Hugol Skrevet 29. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2012 Faktisk ikke cefey. Jeg teller ikke så veldig nøye hver dag, men som War sa til megk an jeg like så godt holde meg i underskudd til sommeren også ete som faen. Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 29. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2012 ^lol? Du påstår at du spiser i underskudd/vedlikehold og får mer/beholder fettprosenten? Husk at det ikke gjelder fra dag til dag, men i det lange løp. Du mister ikke 100g fett fordi du går 700 kcal i underskudd en dag akkurat som underskuddet vil fint nulles ut av en heavy spisedag i slutten av uka... Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 29. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2012 Jeg forstår ikke helt hvor du vil? Du hevder at jeg spiser 8000 kcal en dag og 200 en annen dag? Hvor får du det fra? Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 29. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2012 Stevne i morgen. SKAL sette pers. SKAL. Alt annet er nederlag. 3 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 29. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2012 Faktisk ikke cefey. Jeg teller ikke så veldig nøye hver dag, men som War sa til megk an jeg like så godt holde meg i underskudd til sommeren også ete som faen. Om du ikkje tel nøye, er du då sikker på at du er i underskot? TTT, ting tar tid. Om du har eit underskot, trener og får i deg nok protein så vil du gå ned i feittprosent. Om det ikkje er tilfelle gjer du noko feil. Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 29. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2012 Får egentlig bare vente å se til neste målning av fett % i Juni. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 29. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2012 Hvor gammel er du hugol? Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 29. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2012 Jeg forstår ikke helt hvor du vil? Du hevder at jeg spiser 8000 kcal en dag og 200 en annen dag? Hvor får du det fra? Vennligst. Hvor har jeg hevdet at du spiser noe som helst? Det var bare en belysning av fakta. Ja, om du spiser 8000 kcal en dag, og 200 dagen etter så vil disse to dagene mest sannsynligvis ha gitt deg et overskudd, isolert sett. Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 29. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2012 (endret) Men som du hevded, har jeg ikke påstått noe i nærheten av økning av fettprosent pga. kcal underskudd. Endret 29. mai 2012 av Hugol Lenke til kommentar
storken Skrevet 29. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2012 Stevne i morgen. SKAL sette pers. SKAL. Alt annet er nederlag. Lykke til 1 Lenke til kommentar
War Skrevet 29. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2012 Stølhet er en særdeles dårlig indikator på treningskvaliteten. Jepp, men dropp knebøy i 2 uker og ta den inn igjen så blir man støl. Trener man et fast program så skal man aldri oppleve stølhet før man kjører en "ny" øvelse. Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 29. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2012 Men som du hevded, har jeg ikke påstått noe i nærheten av økning av fettprosent pga. kcal underskudd. Du spør jo om du ikke har et "midjesyndrom" siden det ikke ser ut til å minke, men istedet ser ut til at det blir mer fett rundt midjen.... Det er jo en kjensgjerning at magefettet sitter lengst for mange, men det kan ikke bli mer fett der om du er i underskudd. Lenke til kommentar
aomt Skrevet 29. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2012 Men som du hevded, har jeg ikke påstått noe i nærheten av økning av fettprosent pga. kcal underskudd. Om fett rundt maga øker, så er det veldig god indikasjon at du ligger i kcal overskudd. Eg er også ikkje nøye med å telle kcal. Men eg går ned ca 1kg kvar uke og fette forsvinner frå kroppen. Om du ikkje stoler på det visuelle, så er det berre å veie seg og se korleis du ligger ann. Om det synes at du har lagt på deg og vekta viser det same.. vel, ta hintet:) Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 29. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2012 Men som du hevded, har jeg ikke påstått noe i nærheten av økning av fettprosent pga. kcal underskudd. Om fett rundt maga øker, så er det veldig god indikasjon at du ligger i kcal overskudd. Eg er også ikkje nøye med å telle kcal. Men eg går ned ca 1kg kvar uke og fette forsvinner frå kroppen. Om du ikkje stoler på det visuelle, så er det berre å veie seg og se korleis du ligger ann. Om det synes at du har lagt på deg og vekta viser det same.. vel, ta hintet:) Takk for svar. 1kg i uken er ikke værst! Hvordan fikser du det? Lenke til kommentar
aomt Skrevet 29. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2012 Men som du hevded, har jeg ikke påstått noe i nærheten av økning av fettprosent pga. kcal underskudd. Om fett rundt maga øker, så er det veldig god indikasjon at du ligger i kcal overskudd. Eg er også ikkje nøye med å telle kcal. Men eg går ned ca 1kg kvar uke og fette forsvinner frå kroppen. Om du ikkje stoler på det visuelle, så er det berre å veie seg og se korleis du ligger ann. Om det synes at du har lagt på deg og vekta viser det same.. vel, ta hintet:) Takk for svar. 1kg i uken er ikke værst! Hvordan fikser du det? Er i kcal undeskudd:))) trene, jogge og viktigst av alt, kontrolere kor mye eg spiser. 1 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 29. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2012 1kg feitt er ca. 7700 kcal. Fordeler du det på ei veke blir det eit underskot på 1100 kcal i dagen. I meste laget meiner i forhold til risiko for tapt muskelmasse, men det går jo kjapt. Lenke til kommentar
Salamanderhodet Skrevet 29. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2012 (endret) - Endret 1. juni 2015 av Salamanderhodet Lenke til kommentar
Tanner Skrevet 29. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2012 Hei. Har hatt smerter i korsryggen som har fortsatt ned hele min venstre fot i en måned nå. Var hos kiropraktor forrige onsdag, og det var som jeg trodde, en nerve i klem, eller en skive som har glidd litt ut av ryggsøylen. Har derfor ikke har mulighet til å trent underkroppen på en stund. Har derfor tenkt å prøve å "cutte" en stund nå for å se hvordan jeg vil se ut med lav fettprosent. Har regnet ut at jeg trenger rundt 2500 kcal og 250 g proteiner hver dag. Mine faste måltider: 06:00 - Frokost 4dl skummet melk + 50 gram whey 80 proteinpulver. 1-2 brødskiver, avhengig av hvor god tid jeg har. 09:00 - Lunsj 3 brødskiver 5 dl vann 12:00 - Lunsj 4 brødskiver 5 dl vann 16:00-18:00 - Middag Det pappa lager. (Skjønner jeg kanskje må regne litt på denne, men la oss bare si 400 kcal, 20g protein.) 21:00 - kveldsmat 4dl skummet melk + 50 gram whey 80 proteinpulver. Dette blir tilsammen 1424 kcal og 129g protein (FØR middag og kveldsmat) brødskivene vet jeg ikke helt hvor mye inneholder, da de er hjemmebaket. Noen gode forslag til hva jeg burde slenge i meg som snacks iløpet av dagen, og ikke minst kveldsmat. Blir ofte en skål havregryn med bringebær og melk til kvelds, men blir fort lei av det også. Pluss at jeg ligger langt bak på proteiner ! Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 29. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2012 (endret) Må si meg med enig med Zeph, 1 kg er egentlig i det meste laget om man ikke kjører en ekstremdiett ala PSMF. En grei huskeregel er vel at pr. 1kg. tapte kroppsvekt er det stort sett 75% fett og 25% lean mass for en overvektig person. Dette forholdet forandrer seg jo etter hvor lav fettprosent man har. Det er mulig akkurat det er veldig broscience, men jeg mener å ha lest det et sted en gang i tida. Det er uansett mange fordeler ved å ta vektnedgang rolig og over tid. Endret 29. mai 2012 av OlafG Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå