Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Metern er på Wipeout nå.

 

Regner med det er bonus fra GG, velg heller kreatin om du kan da det faktisk har en effekt. :)

Kan ikke velge det, men vurderer og kjøpe det fordi jeg vil ha noe å bruke min første lønning på :p

 

Lønningen kan overføres til konto 11423.17.1440

Det er bare småpenger for deg :p

 

Bruk lønningen på mer kylling.

Kan kjøpe masse av det og :D

 

Vil nesten skryte litt fordi jeg er litt stolt, men skal spare dere ;)

Endret av Wizzlee
Lenke til kommentar
Har du kilder på dette?

Google kan hjelpe deg her.

 

Jeg fant det ut for 10 år siden da TN skulle selge glutamin og måtte peptidbinde det for å komme forbi magesekken.

 

Hva har peptider, BCAA og OKG til felles?

Som du husker hadde din tynntarm til formål å legge beslag på en stor del av glutaminet i din kost. Det finnes flere alternative måter å tilføre musklene glutamin, hvilke faktisk er effektivere enn å spise glutamin i ren form. Ett bra måte er å ta glutaminpeptider

 

http://www.iform.no/pub/art.php?id=261

 

Det kommer til å stå i alle artikklene du finner, alle quotes fra Fagerli og andre som evt skal produsere slikt.

 

At epitelcellene overser glutaminen i peptidform er bare ren fakta, da kommer det også frem til de prosessene som drar nytte av det.

Endret av War
Lenke til kommentar

Nå er jeg her på vegne av min bedre halvdel.

Vi startet tidligere i år med trening. Alt gikk veldig bra, og vi kom inn i en rutine. Hun fokuserer på å gå ned i vekt.

Hun har en gammel skade i kneet, menisken, etter å ha spilt håndball. Og kan få smerter i dette kneet ved tyngre belastning, som løping.

 

Det som nå skjer er at hun begynner å verke i det andre kneet også. Og har fått beskjed av legen at hun kan trene, men bare til det begynner å gjøre vondt. Men problemet er at det gjør vondt nesten hele tiden.

 

Finnes det noen andre alternative øvelser som forbrenner fett, der man ikke belaster knærne?

Og er det hensiktsmessig med noe som helst kosttilskudd, som proteinshake/smoothie o.l. når man skal gå ned i vekt?

 

Edit: Vi spiser sunt, og er fornuftige i matveien :)

Endret av Mumsen
Lenke til kommentar

Om ho har kneproblem ville eg unngått jogging, sykling og den slags med mindre legane anbefaler det. Styrketrening er supert for jenter, men knea kan kanskje bli eit problem der og på enkelte øvingar.

 

Uansett bør ho og sikkert du og lese litt opp rundt vektnedgang og forstå kva det går ut på. Det skjer på kjøkenet, ikkje ved å trene timevis kvar veke. Trening er positivt på mange vis, men skal ein person ned i vekt så blir det gjort ved å ta inn færre kaloriar enn ein forbrenn.

Lenke til kommentar

Nå er jeg her på vegne av min bedre halvdel.

Vi startet tidligere i år med trening. Alt gikk veldig bra, og vi kom inn i en rutine. Hun fokuserer på å gå ned i vekt.

Hun har en gammel skade i kneet, menisken, etter å ha spilt håndball. Og kan få smerter i dette kneet ved tyngre belastning, som løping.

 

Det som nå skjer er at hun begynner å verke i det andre kneet også. Og har fått beskjed av legen at hun kan trene, men bare til det begynner å gjøre vondt. Men problemet er at det gjør vondt nesten hele tiden.

 

Finnes det noen andre alternative øvelser som forbrenner fett, der man ikke belaster knærne?

Og er det hensiktsmessig med noe som helst kosttilskudd, som proteinshake/smoothie o.l. når man skal gå ned i vekt?

 

Edit: Vi spiser sunt, og er fornuftige i matveien :)

"non-impact", som sykling skal vel gå bra, fordi det belaster ikkje kneet i nærheita så mye som jogging.

 

Men siden ho får vondt i begge knær, så vil eg si det er berre belastningskade/dårleg sko.

Slappe av i 1 uke eller noe sånt, la knær få hente seg. Skaffe sko som passer til ho (løpelabben will help).

Også begynne SAKTE øke distansen. C25k er bra start.

Lenke til kommentar

Hva med å kontrollere kostholdet istedet for å ødelegge knærne for å gå ned i vekt?

 

Ser at Zeph har nevnt det allerede, men hvis kompetansen ligger på nivået "fins det noe proteinshakes man bør ta for å gå ned i vekt?" tror jeg det er mye å hente på kjøkkenet fremfor å lete hardt etter alternative treningsmåter

Endret av Kevlar
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Glemte å legge til at vi holder ett fornuftig kosthold også. Men skulle gjerne suplert litt med trening ved siden av :)

Svømming funker nok dårlig det også, smertene kommer bare ved å bøye kneet, noe det jo er mye av i svømming.

Så enkelt er det å forbrenne fett. Det er mange andre gode artiklar om vektnedgang på Fitnessbloggen.

Les deg opp og set deg inn i korleis det fungerer, så spør du eventuelt etterpå for å få avklart saker og ting.

 

Når det gjeld kneet til dama høyrest det så svakt ut at eg ikkje ville trent det før de har snakka med lege og fått råd. Ho bør absolutt ikkje gjere vondt verre. Hugs at ho ikkje treng ha ein einaste time med trening for å gå ned i vekt, det skjer gjennom kosthaldet. Treninga er for å styrke kroppen, uthald, O2-opptak og den slags. Om hovudmålet i første omgang er vektnedgang så lag ein plan for kosthaldet. Finn ut kva som må gjerast med kneet i samråd med lege, fysio eller andre før ho går i gang med trening som involverer beina. Om ho er innstilt på å trene, fokuser på overkroppen no i byrjinga.

Lenke til kommentar

Har følt meg ganske slapp de siste to ukene. Regner med det er fordi jeg har ligget i underskudd en god stund, og i og med at fettprosenten min er lavere nå enn den var så er det ikke lenger så mye energi å hente i fettlagrene mine. Har ligget med 400 i underskudd. Ønsker fortsatt å få ned fettprosenten en eller to prosent. Så langt har det gått fint å bygge på underskudd så lenge jeg har vært veldig nøye på kostholdet, men det vil jo ikke vare evig ettersom energireservene mine forsvinner. Skal jeg legge meg med 200 i underskudd isteden og holde meg der til jeg når matchprosenten (har ikke dårlig tid, liksom), eller ligge på vedlikehold og kompensere ved f. eks en ekstra gåtur daglig?

Lenke til kommentar

Det går greit. Vurder formen og om du bør trene litt ut på dagen.

 

Skal jeg legge meg med 200 i underskudd isteden og holde meg der til jeg når matchprosenten (har ikke dårlig tid, liksom), eller ligge på vedlikehold og kompensere ved f. eks en ekstra gåtur daglig?

Det er totalen som betyr noko. Om du et 200 kcal meir og går ein tur for å forbrenne dei 200 kcal eller droppar både turen og 200 kcal betyr ingenting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...