aomt Skrevet 25. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2012 (endret) Og kvifor mesteparten av treningen til Usain Bolt f.eks består av løping? Du tar ein top-idrett utøver, som er veldig feil eksempel i seg selv. Dei har heilt andre krav og heilt andre treningsmetoder. La meg bruke ditt argument på deg: Er det berre å trene styrke, som gjer han til ein av verdens beste spydkastera? Nei - så slutt med sånne stråmenn-argumenter storken. Kunne plukka innleggene dine i biter og dissekert dem - men det ville lukta for vondt, så jeg holder meg for god. Om du spør Thorkildsen "eg vil vere bedre til å kaste spyd, eg er heilt noob, kva bør eg gjere" - så sei ikkje han "gå tren styrke", men heller "gå å kast spyd, øv på teknikk". Vikingen prøver ikkje slå verdensrekord på 8min. Han prøver å komme seg gjennom kravet på 14min. Han har 1 månad på å ta 1 min av tiden sin. Ja, når han ligger på 15min og trenger å forbedre tiden med 1 min, så vil det beste vere å jogge. Endret 25. mai 2012 av cefey 4 Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 25. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2012 Jeg tipper han ligger rundt 82-84 kg på det bildet der. Her har vi forøvrig 86 kg sånn nogenlunde perfekt fordelt på et mannebein: Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 25. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2012 Usain Bolt løper fort når sirenene slår inn. 2 Lenke til kommentar
Corey Skrevet 25. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2012 Tom Hardy klarer jeg ikke finne en pålitelig vekt på, noen som vet? Sies at han har bolt seg opp til rollen som Bane, og gått ned i normal vekt igjen nå. Så med andre ord, nei jeg vet ikke Det skal dog nevnes at han sier selv han ikke bolte til rollen i warrior. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 25. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2012 (endret) Han var jo relativt stor i "Warrior" også. (Ser det ble nevnt på forrige side). Rollen hans som "Bane" i Batman er det jo også veldig store forventninger til, og jeg har lest at flere tviler på om "Bane" blir en troverdig karakter i Batman med Hardy som skuespiller. Bane var jo umenneskelig stor i tegneseriene. "Still, that doesn't stop him from taking on roles that might prove otherwise. Hardy put on over 40 lbs. to play the real-life U.K. prisoner Charles Bronson who spent most of his life in solitary confinement in the 2009 film "Bronson." His current weight as Batman rival Bane is 192 lbs. -- the most he's ever weighed." http://www.reuters.com/article/2011/09/08/us-tomhardy-idUSTRE78766U20110908 Endret 25. mai 2012 av Vertical^ Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 25. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2012 Jeg tipper han ligger rundt 82-84 kg på det bildet der. Her har vi forøvrig 86 kg sånn nogenlunde perfekt fordelt på et mannebein: Oldschool Når man ser han der så forstår man enklere at alle dustefanboisene til Zyzz tar feil når de påstår han veide 100+ kg med 4-5 i bf Og kvifor mesteparten av treningen til Usain Bolt f.eks består av løping? Du tar ein top-idrett utøver, som er veldig feil eksempel i seg selv. Dei har heilt andre krav og heilt andre treningsmetoder. La meg bruke ditt argument på deg: Er det berre å trene styrke, som gjer han til ein av verdens beste spydkastera? Nei - så slutt med sånne stråmenn-argumenter storken. Kunne plukka innleggene dine i biter og dissekert dem - men det ville lukta for vondt, så jeg holder meg for god. Om du spør Thorkildsen "eg vil vere bedre til å kaste spyd, eg er heilt noob, kva bør eg gjere" - så sei ikkje han "gå tren styrke", men heller "gå å kast spyd, øv på teknikk". Vikingen prøver ikkje slå verdensrekord på 8min. Han prøver å komme seg gjennom kravet på 14min. Han har 1 månad på å ta 1 min av tiden sin. Ja, når han ligger på 15min og trenger å forbedre tiden med 1 min, så vil det beste vere å jogge. Jeg kjenner til en som er i norgestoppen hva sprinting angår. 60m, 100m og 200m.Han trener mer styrke enn teknikk og løper kanskje 1/6 av den totale treningstida si... Såeeee... JA? Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 25. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2012 Jeg tipper han ligger rundt 82-84 kg på det bildet der. Her har vi forøvrig 86 kg sånn nogenlunde perfekt fordelt på et mannebein: Nei, HER har vi ca 86kg perfekt fordelt: Angående logikk bak styrketrening og gåing er den like bra som logikken "løping gjør deg bedre til å løpe". Thorkildsen bruker et utvalg styrkeøvelser for å være best - er det bare det å kaste spyd som gjør han til en av verdens beste spydkastere? Nei - så slutt med sånne stråmenn-argumenter Cefey. Kunne plukka innleggene dine i biter og dissekert dem - men det ville lukta for vondt, så jeg holder meg for god. Feilslutning. Du kan være faen så sterk, men har du aldri trent rykk før vil du klare å løfte mer ved å lære deg teknikk enn ved å bli sterkere. Stråmannsargumentasjon er det faktisk heller ikke. Jeg kjenner til en som er i norgestoppen hva sprinting angår. 60m, 100m og 200m. Han trener mer styrke enn teknikk og løper kanskje 1/6 av den totale treningstida si... Såeeee... JA? Det kommer an på hvilket nivå du er på. Når du er i norgestoppen sitter teknikken inne fra før. 2 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 25. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2012 Det kommer an på hvilket nivå du er på. Når du er i norgestoppen sitter teknikken inne fra før. True dat, men man kommer INGEN veier uten grunnstyrken selv fra begynnelsen av... Vil jeg TRO Lenke til kommentar
aomt Skrevet 25. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2012 = La meg "quote" meg selv. Du tar ein top-idrett utøver, som er veldig feil eksempel i seg selv. Dei har heilt andre krav og heilt andre treningsmetoder. Vikingen prøver ikkje slå verdensrekord på 8min. Han prøver å komme seg gjennom kravet på 14min. Han har 1 månad på å ta 1 min av tiden sin. Ja, når han ligger på 15min og trenger å forbedre tiden med 1 min, så vil det beste vere å jogge. Eg kjenner ein alpin-top. Han trener masse styrke og utholdenheit. Men for ein som er direkte noob og dårleg i alpin, i løpet av 1 månad vil vere MYE MYE MYE bedre å kjøre i bakken, enn å trene styrke. Skal ein vere TOP eller berre greie veldig god tid, på kanskje på under 10 på 3k, ja, styrke er viktig. Lav vekt er veldig viktig. Men her er jo noe heilt anna vi snakker om. Vi snakker om å forbedre seg frå 15 ned til 14, i løpet av 1 månad. Grunnstyrken har han, ettersom han greier nokk push-ups, pull-ups, sit-ups og 14:45 på 3k. Og om han hadde ikkje så mye av det, han ville ikkje skaffa seg det i løpet av 1 månad anyway! Denne diskusjon er jo heilt idiotisk. Eg tviler på at noe som helst, virkeleg meiner at Vikingen vil dra nytte av å gå og trene styrke i 1 månad, for å forbedre 3000m tiden sin. VS intervaler + tempo. Enten så prøver dokke berre å bevise eit eller annet, utan å vite selv kva. Eller så prøver dokke å faile Vikingen. 6 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 25. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2012 Faile gjør han uansett. Men ikke på det fysiske. Jeg gjentar meg selv, dette er IKKE et personangrep men jeg fatter ikke hvordan han skal komme seg gjennom et opptak med de holdningene han fremviser... Alt skal tas i siste liten og det finnes ikke vilje til å gjennomføre det som skal til for å endre livsstil. Noe som bør være åpenbart at man må for å passe inn i militæret... 1 Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 25. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2012 = La meg "quote" meg selv. Du tar ein top-idrett utøver, som er veldig feil eksempel i seg selv. Dei har heilt andre krav og heilt andre treningsmetoder. Vikingen prøver ikkje slå verdensrekord på 8min. Han prøver å komme seg gjennom kravet på 14min. Han har 1 månad på å ta 1 min av tiden sin. Ja, når han ligger på 15min og trenger å forbedre tiden med 1 min, så vil det beste vere å jogge. Eg kjenner ein alpin-top. Han trener masse styrke og utholdenheit. Men for ein som er direkte noob og dårleg i alpin, i løpet av 1 månad vil vere MYE MYE MYE bedre å kjøre i bakken, enn å trene styrke. Skal ein vere TOP eller berre greie veldig god tid, på kanskje på under 10 på 3k, ja, styrke er viktig. Lav vekt er veldig viktig. Men her er jo noe heilt anna vi snakker om. Vi snakker om å forbedre seg frå 15 ned til 14, i løpet av 1 månad. Grunnstyrken har han, ettersom han greier nokk push-ups, pull-ups, sit-ups og 14:45 på 3k. Og om han hadde ikkje så mye av det, han ville ikkje skaffa seg det i løpet av 1 månad anyway! Denne diskusjon er jo heilt idiotisk. Eg tviler på at noe som helst, virkeleg meiner at Vikingen vil dra nytte av å gå og trene styrke i 1 månad, for å forbedre 3000m tiden sin. VS intervaler + tempo. Enten så prøver dokke berre å bevise eit eller annet, utan å vite selv kva. Eller så prøver dokke å faile Vikingen. Hvem er vikingen? Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 25. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2012 Moa! Lenke til kommentar
Broseph Skrevet 25. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2012 (endret) Hvem er vikingen? En bruker. Hvor får jeg Tommy Kono-knevarmere billigst? Spesifiser gjerne om jeg må kjøpe to eller om de kommer i par også, det er ikke alltid det står. Som en bonus kan dere få tygge på programanbefaling til en som vil miste fett. Har trent RYP grunnstyrke, men begynner å bli litt lei. Jeg har villet prøve Starting Strength, men jeg leser at dette egner seg for bulk, noe som jo er logisk.. Endret 25. mai 2012 av Broseph Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 25. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2012 Ahaah seff. Skulle nesten tro han var kjendis så hett det blir diskutert om han. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 25. mai 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. mai 2012 Nå har jeg egentlig ikke helt troa på sånn energi-boostere før trening (tror at de virker, men ikke at det er verdt pengene). Men så at en pakke med disse koster bare 50 kroner på tn. Hva tenker dere om de? Fungerer de? Bare navnet får det til å virke teit og useriøs, men still... https://www.tn.no/bu...-vinitrox#annet Ingen meninger? Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 25. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2012 (endret) De får du billigst gjennom nettsiden hans: http://www.tommykono.com/. Når du kjøper der, så kjøper du et par. I motsetning til de fleste ting du kjøper i butikkene i Norge. Der må du ofte kjøpe to separerte, og de koster typ 500kr per stk. Humbug! For å miste fett har det ikke så mye å si hva du trener, men hva du spiser. RYP er nok helt fin til å gå ned i vekt. Kan godt anbefale deg Starting Strength etter du er ferdig med fettap-perioden. Jeg kjørte en hybrid mellom Starting Strength og Stronglifts 5x5. Meget fornøyd med det, hvertfall. Endret 25. mai 2012 av wingeer Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 25. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2012 Nå har jeg egentlig ikke helt troa på sånn energi-boostere før trening (tror at de virker, men ikke at det er verdt pengene). Men så at en pakke med disse koster bare 50 kroner på tn. Hva tenker dere om de? Fungerer de? Bare navnet får det til å virke teit og useriøs, men still... https://www.tn.no/bu...-vinitrox#annet Ingen meninger? Det har koffein, koffein virker. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 25. mai 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. mai 2012 Det har koffein, koffein virker. Ikke noe mer langvari hokus-pokus, altså? Det var vel det jeg trodde... Men hadde et lite håp, er trøtt på treninger for tiden.. Kanskje jeg bare skal komme meg i seng tidligere.. Da kan jeg vel forsåvidt bare drikke kaffe. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 25. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2012 (endret) Det har koffein, koffein virker. Ikke noe mer langvari hokus-pokus, altså? Det var vel det jeg trodde... Men hadde et lite håp, er trøtt på treninger for tiden.. Kanskje jeg bare skal komme meg i seng tidligere.. Da kan jeg vel forsåvidt bare drikke kaffe. Vinitrox™ kan gi økt blodtilførsel til muskulaturen og er kjent som en NO booster Typiske formuleringer som oversatt betyr "ikke bevist eller anerkjent, så vi kan ikke si at det faktisk virker" Uansett er det jo 50kr noe man helt fint kan kaste bort på å prøve for moro skyld Endret 25. mai 2012 av Kevlar Lenke til kommentar
aomt Skrevet 25. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2012 Faile gjør han uansett. Men ikke på det fysiske. Jeg gjentar meg selv, dette er IKKE et personangrep men jeg fatter ikke hvordan han skal komme seg gjennom et opptak med de holdningene han fremviser... Alt skal tas i siste liten og det finnes ikke vilje til å gjennomføre det som skal til for å endre livsstil. Noe som bør være åpenbart at man må for å passe inn i militæret... Who knows, kanskje forsvaret greier å få orden i han? Enig at det er ikkje det beste holdning å ha, men vi får se om han greier i alle fall å pushe seg i 1 månad framover og greie 3000m i alle fall 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå