daddydoug Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Years of Proper Training and Potential Rate of Muscle Gain per Month 1 year: 2 pounds per month (0,9 kg) 2 years: 1 pound per month (0,45 kg) 3 years: 0.5 pound per month (0,2 kg) 4+ years: (not worth calculating) ahhh, la på 10 kg muskler første 6 månedene jeg trente, føles bra. Lenke til kommentar
Tommsern92 Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Years of Proper Training and Potential Rate of Muscle Gain per Month 1 year: 2 pounds per month (0,9 kg) 2 years: 1 pound per month (0,45 kg) 3 years: 0.5 pound per month (0,2 kg) 4+ years: (not worth calculating) ahhh, la på 10 kg muskler første 6 månedene jeg trente, føles bra. Noe ala dette? 1 Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Years of Proper Training and Potential Rate of Muscle Gain per Month 1 year: 2 pounds per month (0,9 kg) 2 years: 1 pound per month (0,45 kg) 3 years: 0.5 pound per month (0,2 kg) 4+ years: (not worth calculating) ahhh, la på 10 kg muskler første 6 månedene jeg trente, føles bra. I call bullshit. 2 Lenke til kommentar
daddydoug Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Years of Proper Training and Potential Rate of Muscle Gain per Month 1 year: 2 pounds per month (0,9 kg) 2 years: 1 pound per month (0,45 kg) 3 years: 0.5 pound per month (0,2 kg) 4+ years: (not worth calculating) ahhh, la på 10 kg muskler første 6 månedene jeg trente, føles bra. Noe ala dette? Haha, nei. Hadde aldri turt å ta steroider med så lite kunnskap om styrketrening jeg hadde da jeg startet. Jeg var vel en av dem som trodde at steroider gjorde at penisen krympet. Lenke til kommentar
daddydoug Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 (endret) Years of Proper Training and Potential Rate of Muscle Gain per Month 1 year: 2 pounds per month (0,9 kg) 2 years: 1 pound per month (0,45 kg) 3 years: 0.5 pound per month (0,2 kg) 4+ years: (not worth calculating) ahhh, la på 10 kg muskler første 6 månedene jeg trente, føles bra. I call bullshit. Vanskelig å bevise, men da jeg startet (i september) veide jeg 62 - 63 kg fordelt på 188cm nå veier jeg 75 kg. Fettprosenten har økt minimalt, var på rundt 10% når jeg startet og er kanskje 11% nå. Skal sies at jeg har vært russ i et par uker og syk i et par uker også. Endret 31. mai 2012 av daddydoug Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 62kg fordelt på 188cm ja, da legger du jo på deg et halvt kilo bare du ser på en burger. Du har nok ikke lagt på deg 13kg rene muskler bro, sorry. 7 Lenke til kommentar
Salamanderhodet Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 (endret) - Endret 1. juni 2015 av Salamanderhodet Lenke til kommentar
daddydoug Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 (endret) 62kg fordelt på 188cm ja, da legger du jo på deg et halvt kilo bare du ser på en burger. Du har nok ikke lagt på deg 13kg rene muskler bro, sorry. gått opp en 12 - 13 kg kroppsvekt hvorav ca 10 av dem er muskler, får ikke målt nøyaktig så jeg anslår jo bare, men ganske sikker på at det er ganske nøyaktig. Noe ala dette? Bruker du steroider? vet ikke hvem du mener, men hvis det er meg så gjør jeg ikke det nei. Endret 31. mai 2012 av daddydoug Lenke til kommentar
Tommsern92 Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Noe ala dette? Bruker du steroider? Hehe, nei. Og det der er ikke steroider, selv om mange faktisk bruker det til slik bruk Lenke til kommentar
War Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Noe ala dette? Insulinhetteglass og insulinpumpe Diabetiker type 1 og bolere er ikke helt det samme. 1 Lenke til kommentar
Tommsern92 Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Noe ala dette? Insulinhetteglass og insulinpumpe Diabetiker type 1 og bolere er ikke helt det samme. Stemmer Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Eg har meir tru på forsking enn det ein person påstår. Eg kan ikkje motbevise noko direkte anna enn å legge fram det eg meiner er gode kjelder på at 10 kg muskelmasse på 6 månader ikkje er mogleg. Opp mot 12 i løpet av det første året kanskje, men det er i øvre grenseland. One frequently asked question which always seems to plague gym instructors, Internet message boards, various magazines and books has to do with muscle gain. Many of us have heard or have overheard the local gym guru or the community fitness expert boasting about how much he/she has gained, or how one of their clients has gained 10 pounds in a month. When someone hears this, a light goes on inside their head and it kicks off a series of thoughts that quickly translate into a set of unrealistic goals. I will say this: that from whichever mouth it comes, whether a highly regarded coach, trainer or a bodybuilder, the fact of the matter is that it's physiologically impossible to achieve this muscle status! Later on, I'll explain why. Often, people making this claim have a faulty perception of how the body either works or are just super-optimistic. Of course, it's not only the gym (freaks) that espouses this myth; it can be traced to numerous ads in a variety of muscle magazines lining the bookstore shelves. The bodybuilding industry, nowadays, thrives on people who are hungry for a quick change. They are ready to buy into the notion that a change can be accomplished because a certain ad lays claims by way of an incredible cut and paste transformation. Frequently, it's a beginner who testifies to the astounding feat of gaining 30 pounds over a period of several months. This is, no doubt, a great achievement but most have been fooled into believing that a large percentage is muscle when most of it is due to an increase in glycogen stores, body fat and water. Now it's not my intention to dash your hopes or crush your dreams. I'd merely like you to know that the body simply cannot adapt at the speed claimed by many. http://www.bodybuild...m/fun/maki2.htm In discussing this topic with Alan Aragon, who’s book Girth Control should be read by anyone interested in this topic. In his monthly Research Review, he addressed the issue of rates of muscle gain a bit differently although the results end up being pretty similar. He has found that that the following rates of muscle gain are roughly achievable for natural lifters. Note that this ignores things like creatine loading or temporary glycogen supercompensation which can cause rapid changes in ‘lean body mass’ but don’t represent actual skeletal muscle tissue. Category Rate of Muscle Gain Beginner 1-1.5% total body weight per month Intermediate 0.5-1% total body weight per month Advanced 0.25-0.5% total body weight per month So a 150 pound beginner might be able to gain 1.5-2.25 pounds of muscle per month (18-27 pounds per year). http://www.bodyrecomposition.com/muscle-gain/whats-my-genetic-muscular-potential.html Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Når man er så skinne og høy, så er det nok mye fett som legger seg jevnt fordelt over hele kroppen, og som vanligvis ikke synes i stor grad. Noe av fettet er også indre fett rundt organer o.l., så at du har gått opp 12 kg så tipper jeg minimum 6 kg er fett. Har selv vært skinny og høy en gang, og selv om jeg gikk fra 70 til 85 kg på ett år og samtidig følte meg like skinny, så var det nok dessverre ikke bare 15 kg muskler. 1 Lenke til kommentar
aomt Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 La oss ikkje gløyme creatin, når vi er først på emnet. Så om han la på seg 12kg i løpet av 6 månad. 2-3kg - fett 2-3kg - creatin/vant Då er vi ned på 6kg med muskler. Verken vant eller 3kg fett vil vises så bra:) Lenke til kommentar
daddydoug Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 (endret) Eneste jeg vet er at jeg veide 62kg i september og 75kg nylig uten å ha lagt på meg noe voldsomt med fett, ser fortsatt ribbeina om jeg strammer magemusklene. Hvorvidt jeg har lagt på meg fett rundt organer eller ikke har jeg ikke oversikt, kan jo hende det, vet ikke så mye om akkurat dette. Igjen så er jo mengden med muskelmasse man kan legge på seg veldig individuelt avhengig av hvor mye testoron man har, noe som varierer veldig. Endret 31. mai 2012 av daddydoug Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Avhengig av målerutinene for vekta også. Om du veier deg når du nettopp har vært på do, nettopp stått opp uten 12 timer mat og uten særlig mye vann i kroppen er det noe helt annet enn i andre situasjoner. Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Ikke glem mat i magen, rimelig sikker på at jeg på min værste bulketid gikk rundt med 2kg mat konstant i magen Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Til sammenligning har jeg fått mere muskler men ikke gått opp ett eneste kg Lenke til kommentar
phax Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Vanskelig å bevise, men da jeg startet (i september) veide jeg 62 - 63 kg fordelt på 188cm nå veier jeg 75 kg. Fettprosenten har økt minimalt, var på rundt 10% når jeg startet og er kanskje 11% nå. Skal sies at jeg har vært russ i et par uker og syk i et par uker også. Hvis du hadde økt kroppsvekten din såpass mye uten å legge på deg noen stor andel av fett ville fettprosenten din vært betydelig lavere nå. Økt muskelmasse = redusert fettprosent. Mens din fettprosent har som du selv sier økt i denne perioden, og når du sier "kanskje 11% nå" så antar jeg at du ikke har fått målt den engang. Så nei, du har ikke lagt på den 10kg muskler. Du er ikke et genetisk vidunder selv om du liker å tro det. Men du har hatt fin fremgang uansett, så vær fornøyd med det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå