OlafG Skrevet 29. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2012 (endret) Er det bare 1-6 reps som gjelder når man absolutt ikke vil øke kroppsvekt, men øke styrken? En venn av meg driver med utholdenhetsidrett og er i den "kjipe" situasjonen at han absolutt ikke bør øke vekten (og har lav fettprosent). Finnes det andre tjuvtriks enn feks pyramider og sett med få reps? I ytterste konsekvens så er det kalorioverskudd som øker kroppsvekten, og ikke styrketreningen i seg selv. Man går ikke opp i vekt om man er på vedlikeholdsnivå, akkurat som man ikke går opp(varig) vekt om man er i underskudd. Endret 29. mai 2012 av OlafG Lenke til kommentar
EirikYeah Skrevet 29. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2012 3 x 100kg i knebøy i dag. Ny 3RM! 1RM fra forrige stevne uten utstyr var nettopp 100kg, og nå går 3 reps greit. Fremgang er kjekt. Markløft med drakt på onsdag, blir spennende. Starter på 2 x 140kg og jobber meg oppover . Grattis! Meget imponerende Kom med oppdatering på onsdagen a! Takk! Det skal jeg gjøre . 2 Lenke til kommentar
Anaio Skrevet 29. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2012 (endret) Er av uvisse grunner helvetes støl i magemuskulaturen. Vet ikke helt hvilke øvelser som har skylda, siden jeg ikke har noen spesifikke mageøvelser. Eller, planke på step forsåvidt, men den er for balansetrening mostly. Point is, jeg har egentlig beindag i dag, men lurer på om jeg bør trene f. eks knebøy og glute bridge med stang ettersom begge går på magen (amongst others), eller om jeg skal droppe disse i dag og heller kompensere ved å legge de til på overkroppsdagen? Er det egentlig noen krise å trene når man er støl i større muskelgrupper? Edit: tenkte da å ta beinøvelser som ikke går på magemuskulaturen i stor grad i steden, men jeg er ikke så fan av variasjon (eheh) så vil helst holde meg til det jeg trives med dersom det ikke er noe stress. Endret 29. mai 2012 av Anaio Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 29. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2012 Takk. Kjøper nå. Hva bør jeg be dem om, å merke den som at den koster under 200kr, eller å merke den som en gave? http://www.diskusjon...post&p=18974464 08:19 fikk jeg en mail om at jeg måtte bnetale 10$ ekstra. Gjorde det. 08:31 fikk jeg beskjed om at jeg måtte betale 9$ ekstra. What gives? Jøss. Det skjedde ikke med meg, eller flere jeg kjenner som har bestilt. Hva skrev du når du bestilte? Er det bare 1-6 reps som gjelder når man absolutt ikke vil øke kroppsvekt, men øke styrken? En venn av meg driver med utholdenhetsidrett og er i den "kjipe" situasjonen at han absolutt ikke bør øke vekten (og har lav fettprosent). Finnes det andre tjuvtriks enn feks pyramider og sett med få reps? Generelt sett er det slik at flere tunge sett med få repetisjoner vil bygge styrke uten at en øker volumet (og derfor vekten) av musklene voldsomt mye. Inntil et visst punkt, så klart. Styrkeøkningene vil stagnere eksponensielt. Er av uvisse grunner helvetes støl i magemuskulaturen. Vet ikke helt hvilke øvelser som har skylda, siden jeg ikke har noen spesifikke mageøvelser. Eller, planke på step forsåvidt, men den er for balansetrening mostly. Point is, jeg har egentlig beindag i dag, men lurer på om jeg bør trene f. eks knebøy og glute bridge med stang ettersom begge går på magen (amongst others), eller om jeg skal droppe disse i dag og heller kompensere ved å legge de til på overkroppsdagen? Er det egentlig noen krise å trene når man er støl i større muskelgrupper? Edit: tenkte da å ta beinøvelser som ikke går på magemuskulaturen i stor grad i steden, men jeg er ikke så fan av variasjon (eheh) så vil helst holde meg til det jeg trives med dersom det ikke er noe stress. Ikke tenk på det. Gå og tren ben. Magen fungerer bare som stabilisator under fleste av de øvelsene uansett. I.e. ingen grunn til å la være dersom det bare er stølhet. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 29. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2012 Jeg vil gå enda lenger og si at man kan trene uansett hvor man er støl. Det er ikke farlig å trene om man føler seg litt støl. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 29. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2012 Jepp. Forstå meg rett; Nettopp det jeg mente. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 29. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2012 Jeg vil gå enda lenger og si at man kan trene uansett hvor man er støl. Det er ikke farlig å trene om man føler seg litt støl. Det er ikke farlig, men kan være veldig ubehagelig, og dermed risikerer man å prestere dårligere. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 29. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2012 Betre å prestere litt dårlegare enn å ikkje prestere. 1 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 29. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2012 Hvis jeg er så støl at jeg tror at jeg presterer dårligere, venter jeg heller en dag til før jeg trener igjen. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 29. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2012 Blir aldri støl lengre eg. Vart det i byrjinga før kroppen var vane med det, men ikkje sidan. Etter fotballtrening eller liknande er det litt seigare, men aldri direkte støl etter styrketrening. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 29. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2012 Blir støl dersom jeg gjør noe nytt. Hvordan i alle dager blir prestasjonen så ødelagt av stølhet at en utsetter treningen? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 29. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2012 Stølheten forsvinner når du får varme i musklene igjen. Min erfaring i hvert fall Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 29. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2012 Betre å prestere litt dårlegare enn å ikkje prestere. Ja. Og man skal ikke være redd for å prestere litt dårlig av og til. Når man trener flere ganger i uken i flere måneder i strekk vil man få en og annen dårlig trening nå og da. Deal with it. Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 29. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2012 http://www.youtube.com/watch?v=Byfc6SBqM-w Mer hardcore med eggehviter og frossen kylling! Lenke til kommentar
_dieseL Skrevet 29. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2012 Blir aldri støl lengre eg. Vart det i byrjinga før kroppen var vane med det, men ikkje sidan. Etter fotballtrening eller liknande er det litt seigare, men aldri direkte støl etter styrketrening. Tren hardere!!! 1 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 29. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2012 Man blir ikke nødvendigvis støl selv om man trener hardere. Etter 120kg knebøy 5*5 så jeg syner og klarte så vidt å gå opp trappa, men jeg var ikke støl dagen etter likevel. Stølhet er en særdeles dårlig indikator på treningskvaliteten. 4 Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 29. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2012 80 kg i mark i dag gikk overraskende lett. Veldig fornøyd! Noe jeg ikke er fornøyd med er alt fettet som ligger rundt midjen som faen meg aldri har tenkt til å forsvinne. I mitt perspektiv blir det bare mer og mer. Har jeg noen form for midjesyndrom? Lenke til kommentar
aomt Skrevet 29. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2012 (endret) Den heter kcal overskudd Endret 29. mai 2012 av cefey Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå