det kan kanskje skje om du ligg i eit ekstremt underskot, men eg kan aldri tenke meg at det er tilfelle om du ligg høgt i proteininntak og har eit moderat underskot på rundt 500 kcal. 1 Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Hei, kom nettopp hjem, har drukket ca 1.5-2L med 5% alkohol, er det dumt av meg å trene imorgen? 3-4 halvlitere øl burde du ikke kjenne noe til i morgen, og om du så er litt småslapp er det bare å hive seg i det, da det mest sannsynlig står på at du psykisk sett tror du har hangover. Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Hei, kom nettopp hjem, har drukket ca 1.5-2L med 5% alkohol, er det dumt av meg å trene imorgen? 3-4 halvlitere øl burde du ikke kjenne noe til i morgen, og om du så er litt småslapp er det bare å hive seg i det, da det mest sannsynlig står på at du psykisk sett tror du har hangover. Så det vil ikke gå utover treningen og effekten? Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 (endret) Ikke i stor grad når det gjelder så små mengder, nei. Men det finnes jo såklart de som begynner å bli fulle av 3-4 øl, så variere jo fra person til person. Du finner nok ut av det i morgen. Endret 1. juni 2012 av 2bb1 Lenke til kommentar
aomt Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Har følt meg ganske slapp de siste to ukene. Regner med det er fordi jeg har ligget i underskudd en god stund, og i og med at fettprosenten min er lavere nå enn den var så er det ikke lenger så mye energi å hente i fettlagrene mine. Har ligget med 400 i underskudd. Ønsker fortsatt å få ned fettprosenten en eller to prosent. Så langt har det gått fint å bygge på underskudd så lenge jeg har vært veldig nøye på kostholdet, men det vil jo ikke vare evig ettersom energireservene mine forsvinner. Skal jeg legge meg med 200 i underskudd isteden og holde meg der til jeg når matchprosenten (har ikke dårlig tid, liksom), eller ligge på vedlikehold og kompensere ved f. eks en ekstra gåtur daglig? Imo det beste er -500kcal og ha 1 eller 2 carb-up dager. Du går ned i vekt og du slipper å føle deg trøtt og sliten. Evt, ta 1 uke av frå treningen og la kroppen få hente seg opp. Så begynner du på igjenn. Spesielt med tanken på at du har god tid. Gi det eit forsøk;) Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 Når man merker at man begynner å stagnere og vil senke belastningen litt for å jobbe seg oppover igjen, hvor mange kg eller prosent bør man ta av? Lenke til kommentar
Broseph Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 (endret) Hva med å kontrollere kostholdet istedet for å ødelegge knærne for å gå ned i vekt? Så enkelt er det å forbrenne fett. Det er mange andre gode artiklar om vektnedgang på Fitnessbloggen. Les deg opp og set deg inn i korleis det fungerer, så spør du eventuelt etterpå for å få avklart saker og ting Hei kom igjen, han har allerede spesifisert at de har et sunt kosthold og er interessert i treningstips. Hei, kom nettopp hjem, har drukket ca 1.5-2L med 5% alkohol, er det dumt av meg å trene imorgen? Hei sveis, jeg har drukket relativt mye i dag og jeg skal trene i morgen. Bli med! Hvis du ikke merker det fysisk i morgen er det ikke noe problem i det hele tatt. Endret 2. juni 2012 av Broseph Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 Han gjør selvfølgelig akkurat som han vil, men jeg mener ærlig talt at (faktisk) kostholdskontroll er et mye bedre råd enn div. treningstips hvis det er vektnedgang som er tema, uansett hva han i utgangspunktet spør om, spesielt med tanke på at han viser ganske tydelig at kostholdet ikke er helt 100% på plass. Det regner jeg med han tåler å lese, så kan han ignorere det om han føler for det. 1 Lenke til kommentar
Salamanderhodet Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 (endret) - Endret 1. juni 2015 av Salamanderhodet Lenke til kommentar
Broseph Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 Han gjør selvfølgelig akkurat som han vil, men jeg mener ærlig talt at (faktisk) kostholdskontroll er et mye bedre råd enn div. treningstips hvis det er vektnedgang som er tema, uansett hva han i utgangspunktet spør om, spesielt med tanke på at han viser ganske tydelig at kostholdet ikke er helt 100% på plass. Det regner jeg med han tåler å lese, så kan han ignorere det om han føler for det. Ærlig talt. Hvor da? Det eneste han har nevt er at de spiser sunt. GJør det det tydelig at kostholdet ikke er på plass? Kosthold er viktigere enn trening, men det gjør det ikke riktig å gi kostholdsråd til en som spør om noe annet. Hvis området er helse, ber du noen som spør om hudpleieprodukter om å slutte å røyke? 2 Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 Neppe eliminere det, men 50% høyrest for mykje ut. Det kan kanskje skje om du ligg i eit ekstremt underskot, men eg kan aldri tenke meg at det er tilfelle om du ligg høgt i proteininntak og har eit moderat underskot på rundt 500 kcal. "For the average, non-training person, merely reducing caloric intake is a relatively poor way to lose weight. It has been estimated that from one-third to one-half of the weight loss achieved solely by dieting consists of a loss of muscle mass. So a person who merely diets will become smaller overall, but the percentage of body fag that they carry may not change very much. (...) This is particularly true of the person over thirty, who is beginning to lose muscle mass as part of the aging process. Exercising while dieting reduces the loss of lean body mass by as much as one-half or more. If a dieter exercises at a level of intensity sufficient to stimulate muscular hypertrophy, he or she will lose more fat than muscle during the weight loss process and may be able to avoid an overall loss of muscle mass altogether or even experience significant muscle hypertrophy, at least in certain areas of the body." -The weightlifting encyclopedia, A guide to world class performance; Arthur Drechsler. 1 Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 http://www.vg.no/mat-og-drikke/artikkel.php?artid=10053923 Ok? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 Hva da "OK?" Hugol? Hele artikkelen er uansett teit. Den eneste tørstedrikken er vann. Alt annet er kosedrikk. Enhver som bryr seg bittelitt om kostholdet burde vite det. Drikker du noe som inneholder næringsstoffer som tørstedrikk, kommer du til å slite veldig med å gå ned i vekt/holde vekta. 2 Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 Enig med Herr Brun. Flytende kcal metter langt mindre enn faste kcal. Bruk vann som tørstedrikk hvis ikke man har en helt spesifikk grunn til å drikke noe annet. Lenke til kommentar
Anaio Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 (endret) Evt, ta 1 uke av frå treningen og la kroppen få hente seg opp. Så begynner du på igjenn. Spesielt med tanken på at du har god tid. Gi det eit forsøk;) Takk for tipset! Jeg har uansett treningsfri uke nå siden jeg har vært/er dårlig, så den er jo grei. Det vil nok hjelpe Oppkarbingsdager er ikke noe for meg dessverre, i og med at jeg er ganske kraftig insulinresistent vil det virke mot sin mening. Har økt inntaket karbohydrater til 30% av energiinntaket i form av å legge til havregrøt til frokost nå som jeg er litt daff. Fungerer det fint så kommer jeg til å fortsette med det, og det er i grunnen maks av det jeg kan spise før blodsukkeret går til helvete. Endret 2. juni 2012 av Anaio Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 Han gjør selvfølgelig akkurat som han vil, men jeg mener ærlig talt at (faktisk) kostholdskontroll er et mye bedre råd enn div. treningstips hvis det er vektnedgang som er tema, uansett hva han i utgangspunktet spør om, spesielt med tanke på at han viser ganske tydelig at kostholdet ikke er helt 100% på plass. Det regner jeg med han tåler å lese, så kan han ignorere det om han føler for det. Ærlig talt. Hvor da? Det eneste han har nevt er at de spiser sunt. GJør det det tydelig at kostholdet ikke er på plass? Kosthold er viktigere enn trening, men det gjør det ikke riktig å gi kostholdsråd til en som spør om noe annet. Hvis området er helse, ber du noen som spør om hudpleieprodukter om å slutte å røyke? Ok, siden du spør, ellers ville jeg bare ignorert denne posten: Han spurte selv om hjelp til kosthold i første post, dvs. om det var proteinshakes el.l. som han burde ta for å hjelpe vektnedgangen. Og det er det; det kalles "kalorier inn, kalorier ut"™ Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 Enig med Herr Brun. Flytende kcal metter langt mindre enn faste kcal. Bruk vann som tørstedrikk hvis ikke man har en helt spesifikk grunn til å drikke noe annet. Men blir flytende carbs tatt opp fortere enn faste? Hørt det er derfor styrkeutøvere drikker druesukker rett etter trening osv. Det er uansett ikke noe problem å drikke en halv liter sjoko-melk etter trening. Går da fint å gå ned i vekt selv om man drikker en god del av de tinga på listen der. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 "For the average, non-training person, merely reducing caloric intake is a relatively poor way to lose weight. It has been estimated that from one-third to one-half of the weight loss achieved solely by dieting consists of a loss of muscle mass. So a person who merely diets will become smaller overall, but the percentage of body fag that they carry may not change very much. (...) This is particularly true of the person over thirty, who is beginning to lose muscle mass as part of the aging process. Exercising while dieting reduces the loss of lean body mass by as much as one-half or more. If a dieter exercises at a level of intensity sufficient to stimulate muscular hypertrophy, he or she will lose more fat than muscle during the weight loss process and may be able to avoid an overall loss of muscle mass altogether or even experience significant muscle hypertrophy, at least in certain areas of the body." -The weightlifting encyclopedia, A guide to world class performance; Arthur Drechsler. Kva er grunnlaget for påstanden? Vil ein frisk person som har eit godt og variert kosthald med 2,5-3g protein per kg kroppsvekt miste så mykje? Lenke til kommentar
jigaplow Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 Når man merker at man begynner å stagnere og vil senke belastningen litt for å jobbe seg oppover igjen, hvor mange kg eller prosent bør man ta av? Jeg pleier å ta av 10-15% av det jeg kjører på Husker ikke hvorfor, og vet ei heller om jeg gjør det riktig da. Men mener det skal være slik Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 (endret) Kva er grunnlaget for påstanden? Vil ein frisk person som har eit godt og variert kosthald med 2,5-3g protein per kg kroppsvekt miste så mykje? Hva er grunnlaget for påstander (i tråden) om at høyt proteininntak skal hjelpe mot tap av muskelmasse når man ikke trener? Om man ikke bruker musklene til noe og går ned i vekt vil, slik jeg har forstått det, kroppen senke muskelmassen da det koster energi å holde på muskler. Hvorfor dette skal være annerledes (andelen muskelmasse som forsvinner) om en stor del av kaloriinntaket kommer fra proteiner ser jeg ikke. Endret 2. juni 2012 av KjellV Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå