Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Bra pris? Dårlig vare vil nå jeg si...

 

Stanga er tynn, få vekter, du må jo holde hendene tettere inntill hverandre enn normalt ergo du trener en annen del av brystet som i seg selv ikke er dumt, men det kan begrense en del men det benken.

 

Du må nesten ha hjelp for å holde bredere...

 

Kunne faktisk bygd en bedre,,benken altsp...stanga og vektene kjøpes.. ;)

5922760[/snapback]

Som Lars sier, bare 80kg vekter er drittdyrt, så bra pris? Ja...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bra pris? Dårlig vare vil nå jeg si...

 

Stanga er tynn, få vekter, du må jo holde hendene tettere inntill hverandre enn normalt ergo du trener en annen del av brystet som i seg selv ikke er dumt, men det kan begrense en del men det benken.

 

Du må nesten ha hjelp for å holde bredere...

 

Kunne faktisk bygd en bedre,,benken altsp...stanga og vektene kjøpes.. ;)

5922760[/snapback]

Skulle ikke være måte på, da??

 

Han sier jo han ikke bruker alle vektene enda, og når han gjør det, vil jeg si han er på et såpass høyt nivå at han bør starte på studio uansett. Han får gjort mange andre øvelser enn bare benk, og som andre har poengtert er det billig pr. kilo i forhold til lignende vare.

 

Bra kjøp, vil jeg si :thumbup:

Lenke til kommentar

Noen som har no tips på hvor ofte jeg burde trene benken ell? Har lyst hver dag jeg. Haha, men vet jo at det ikke er smart. trener egentlig split-opplegg delt opp i 2.

 

rygg-biceps-bein og bryst-triceps-skuldre-nakke.

 

Pleier å trene annenhver dag, så det blir 4 dager mellom hver "bryst-dag", men tar benk hver andre dag nå.

 

Håper ikke opplegget høres klønete ut. Er så lei av å slite med å lage treningsopplegg og slikt, vil bare trene jeg.. :p (har forresten merka store forbedringer de siste månedene, så opplegget må hvertfall funke på en eller annen måte :))

Lenke til kommentar

Hei folka...

Jeg er 13 år, har ikke trent på sånn ca 1 år grunnet en kneskade kalt Schlatters, jeg drev en god del med fotball men har ikke hatt mulighet til å begynne med det igjen pga Schlattersen.

Jeg har lyst å komme i gang å trene igjen, kneet er på bedringens vei og jeg trenger tips til hva jeg burde gjøre.

Har tenkt på å begynne med svømming igjen da dette ikke er noen stor belastning på kneet.

Kan noen som har kjennskap til schlatters sette opp et lite treningsprogram eller noe for å trene opp kneet mitt igjen?

Jeg spør ikke om dette bare for å trene opp kneet, men å komme i form igjen etter kneskaden.

Jeg liker å holde kroppen min i form, men kan noen hjelpe meg med et lite treningsprogram?

En ting til, kostholdet mitt har begynt å gå gale veien, kan noen f.eks. sette opp en sunn-mat-for-13-åringer-som-skal-komme-i-form liste?

 

PS: Jeg spør IKKE om hjelp til slanking, jeg vil som sagt bare komme meg i form og holde meg sunn.

Vær så snill å PM meg om du har lyst å hjelpe meg :)

Endret av Pressure
Lenke til kommentar

Har ikke særlig peiling på hva slags trening som er bra for å trene opp skadede knær, men når det gjelder mat for en 13-åring, er det et par leveregler som bør følges:

- Begrens sukkerinntak

- Begrens inntak av fastfood, som gjerne inneholder mye unødvendig fett og sukkerstoffer.

- SPIS REGELMESSIG, minst 4 måltider om dagen

- Spis god frokost og ha med deg nok mat på skolen/kjøp SUNN mat i butikk eller kantine

- Dersom familien har enkelte usunne matrutiner, som f.eks. å spise pølser og burgere 3-4 ganger i uken, forsøk å spore dette over i andre retter, som inneholder mer grønnsaker og salat. Du har makt over foreldrene dine, særlig hvis du foreslår å spise sunt. Varier!

Eksempler på bytter som du vil få igjen for:

- Bytt Corn Flakes, honnikorn, sjokoladeblanding i Müsli, havregryn e.l.

- Heller kaviar enn sjokade/nugatti

- Makrell i tomat er sunt og godt!

Lenke til kommentar

det går jo ann å redusere treningen til vedlikeholdstrening, så reduserer man hvertfall "skadene" betraktelig. F.eks. ta øvelser man ikke trenger noen apperater eller manualer til, så kan du gjøre det hjemme, nesten uten å svette kanskje.

 

Har tenkt til å begynne med litt kondistrening sammen med noen kammerater (i tillegg til styrketrening). Er kjekkt med litt kondis og personlig har jeg et par kilo jeg kunne ha vært foruten :p. Vi ser for oss et par joggeturer på 45-60 min to ganger i uka. Når burde vi ta disse turene i forhold til styrketreningene?

Lenke til kommentar
finnes det andre bra metoder å få store magemuskler på enn sit-ups? kunne tenkt meg å fått dem litt bredere

5939937[/snapback]

 

Første bud er å ikke trene den så ofte og mye som mange gjør. Hver dag er for mye. 200 reps er for mye.

 

Magen er en muskel (ja, husk bare en) som oppfører seg på samme måte som resten av muskulaturen - den kan bli overtrent og vokser av progressiv trening. Med det mener jeg; Tren strict, tren rundt 3 sett a 15 reps en tre ganger uka og øk belastningen (gjerne hver trening). Etter en måneds tid tar du en ukes treningsfri og starter på nytt med vekt (altså lettere enn hva du avsluttet på. Les: Muskelminne).

 

En annen ting er fettprosent da ;)

Endret av allyse
Lenke til kommentar
finnes det andre bra metoder å få store magemuskler på enn sit-ups? kunne tenkt meg å fått dem litt bredere

5939937[/snapback]

 

Første bud er å ikke trene den så ofte og mye som mange gjør. Hver dag er for mye. 200 reps er for mye.

 

Magen er en muskel (ja, husk bare en) som oppfører seg på samme måte som resten av muskulaturen - den kan bli overtrent og vokser av progressiv trening. Med det mener jeg; Tren strict, tren rundt 3 sett a 15 reps en tre ganger uka og øk belastningen (gjerne hver trening). Etter en måneds tid tar du en ukes treningsfri og starter på nytt med vekt (altså lettere enn hva du avsluttet på. Les: Muskelminne).

 

En annen ting er fettprosent da ;)

5940160[/snapback]

fettprosent=lav. takk for tipset ;)

Lenke til kommentar

Er ikke helt enig i det du sier allyse.. Jeg mener man fint kan trene magen hver dag. Nå gjør jeg riktignok ikke det selv, men jeg har blitt fortalt av en som har_peiling_at man fint kan trene 10 minutter mage hver dag og at magemusklaturen er litt anderledes fra resten av kroppen (den restituerer seg fortere). riktignok er ikke han den personen som trener for å bli stor, så jeg påstår ikke dette er det beste for å få store magemuskler, men magen klarer det helt fint.

Endret av andesam
Lenke til kommentar

tenker ikke på å trene magene arnold stil hver dag.. Men "liggeøvelser" som krever litt kordinasjon og som man strammer opp magen med. skule kanskje ha formulert meg litt bedre første gang :p

 

men jeg står fast på at magemusklaturen er litt anderledes når det gjelder restitusjon.

Endret av andesam
Lenke til kommentar

Den er nok ikke det.

 

Greia er nok at folk ikke trener magemusklen så hardt som andre muskler.

Går fint an å trene alle muskler hver eneste dag, men det er fint lite gunstig mm. du trener såpass lett at de rekker å bygge seg opp igjen før neste økt.

 

Men hvorfor ikke trene magemuskler på lik linje som andre muskler? Er jo mer gunstig.

Jeg skal vel kanskje ikke si noe som ligger på rundt 2000 situps hver dag, men nå er ikke planen min akkurat at de skal vokse så altfor mye.

Lenke til kommentar

Er enig i det. Men magemusklene er anderledes (på en eller annen måte :p), siden de er beregnet til å "belastes" svakt hele dagen igjennom.

 

akkurat magemusklene er den muskelgruppen jeg ser minst poeng i å "pumpe" stor. Siden dette er en såpass viktig muskelgruppe (for holdningen og allt) syntes jeg man heller burde trene litt hver dag, og få skikkelig sterke muskler enn å pumpe et par ganger i uka å få super markerte abbs.

Endret av andesam
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...