Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Fuck everything! Det er jo komplett umulig å finne løpetrøyer med lange ermer! Craft sine trøyer er perfekte, men du skal ha ekstrem flaks for å finne de i noe annet enn med korte ermer :hrm:

Etter 2 times leting i 5 forskjellige butikker fant jeg en(!) type som passet, men den var kullsvart. Er lei av at alle treningsklærne mine er svarte.

Asics!

Akkurat samme historien når det gjelder dem :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fuck everything! Det er jo komplett umulig å finne løpetrøyer med lange ermer! Craft sine trøyer er perfekte, men du skal ha ekstrem flaks for å finne de i noe annet enn med korte ermer :hrm:

Etter 2 times leting i 5 forskjellige butikker fant jeg en(!) type som passet, men den var kullsvart. Er lei av at alle treningsklærne mine er svarte.

Asics!

Akkurat samme historien når det gjelder dem :(

Jeg kjøpte nettopp langermet fra Asics, og de hadde da flere forskjellige langermede modeller når jeg var inne. De er ganske dyre, men om prisen ikke er et problem er de perfekte. Helt fantastiske å ha på seg.

Lenke til kommentar

Har kun lett i butikkene her. Liker ikke å handle klær o.l. over nett, bommer alltid med størrelsen.

Er det virkelig så vanskelig å handle klær når du ser slik ut?

men_skjelett1.jpg

Spørsmål:

Trening 2 ganger iløpet av en dag; Yay or Nay?

Feks. Økt 1; biceps og skuldrer. Økt 2; ben og abs.

Da dette er 2 forskjellige økte

Greit nok at musklene ikke nødvendigvis blir satt under for stor belastning til å bygge seg opp igjen, men har det ikke også noe å si hvor mye du belaster nervesystemet? Blir jo stor forskjell med baseløft to ganger om dagen kontra isolasjon to ganger.

EDIT:

http://www.livestron...e-you-stronger/

Ikke verdens lengste artikkel, men kildene så hvertfall troverdige ut.

Et slikt svar jeg var på jakt etter ja :)

Takketakk!

Endret av Corey
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har kun lett i butikkene her. Liker ikke å handle klær o.l. over nett, bommer alltid med størrelsen.

Er det virkelig så vanskelig å handle klær når du ser slik ut?

men_skjelett1.jpg

Ha-ha-ha... jeg ler så ræva rakner :hrm:

Skal vel ikke så mye til?

• Liker 7
Lenke til kommentar

Kas vekt ligger du på no? Kor godt gjer du det på alle kravane?

Kva er det du trenger å forbedre deg mest på?

Gåing vil hjelpe deg fint lite med på noe som helst.

100kg akkurat nå.

30 pushups

37 situps

2-3 hangups

14min 45sek på 3000m

Treng å forbedre meg på 3000m for å i det heile komme vidare. kravet er under 14min

Vel, gåing kommer ikkje til å hjelpe deg med det. Du må lære kroppen å bli vant med å springe i denne tempo.

No, når du har så pass lite tid igjenn, sats på å springe intervaler.

800m x 2

400m x 4

200m x 6

Så kan du øke distansen til:

1200m x 1

800m x 1

osv osv. Så prøver du å øke etter kvart.

2 intervaler i uka bør holde. Kjør også 1 langkjøring og 1 3000m med fart på ca 11.5km/t (så øker du denne med 0.5km/t kvar uke). Du MÅ vere skadefritt om du skal greie det.

Sats på å springe det i ein fart du skal holde gjennom 3000m. Altså 13km/t (skaff pulsklokke eller ta tid kvar runde).

Begyn med beta-alanine og BCAA, dei KAN hjelpe deg litt. Spis MYE protein, samtidig som du ligger 1000kcal i underskudd.

Du kommer til å miste 4-5kg. Det hjelper deg LITT på 3k og det gir deg + 2-3 pull-ups og noe push-ups også.

Sov MINST 8 timer kvar natt. Helst 10 timer.

4 dager før testen - ingen springing. Då er det for seint til å forberedde seg. La heller kroppen få hente seg opp skikkeleg.

Legg opp slik at du blir i TOP form før du skal springe og du har sjansen på å greie det;) Lykke til!

Takk for tipset! Men det strider mot tipset eg fekk av Storken. Snakkar dikkon av erfaring, eller av utfrå studiar?

Lenke til kommentar

Takk for tipset! Men det strider mot tipset eg fekk av Storken. Snakkar dikkon av erfaring, eller av utfrå studiar?

Storken kan vise til ekstreme resultater som jeg vet om... Cefey har enda ikke vist seg som en helt ;)

Snakker av erfaring, logikk og studier.

Det som er absolutt "must" for deg er 3000m.

Styrketrening og gåing hjelper ekstremt lite på det. Eg ville likt å se eit einaste studie som sei noe annet:)

Hjelper løping for å løpe fortare? Ja.

Lenke til kommentar

Med AAS er alt mogleg! :p

Skal du ned i vekt er det EIN ting som gjeld, og det er kva du trykker inn i kjeften. Du kan trene deg til idiot utan å miste så mykje som eit gram. Samtidig kan du gå ned 50kg utan å vise deg på eit treningssenter. Dette er for øvrig noko VG til og med har funnet ut. Dei presenterte ein dag ein fantastisk artikkel der dei kunne opplyse at du kan ete deg ned i vekt! Det var rett før Kongen gjekk ut på balkongen sin og vinka.

Har ikkje dei fleste fått med seg dette til no?

• Liker 1
Lenke til kommentar

-

Vektnedgong kommer til å hjelpe deg med pull-ups. På 3000m vil det vere minimalt.

Storken sa vel du skal ligge med 500kcal under? Dvs 3500kcal i uka.

Grovt sagt, 2kg i løpet av 1 månad.

Nei, å gå ned 2 kg vil ikkje forbedre 3000m tiden din med 1min.

Eg ville sei meg enig med Storken, om du hadde 3-4 månader på deg og siktet mot 5-6 kravet på alt.

Då ville det hjelpt enormt mye å gå ned i vekt. Du ville forbedrett deg på alt. Men ikkje no, når det er kun 1 månad igjen og det einaste (så å si) som betyr noe, er 3000m for å komme seg gjennom.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Når det kommer til det med bedre tid på løping ved vektnedgang så bruker man vel helst å regne med 2-3 sekunder raskere tid pr. kilometer for hvert kilo du går ned.

Såfremt hoderegningen min er rett så vil vel det si at han må ned 5-7kg for å komme ned på 14.00 på 3000m.

Endret av Patrick123
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser the warrior nå:

Tom-in-scene-from-Warrior-tom-hardy-20086567-720-566.jpg

Er det mulig å få slik nakkemuskelatur? Ser forjævli stygt ut, men er imponerande om det er ekte.

Han trener noe som heter "warrior bridge", en serie forskjellige øvelser for nakke og øvre rygg region. Har prøvd å trene det, men fikk noe så forjævlig gangsperr i nakkeområdet, så jeg har satt det litt på vent. Syns sånne nakkemuskler er sykt badass! Tror også genetikk har mye å si, ettersom en kompis av meg har slike uten nesten noen form for trening av det området.

Lenke til kommentar

Tom Hardy klarer jeg ikke finne en pålitelig vekt på, noen som vet?

Angående logikk bak styrketrening og gåing er den like bra som logikken "løping gjør deg bedre til å løpe". Thorkildsen bruker et utvalg styrkeøvelser for å være best - er det bare det å kaste spyd som gjør han til en av verdens beste spydkastere? Nei - så slutt med sånne stråmenn-argumenter Cefey. Kunne plukka innleggene dine i biter og dissekert dem - men det ville lukta for vondt, så jeg holder meg for god.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...