Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er egentlig ZMA? Noen som vil gi meg en kort forklaring? :)

Ikke noe vidunderstoff. Magnesium, sink og B6. That's it. Hvis du av en eller annen grunn (f.eks. trene masse) kan det hjelpe på å holde hormonnivåene normale.

Går det ann å tape muskler, samtidig som å øke i styrke?

Tror ikke det. For se på det kontrapositive: Hvis en ikke taper muskler, så vil styrken minke. Det høres veldig rart ut, og jeg tviler på at det er sant under normale omstendigheter.

Lenke til kommentar

Går det ann å tape muskler, samtidig som å øke i styrke?

Tror ikke det. For se på det kontrapositive: Hvis en ikke taper muskler, så vil styrken minke. Det høres veldig rart ut, og jeg tviler på at det er sant under normale omstendigheter.

Det er det logiske, ja. Men no har eg hatt ganske stor vekt-nedgang. Eg var ikkje så alt for flink til å få i meg masse protein. Så eg rekner med at eg har tapt litt muskler.

Men, eg veit eg har økt i vektene eg trener med. Framgongen har ikkje vert så alt for stor, naturlig nokk, men den er der.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Noen trener med så feil teknikk at det gjør vondt å se på, når de attpåtil skal følge etter med like mye vekter som den beste trente dama på studioet, må det bare gå galt.

Da snakker vi hyperextensions.

Lenke til kommentar

Kanskje oppvarmingen ikke er tilstrekkelig.

http://myrevolution....ings%C3%B8kter/

Er ikke flink på det selv, men det er superviktig når vektene blir 3siffret.

Det er mulig. Jeg varmer ikke opp med så mange sett som anbefales der, men det er fortsatt rart. Jeg varmer jo opp på samme måte i alle øvelsene. Jeg kan prøve å legge inn ett ekstra oppvarmingssett på benkpress og se om jeg merker noen forskjell.

Lenke til kommentar

Jeg trener på et gym, gjort i flere år ;) Er bare en tanke jeg har hatt lenge. Bør vel stemme sålenge man når failure ved riktig antall reps.

Da kan du godt trene hypertrofi med vekter, gjerne i form av dips, skråbenk/ benk og lignende. Lettere å ha progresjon med vekter enn med bøker og push-ups.

8-12 pleier være fint. Autoregulering er også fint. Samme vekt til du klarer 12 reps, legg på vekt så du bare klarer 8. Tren til du klarer 12. Osv osv osv

Kort fortalt,

Lenke til kommentar

Jeg er 17 år, og trener styrke og utholdenhet. Målet er å komme inn i forsvaret uten problemer (fgtj). Burde jeg begynne med kosttilskudd som whey protein, eller creatin? Har creatin noen negative effekter på kroppen? Er det noen flere kosttilskudd jeg burde tenke på?

Lenke til kommentar

Ikke nok med at hele ukas kaloriunderskudd ble spist opp på restaurant x2 i dag (jeg har bursdag, gratuler meg), men de jævla inkompetente fjollene som lagde middag #2 klarte tydeligvis ikke å servere meg mat uten egg og melkeproteiner til tross for at jeg puttet det inn med teskje at jeg var allergisk. Så nå sitter jeg her full av elveblest, hoven i alt av slimhinner, spyr og med magesmerter av en annen kaliber. Og det er ni og en halv time til pt-timen min. Herved er hele treningsuka ødelagt som følge av at jeg nå må stappe i meg mengder med kortison som gir meg så lavt blodtrykk at jeg ikke kan trene. Akk. Hva skal en stakkars gjøre.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er 17 år, og trener styrke og utholdenhet. Målet er å komme inn i forsvaret uten problemer (fgtj). Burde jeg begynne med kosttilskudd som whey protein, eller creatin? Har creatin noen negative effekter på kroppen? Er det noen flere kosttilskudd jeg burde tenke på?

Du kan godt ta protein. Tvilsomt at du får i deg nokk gjennom kosthold. 1-2 shaks pr dag bør holde for deg.

Kreatin kan du trygt bruke. Men du trenger den egentleg om du trener styrke i 4-7 reps range, det er der den er mest effektiv.

Ikke nok med at hele ukas kaloriunderskudd ble spist opp på restaurant x2 i dag (jeg har bursdag, gratuler meg), men de jævla inkompetente fjollene som lagde middag #2 klarte tydeligvis ikke å servere meg mat uten egg og melkeproteiner til tross for at jeg puttet det inn med teskje at jeg var allergisk. Så nå sitter jeg her full av elveblest, hoven i alt av slimhinner, spyr og med magesmerter av en annen kaliber. Og det er ni og en halv time til pt-timen min. Herved er hele treningsuka ødelagt som følge av at jeg nå må stappe i meg mengder med kortison som gir meg så lavt blodtrykk at jeg ikke kan trene. Akk. Hva skal en stakkars gjøre.

Grattis me dagen!:) Kjipt med maten... men du kan jo prøve å se positivt, du får ein pause til å samle krefter og recovere litt. Det er jo bra og;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Huffameg :( Som allergiker føler jeg med deg. Det minste du kan gjøre er å sende dem en klage. Forhåpentligvis forbedrer de seg. Du kan kanskje avlyse pt-timen på grunn av sykdom? Jeg vet ikke hva slags avtale dere har. God bedring! Som cefey sier, hvil nå og kom enda sterkere tilbake når du er frisk! :)

Lenke til kommentar

Jeg har ekstremt små obliques, men hvor mange reps bør jeg ta for og bygge masse der?

Tenker og ta 2 sett av hver av disse øvelsene http://www.coopersgu...ternate-sit-up/ og http://www.coopersgu...-chest-on-side/ Er det noe jeg kan gjøre hver dag bortsett fra de dagene jeg trener?

Jeg orker ikke si navnet en engang. Øvelser som er 100ganger bedre: http://www.youtube.com/watch?v=5RSarojrzV8 http://www.youtube.com/watch?v=4_uCm2kuVlw

Kan gå over til magerulle når du blir sterk nok, men anbefaler og mestre planke bra først. Kan gå over til og løfte arm/bein seinere for og gjøre den vanskeligere. Ellers er jo baseøvelser konge for mage også. Trenger heller ikke trene mage hver dag, den fungerer som andre muskler - legg den til på slutten av økta om du har igjen krefter. progresjon kan være økt antall sek, eller samme sek bare vanskeligere variant, eller økt vekt..

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

Endte med at jeg gikk på pt-timen for å slippe å måtte betale for den (noe jeg hadde måttet, ringte og spurte) eller for en legetime for å få erklæring. Endte med at jeg kastet opp i ei søplekasse (takker gudene for at den stod der den stod) underveis. Tror han angret på at han sa nei til å flytte den når jeg ringte tidligere på dagen. Satser på at jeg fikk litt ut av timen likevel!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...