Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

*Snip*

Bytt i hvertfall et av brødmåltidene med noe mer proteinrikt. Kesam/CC med proteinpulver f.eks. CC blandet med vaniljekasein og litt vann er ganske digg, synes jeg. Vil nok tro du får mer enn 20g protein i middagen, såfremt det ikke er snakk om 1/4 Grandiosa, men det er klart det er vanskelig å si.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1kg feitt er ca. 7700 kcal. Fordeler du det på ei veke blir det eit underskot på 1100 kcal i dagen. I meste laget meiner i forhold til risiko for tapt muskelmasse, men det går jo kjapt.

Det er det... men for meg det viktigaste er å greie mange pull-ups og godt 3000m

Så eg ofrer litt muskler for å nå mine mål :)

Har økt også litt i dei fleste styrkeøvelser eg har kjørt, så eg rekner med eg har ikkje tapt så mye muskler heller.

Skal ned 2-3kg til så får det holde:)

Endret av cefey
Lenke til kommentar

*Snip*

Bytt i hvertfall et av brødmåltidene med noe mer proteinrikt. Kesam/CC med proteinpulver f.eks. CC blandet med vaniljekasein og litt vann er ganske digg, synes jeg. Vil nok tro du får mer enn 20g protein i middagen, såfremt det ikke er snakk om 1/4 Grandiosa, men det er klart det er vanskelig å si.

Det er ihvertfall kun frokosten den vil være aktuelt å bytte ut brødet med noe annet. Gidder ikke drasse med meg noe avanserte greier på jobb. Men det må også isåfall være noe jeg kan tilberede dagen før, da jeg ikke har all verden med tid på morgenkvisten.

Ser ikke helt grunnen til at jeg absolutt må bytte ut brødet heller, kan jeg ikke bare ta det igjen som snacks etter jobb? Eller blir det for mye kcal iforhold til protein at det blir vanskelig å gjennomføre en god cut med for mye brød?

Lenke til kommentar

^lol? Du påstår at du spiser i underskudd/vedlikehold og får mer/beholder fettprosenten? Husk at det ikke gjelder fra dag til dag, men i det lange løp. Du mister ikke 100g fett fordi du går 700 kcal i underskudd en dag akkurat som underskuddet vil fint nulles ut av en heavy spisedag i slutten av uka...

Kremt kremt... NEI!

Leptinkontroll er stikkordet...

Lenke til kommentar

Blir støl dersom jeg gjør noe nytt. Hvordan i alle dager blir prestasjonen så ødelagt av stølhet at en utsetter treningen?

Stølhet er en særdeles dårlig indikator på treningskvaliteten.

Jepp, men dropp knebøy i 2 uker og ta den inn igjen så blir man støl.

Trener man et fast program så skal man aldri oppleve stølhet før man kjører en "ny" øvelse.

Jeg må tolke disse utsagnene som at det er noe spesielt med meg. Det er helt vanlig for meg å bli støl. Jeg blir lite støl av knebøy, som regel bare utmattet i bena en dag, men hvis jeg bestemmer meg for å løpe alt jeg orker i noen minutter en gang kan jeg bli ganske støl i bena. Jeg blir vanligvis støl i brystet etter å ha trent benkpress, og litt støl i bicepsene etter roing. Slik har det alltid vært for meg, uavhengig av treningsprogram.

Jeg trener vanligvis annenhver dag. Av og til er jeg så støl at jeg vet at det vil være ubehagelig eller direkte vondt å trene. Da er det til og med ubehagelig å gå fort når jeg lufter bikkja. Styrken er ikke nødvendigvis dårligere, men når enkelte muskler gjør vondt, vil jeg ufrivillig ha dårligere teknikk. Da hviler jeg heller en dag til, så har jeg helt sikkert energi til å prestere på trening.

Endret av Zarac
Lenke til kommentar

^lol? Du påstår at du spiser i underskudd/vedlikehold og får mer/beholder fettprosenten? Husk at det ikke gjelder fra dag til dag, men i det lange løp. Du mister ikke 100g fett fordi du går 700 kcal i underskudd en dag akkurat som underskuddet vil fint nulles ut av en heavy spisedag i slutten av uka...

Kremt kremt... NEI!

Spisedag/oppkrabing/refeed whatevz går fint så lenge du vet hva du driver med, og stort sett fyller på med karbs, men for mange så blir spisedag at man gir faen og spiser egentlig akkurat hva man har lyst på, og da vil det kunne nulle ut et ev. overskudd fra tidligere i uka.

Hvis jeg spiser et glass med peanøttsmør på spisedagen min så vil ikke akkurat leptin få noe megaboost fremfor om jeg hadde spist havregryn eller annen karbrik mat.

Lenke til kommentar

Kremt kremt... NEI!

Spisedag/oppkrabing/refeed whatevz går fint så lenge du vet hva du driver med, og stort sett fyller på med karbs, men for mange så blir spisedag at man gir faen og spiser egentlig akkurat hva man har lyst på, og da vil det kunne nulle ut et ev. overskudd fra tidligere i uka.

Hvis jeg spiser et glass med peanøttsmør på spisedagen min så vil ikke akkurat leptin få noe megaboost fremfor om jeg hadde spist havregryn eller annen karbrik mat.

Så lenge man passer på å bombe kroppen med nok karbs så vil overskytende energiinntak ikke påvirke ukestotalen. Men ja, om man ikke gjør det har man et tema... :p
Lenke til kommentar
1kg feitt er ca. 7700 kcal. Fordeler du det på ei veke blir det eit underskot på 1100 kcal i dagen. I meste laget meiner i forhold til risiko for tapt muskelmasse, men det går jo kjapt.

Det er jo delt på 500 fra trening og 500 fra kosten og da er det jo perfekt.

Jeg har gått fra 100.8 1 mars til 89.8 nå , det er ca 12 uker.

Det regner jeg som den trygge måten , med tanke på muskelmasse.

Iallefall om man får i seg 300g protein og trener med vekter 3x uka for å motvirke tapet.

Jeg blir vanligvis støl i brystet etter å ha trent benkpress

Trener du da benkpress 3x uka med rett progresjon og 20-30 rep totalt?

Eller droppsett og 300 rep med kun stanga ol? Typisk "boleprogram"

Endret av War
Lenke til kommentar
Blir ikke det i det meste laget?

Ikke når man veier 100 kg.

Det er egentlig fettfri kroppsmasse, men protein er jo ikke 100g protein pr 100g. pulver.

Det er 3.0 kcal pr kg fettfri kroppsmasse som er deff.

2.2 kcal pr kg fettfri kroppsmasse som er bulk.

Endret av War
Lenke til kommentar
Jeg blir vanligvis støl i brystet etter å ha trent benkpress

Trener du da benkpress 3x uka med rett progresjon og 20-30 rep totalt?

Eller droppsett og 300 rep med kun stanga ol? Typisk "boleprogram"

Hehe, ikke noe boleprogram, nei. Jeg trener etter SL5x5, men på grunn av tidspress blir det normalt bare fire sett og totalt 18-20 repetisjoner. Jeg fulgte RYP før og jeg ble like støl da.

Lenke til kommentar

Det er noe jeg har lurt på lenge. Si jeg greier maks 40 push ups å jeg er ute etter hypertrofi. Hvis jeg da tar 40, 30, 20 osv helt til jeg vil nå failure ved 8-12 stk, trener jeg da for muskelvekst ved de setta? Hvis dere skjønner :p

post-209260-0-85702000-1338321374_thumb.jpg

Hadde jeg vært deg, hadde jeg enten tatt pushups med bøker i sekk på ryggen, eller noe annet tungt, eller komt deg på treningssenter. Vanskelig å bli stor bare på pushups, til slutt må du nesten ha "tyngre push-ups" for å få progresjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...