discostu Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 3 x 100kg i knebøy i dag. Ny 3RM! 1RM fra forrige stevne uten utstyr var nettopp 100kg, og nå går 3 reps greit. Fremgang er kjekt. Markløft med drakt på onsdag, blir spennende. Starter på 2 x 140kg og jobber meg oppover . Grattis! Meget imponerende Kom med oppdatering på onsdagen a! Da er økta ferdig. Resultatet ble som følger: 1 x 130kg (gammel pers fra februar) 1 x 140kg 1 x 150kg 1 x 160kg (ny pers med 30kg) Kroppsvekt i morges var 83kg. Jeg kjente at drakten var en god del strammere på en 5kg større kropp, så 2reps var uaktuelt. 160kg var griselett, men kjente da at jeg begynte å bli sliten, så avsluttet der. I markløft er det ekstremt viktig å gi seg mens man er på topp, for å få et psykisk boost til neste stevne. 170kg og 2 x kroppsvekt skal gå fint til neste stevne, som er i slutten av Juni . Hvor mye gainer du egentlig på drakt? 10kg? Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Preworkout? Finnes det faktisk energidrikk/tablett som heter det? Hvor? Saft brukte jeg før, men endte av og til opp med halsbrann av å kontinuerlig strute saft i en time. Dette opplever jeg aldri med energidrikker (battery, crystal, osv), så derfor vil jeg ha energidrikk, og ikke noe broscience dessverre! Andre forslag? Helt ærlig forslag: vann. Det er noe rart om du ikke klarer å ha overskudd til å trene i en times tid uten påfyll. Wow, det her var ikke lett. Har med vann, men VIL ha energidrikk i tillegg, så jeg er altså kun ute etter erfaringer med energitabletter som blandes i vann. You see? Ingen som har erfaring med slike? Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Preworkout? Finnes det faktisk energidrikk/tablett som heter det? Hvor? Saft brukte jeg før, men endte av og til opp med halsbrann av å kontinuerlig strute saft i en time. Dette opplever jeg aldri med energidrikker (battery, crystal, osv), så derfor vil jeg ha energidrikk, og ikke noe broscience dessverre! Andre forslag? Helt ærlig forslag: vann. Det er noe rart om du ikke klarer å ha overskudd til å trene i en times tid uten påfyll. Wow, det her var ikke lett. Har med vann, men VIL ha energidrikk i tillegg, så jeg er altså kun ute etter erfaringer med energitabletter som blandes i vann. You see? Ingen som har erfaring med slike? TechNutrition Fres er vel greit. Stort sett bare koffein og noe andre smågreier. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 (endret) Takk! Kjøpte meg fire FRES Guarana. Endret 31. mai 2012 av 2bb1 Lenke til kommentar
EirikYeah Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 3 x 100kg i knebøy i dag. Ny 3RM! 1RM fra forrige stevne uten utstyr var nettopp 100kg, og nå går 3 reps greit. Fremgang er kjekt. Markløft med drakt på onsdag, blir spennende. Starter på 2 x 140kg og jobber meg oppover . Grattis! Meget imponerende Kom med oppdatering på onsdagen a! Da er økta ferdig. Resultatet ble som følger: 1 x 130kg (gammel pers fra februar) 1 x 140kg 1 x 150kg 1 x 160kg (ny pers med 30kg) Kroppsvekt i morges var 83kg. Jeg kjente at drakten var en god del strammere på en 5kg større kropp, så 2reps var uaktuelt. 160kg var griselett, men kjente da at jeg begynte å bli sliten, så avsluttet der. I markløft er det ekstremt viktig å gi seg mens man er på topp, for å få et psykisk boost til neste stevne. 170kg og 2 x kroppsvekt skal gå fint til neste stevne, som er i slutten av Juni . Hvor mye gainer du egentlig på drakt? 10kg? Jeg løfter sumo, så jeg kan potensielt få skikkelig mye fra drakt. Jeg tror jeg per i dag får ca. 40kg - 50kg. 130kg uten drakt kjentes en god del tyngre ut enn 160kg med drakt, så i hvert fall 30kg VET jeg at jeg får fra drakten. Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 w00t? Gikk på vekten i dag og veide 86 kg mot mine 83 den 5. mai. Noe av dette må være dritt, mtp. at forrige dobesøk var for omlag 2 dager siden, men kan jeg ha gått opp ca. 1 kg i muskelmasse på 1 måned? Høres ikke det veldig mye ut? Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Sikker litt 17. mai is som har gjemt seg som fett også tenker jeg! Er det forresten noen negative sider ved sumo vs vanlig mark? Lurer på å begynne med sumo-mark. Lenke til kommentar
EirikYeah Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 w00t? Gikk på vekten i dag og veide 86 kg mot mine 83 den 5. mai. Noe av dette må være dritt, mtp. at forrige dobesøk var for omlag 2 dager siden, men kan jeg ha gått opp ca. 1 kg i muskelmasse på 1 måned? Høres ikke det veldig mye ut? Det høres mye ut ja. Det er godt mulig at du har gått op 1kg i masse, men jeg vil nok tro at det er i beste fall 50/50 muskler og fett. Men 0.5kg raw muskler er mye det også, så det skal du være fornøyd med! Det skal mindre muskelmasse til enn folk tror, før man ser det på kroppen. En mann i sin beste alder kan vel legge på seg maks 5kg muskler i året, om jeg ikke husker feil (kan nok finne kilder på dette dersom det er ønskelig). Så 0.5kg muskler i måneden er et bra tall . Lenke til kommentar
EirikYeah Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Sikker litt 17. mai is som har gjemt seg som fett også tenker jeg! Er det forresten noen negative sider ved sumo vs vanlig mark? Lurer på å begynne med sumo-mark. Ja. En negativ side er at sumo gir dårligere treningseffekt for ryggen, i forhold til vanlig mark. Fordelen med sumo er at folk som meg, som har lange ben, kan løfte på en tryggere måte. Med sumo slipper jeg å lene meg frem for å få stanga over knærne, slik at jeg slipper den ekstra belastningen på ryggen. Samtidig gir sumo bedre trening for innsiden av lårene, en muskelgruppe som de fleste,meg inkludert, ikke får trent så mye. Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 w00t? Gikk på vekten i dag og veide 86 kg mot mine 83 den 5. mai. Noe av dette må være dritt, mtp. at forrige dobesøk var for omlag 2 dager siden, men kan jeg ha gått opp ca. 1 kg i muskelmasse på 1 måned? Høres ikke det veldig mye ut? Det høres mye ut ja. Det er godt mulig at du har gått op 1kg i masse, men jeg vil nok tro at det er i beste fall 50/50 muskler og fett. Men 0.5kg raw muskler er mye det også, så det skal du være fornøyd med! Det skal mindre muskelmasse til enn folk tror, før man ser det på kroppen. En mann i sin beste alder kan vel legge på seg maks 5kg muskler i året, om jeg ikke husker feil (kan nok finne kilder på dette dersom det er ønskelig). Så 0.5kg muskler i måneden er et bra tall . Tror nok ikke det er så lurt å være så optimist I starten av mai var jeg på omtrent 40 - 50 % av 1 RM på alle øvelser og har kommet meg opp til 70-85 % nå, så det tallet du nevner vil nok kanskje være realistisk i måneden fremover. Skal finne frem fettklypa og se på det litt nærmere Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Har lange ben selv, så får fort en liten knekk i korsryggen ved vanlig mark. Erfarer du å løfte mer i sumo enn du gjør i vanlig mark, eller hva er det som er vanlig å være sterkest i? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Years of Proper Training and Potential Rate of Muscle Gain per Month 1 year: 2 pounds per month (0,9 kg) 2 years: 1 pound per month (0,45 kg) 3 years: 0.5 pound per month (0,2 kg) 4+ years: (not worth calculating) 2 Lenke til kommentar
magb Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 10kg muskler på ett år høres psycho mye ut. (roids? ) Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Spiser du riktig og klarer å trene jevnt et helt år, så er det nok mulig. Men dette er det jo veldig få som klarer på første forsøk. Lenke til kommentar
EirikYeah Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Har lange ben selv, så får fort en liten knekk i korsryggen ved vanlig mark. Erfarer du å løfte mer i sumo enn du gjør i vanlig mark, eller hva er det som er vanlig å være sterkest i? Da kan det nok være lurt av deg å prøve deg på sumo, eller halv-sumo. Det beste er å starte med halv-sumo, altså en benstilling som er midt i mellom vanlig stilling og sumo (som er tærne helt ute med vektene). I begynnelsen vil det nok være ekstremt uvant og mye tyngre enn det du er vant til, så du må nok gå ned en del i belastning, i hvert fall for en periode, til du er vant til det. Det vil føles rart ut og det vil nok strekke på innsiden av lårene, i "lysken". Når jeg først gikk over til halv-sumo, løftet jeg 50% mer i vanlig enn jeg gjorde med halv-sumo. Nå løfter jeg mye mer halv-sumo enn jeg gjør vanlig. Years of Proper Training and Potential Rate of Muscle Gain per Month 1 year: 2 pounds per month (0,9 kg) 2 years: 1 pound per month (0,45 kg) 3 years: 0.5 pound per month (0,2 kg) 4+ years: (not worth calculating) Det kan nok ikke stemme. Tallene varierer veldig fra person til person, så å sette slike faste tall er litt urealistisk. "In your first year of serious training you can realistically expect to build anywhere between 10 and 25 pounds of muscle. Under the right conditions, guys with a large bone structure and good genetics may see gains of up to 25 pounds, while smaller men with less favorable genetics will find that 10 pounds is about the limit. In year two, we can cut those numbers in half, giving you a gain of 5-12 pounds. In year three, the gains will be halved again, giving you 3-6 pounds of muscle." (http://muscleevo.net/how-fast-can-you-build-muscle/) Jeg antok at Hugol var i sitt andre år med trening, så mellom 3 og 6kg er nok en realistisk antakelse for ham, gitt at han spiser rett og trener som en helt . 1 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Det kan nok ikke stemme. Tallene varierer veldig fra person til person, så å sette slike faste tall er litt urealistisk. Sjølvsagt er det ganske individuelt. http://www.bodyrecomposition.com/muscle-gain/whats-my-genetic-muscular-potential.html Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Jeg antok at Hugol var i sitt andre år med trening, så mellom 3 og 6kg er nok en realistisk antakelse for ham, gitt at han spiser rett og trener som en helt . Er jo egentlig på år 1, mtp. at treningen i fjor desverre var et bortkastet år, med userriøs trening. Lenke til kommentar
jigaplow Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 (endret) Ble VELDIG sliten i ryggen etter bøy i dag. Det føltes bare ekstremt godt, tror ikke det har vært så deilig før. Ikke noe vondt i det hele tatt. Men ble altså så sliten nedi der atte fy, går det an at det blir så fryktelig uten at det har skjedd noe galt? Får ikke satt ord på det EDIT: Ikke at jeg pleier å få vondt. Måtte bare presisere at det var _godt_, og ikke det at jeg var sliten og hadde smerter. Fantasticccc Endret 31. mai 2012 av jigaplow Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Noen her som driver med Crossfit? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå