Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for tipset! Men det strider mot tipset eg fekk av Storken. Snakkar dikkon av erfaring, eller av utfrå studiar?

Storken kan vise til ekstreme resultater som jeg vet om... Cefey har enda ikke vist seg som en helt ;)

Hvilke ekstreme resultater?

Du har ikke sett før/etter bilder?
Lenke til kommentar

Haha. Frank Yang er sjef, da. Alle burde se videoen han la ut her om dagen som handler om visualisering. ;)

Er rimelig lei av at kardio misstas for å være kondisjonstrening - og omvendt. Gåing, 'LISS', slå gresset, rolig slag badminton eller en rolig sykkeltur går under kardio - rent fettforbrennende trening uten at sentralnervesystemet blir fritert.

Jogging, HIIT og 4x4 er kondisjonstrening (der HIIT er mer styrkefokusert men) og har mye høyere intensitet enn kardio. Sentralnervesystemet belastes hardt. Sprinting ala HIIT er like utmattende som 5 sett med tung knebøy.

Fotballspillere flest trener, ja nå banner jeg sikkert i kirka, for mye kondisjon og for lite styrketrening. Se hva som skjedde når Odd Grenland og Strømsgodset gikk Lavkarbo - de bytta ut ferdigpizzaen med bedre mat, og resultatene ventet ikke på seg.

Fotball er ikke en sport man trenger stålkondisjon i, det er jo Cristiano Ronaldo et godt eksempel på - raske sprinter med lange pauser imellom er mye av spillet.

Styrketrening, kardio og riktig mat er jo oppskriften på å bli stor og samtidig definert. Det er oppskriften på alle disse kropps-endringene.

Kardio er jo per def. trening av hjertet. Blir hjertet særlig trent ved å gå rolig/klippe gresset? Ja, du utfører en aktivitet som bruker energi. Vel og bra det, men det er vel ikke alltid det som ene og alene er målet?

Dessuten tror jeg undervurderer sentralnervesystemets rolle i hva du tar for deg. Jogging og løping av 3000m er ikke døden. Dersom en trener på hurtighet og/eller kraft (som i "power"), bør en være litt mer bevisst på hvordan treningen er lagt opp.

Jeg ser ikke sammenhengen i argumentet ditt om fotballspillere. Du argumenterer for at de trener for mye kondisjon og viser til at noen byttet kosthold og derfor fikk bedre resultater? Skjønner ikke helt. Dessuten er det kommet frem at det ikke var alle innad i laget som fulgte dietten. :p

Fan dere prater bare drit hele gjengen... Myggen røkte en tyvepakning om dagen og drakk en sekser pils på ettermiddagen kvelden og han var en av de bedre spillerne som noensinne har spilt i Norge ;)
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

hvor?

De fleste har treningslogg her...

Etter det jeg har sett ble jo storken faktisk litt skinnypack...

Lenke til kommentar

hvor?

De fleste har treningslogg her...

Etter det jeg har sett ble jo storken faktisk litt skinnypack...

Hva har DU å vise til da? ;)

Syns storken gjor ein god jobb. Vil ikkje kalle det "ekstrem" resultat, men han har gjort ein bra jobb. Det er berre å stå på, så blir det bedre og bedre.

Kor mange tar folk i knebøy her?

Kjørte 5x5 med 130kg tidligere i vår. Har krangla opp 145kg tidligere. Nå har kcalunderskudd redusert dette noe...
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Antar du snakker om kilo.

Min bestenotering er uansett 120kg x 5. Satser på 150x5 når ryggen har blitt god og jeg har begynt å spise mat igjen. Kaloriunderskuddet tar knekken på både styrken og ikke minst utholdenheten min.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du spør om hvor mye:

Pers er 110kg. Har ikke fått trent noe særlig tung knebøy etter at jeg overbelastet kneet med for knebøy en periode. Har en 95kg i frontbøy, så jeg regner med jeg er inne for mer enn 110kg nå. Riktignok er dette dyp knebøy (ATG, som noen kaller det).

Lenke til kommentar

:hmm: Jeg ser det at jeg har trent som en styrkeløfter som vil se ut som en bygger... What to do?

Ryp eller splitt videre fremover? Periodisk faste følges...

Du har jo trent en stund, så hvorfor ikke gå rett på en skikkelig hard splitt?

Prøver det nå for å teste hvordan kroppen tar imot belastninga og det ser ok ut så langt. Greia er vel at jeg må tenke på en litt annen måte enn som ved styrketrening. Er vel ikke rart jeg la på meg nesten 10kg fett i fjor høst :p
Lenke til kommentar

"Dypt" er så utrolig vagt da alle ofte legger noe eget i det. Foreslag om å innføre følgende definisjon:

Knebøy brukes når dybden er slik at den ville blitt godkjent i en styrkeløftskonkurranse (I.e. under parallell). Alt over dette er faktisk ikke knebøy.

Dyp knebøy er alt under der igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...