Gjest Slettet+3165 Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 3000m på skolen i dag - 13.48. Løpte bedre en de fleste enda jeg veier alt ifra 10-20kg mer en de + at de trener kondis og klager på at jeg bare trener styrke og ikke er i "form". Trener heller aldri kondisjon. Hadde også tung knebøy i går. Bringer meg tilbake til når jeg hadde gym første året med media og kommunikasjons klassen jeg gikk i. På 2000 meteren (5x400m) tok jeg alle igjen med minst 2 runder, men nå var alle de ekstremt slappe og var vel ikke en eneste av dem som trente på fritida. Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Noen som har et tips til godt treningsprogram for styrketrening 6-7 ganger i uka? Mtp. fornuftig alternering av brukte muskler etc. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Fuck everything! Det er jo komplett umulig å finne løpetrøyer med lange ermer! Craft sine trøyer er perfekte, men du skal ha ekstrem flaks for å finne de i noe annet enn med korte ermer Etter 2 times leting i 5 forskjellige butikker fant jeg en(!) type som passet, men den var kullsvart. Er lei av at alle treningsklærne mine er svarte. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Noen som har et tips til godt treningsprogram for styrketrening 6-7 ganger i uka? Mtp. fornuftig alternering av brukte muskler etc. Hvor lenge har du trent? Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Fuck everything! Det er jo komplett umulig å finne løpetrøyer med lange ermer! Craft sine trøyer er perfekte, men du skal ha ekstrem flaks for å finne de i noe annet enn med korte ermer Etter 2 times leting i 5 forskjellige butikker fant jeg en(!) type som passet, men den var kullsvart. Er lei av at alle treningsklærne mine er svarte. http://www.sportybutikken.no har hvertfall noen trøyer/gensere med lange ermer Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 (endret) Noen som har et tips til godt treningsprogram for styrketrening 6-7 ganger i uka? Mtp. fornuftig alternering av brukte muskler etc. Hvor lenge har du trent? Styrketrening i 2-3 år. Endret 25. mai 2012 av Aporia Qualia Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Fuck everything! Det er jo komplett umulig å finne løpetrøyer med lange ermer! Craft sine trøyer er perfekte, men du skal ha ekstrem flaks for å finne de i noe annet enn med korte ermer Etter 2 times leting i 5 forskjellige butikker fant jeg en(!) type som passet, men den var kullsvart. Er lei av at alle treningsklærne mine er svarte. http://www.sportybutikken.no har hvertfall noen trøyer/gensere med lange ermer Thanks. Irriterer meg grønn over at det ikke finnes en dritt for herrer, men for kvinner derimot... er vel forsåvidt hell i uhell for meg at jeg også passer kvinnestørrelser... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Noen som har et tips til godt treningsprogram for styrketrening 6-7 ganger i uka? Mtp. fornuftig alternering av brukte muskler etc. Må bli ein splitt av noko slag. Kvifor trene kvar dag? Lenke til kommentar
aomt Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Kas vekt ligger du på no? Kor godt gjer du det på alle kravane? Kva er det du trenger å forbedre deg mest på? Gåing vil hjelpe deg fint lite med på noe som helst. 100kg akkurat nå. 30 pushups 37 situps 2-3 hangups 14min 45sek på 3000m Treng å forbedre meg på 3000m for å i det heile komme vidare. kravet er under 14min Vel, gåing kommer ikkje til å hjelpe deg med det. Du må lære kroppen å bli vant med å springe i denne tempo. No, når du har så pass lite tid igjenn, sats på å springe intervaler. 800m x 2 400m x 4 200m x 6 Så kan du øke distansen til: 1200m x 1 800m x 1 osv osv. Så prøver du å øke etter kvart. 2 intervaler i uka bør holde. Kjør også 1 langkjøring og 1 3000m med fart på ca 11.5km/t (så øker du denne med 0.5km/t kvar uke). Du MÅ vere skadefritt om du skal greie det. Sats på å springe det i ein fart du skal holde gjennom 3000m. Altså 13km/t (skaff pulsklokke eller ta tid kvar runde). Begyn med beta-alanine og BCAA, dei KAN hjelpe deg litt. Spis MYE protein, samtidig som du ligger 1000kcal i underskudd. Du kommer til å miste 4-5kg. Det hjelper deg LITT på 3k og det gir deg + 2-3 pull-ups og noe push-ups også. Sov MINST 8 timer kvar natt. Helst 10 timer. 4 dager før testen - ingen springing. Då er det for seint til å forberedde seg. La heller kroppen få hente seg opp skikkeleg. Legg opp slik at du blir i TOP form før du skal springe og du har sjansen på å greie det;) Lykke til! 1 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Hva har BCAA med utholdenhet å gjøre? Beta-alanine er omstridt. Kliniske tester har ikke påvist bedret utholdenhet. Det eneste det har gjort for meg har vært å gitt meg kløe i trynet... Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Noen som har et tips til godt treningsprogram for styrketrening 6-7 ganger i uka? Mtp. fornuftig alternering av brukte muskler etc. Hvor lenge har du trent? Styrketrening i 2-3 år. PHAT? Lenke til kommentar
Corey Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 (endret) Spørsmål: Trening 2 ganger iløpet av en dag; Yay or Nay? Feks. Økt 1; biceps og skuldrer. Økt 2; ben og abs. Da dette er 2 forskjellige økter, så ser jeg i utgangspunktet ikke at det skal være noe problem. Har fått det fortalt at dette er helt feil, men jeg har aldri fått begrunnet hvorfor. Edit: Jeg har jo observert at di mest seriøse UFC-fighterne (ikke at jeg sammenligner meg selv med en UFC-fighter) har 2 økter hver dag. Endret 25. mai 2012 av Corey Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 (endret) Hvis du har tid, så. Du merker fort om det blir for mye for deg. Edit: Flere av vektløfterene på olympisk nivå trener opp til 3 ganger om dagen. Det er ikke noe vits i å sammenligne seg med dette. Ser også grunnen til at de gjør det. Ser ikke helt hvorfor du skal gjøre det. Endret 25. mai 2012 av wingeer Lenke til kommentar
aomt Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Hva har BCAA med utholdenhet å gjøre? Beta-alanine er omstridt. Kliniske tester har ikke påvist bedret utholdenhet. Det eneste det har gjort for meg har vært å gitt meg kløe i trynet... Dei raporta eg har lest viser at både beta og bcaa hjelper godt under leaningen og forbedre utholdenheit. PS: det meste ser ut til å gi deg kløe i trynet Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Spørsmål: Trening 2 ganger iløpet av en dag; Yay or Nay? Feks. Økt 1; biceps og skuldrer. Økt 2; ben og abs. Da dette er 2 forskjellige økter, så ser jeg i utgangspunktet ikke at det skal være noe problem. Har fått det fortalt at dette er helt feil, men jeg har aldri fått begrunnet hvorfor. Edit: Jeg har jo observert at di mest seriøse UFC-fighterne (ikke at jeg sammenligner meg selv med en UFC-fighter) har 2 økter hver dag. Ser egentlig ingen grunn til og gjøre det med mindre du har tid til det, eller at du trener veldig seriøst og gjør det for en grunn for og trene 2 ganger pr.dag (man kan trene seriøst uten 2 økter om dagen også). Ville heller lagt til flere treningsdager isteden for flere økter pr dag. Ville også økt kcal inntak om du har planer. Høres veldig stressende ut og trene to dager pr dag med tanke på frakt og skole/jobb osv osv.. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Jeg lurer fremdeles på om det å gjøre intervallene på dager mellom styrkeøktene er dumt i RYP. Noen? I forlengelse av dette lurer jeg på hvordan det er å gjøre intervaller når man gjør Starting Strength, som jeg har tenkt til å begynne på etter hvert. Her er det jo mer basefokus. Såvidt jeg vet: Man dør ikke av å kombinere styrketrening med kondis, men man vil få dårligere framgang på styrketrening av å kombinere disse. Og det kan være lurt å ofre en styrkeøkt i uken for å få tid/gidd til kardio. Med forbehold om at jeg muligens ikke har peiling og er langt ute på Finnmarksvidda nå. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Er vel korrekt det, men å ta for eksempel en kondisjonsøkt i uka vil nok ikke gjøre noe. Selv så prøver jeg på 3 styrkeøkter i uka, + en kondisjonsøkt. Har god fremgang på begge Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Ja, eventuelt kun en kondisøkt i uka. Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Fuck everything! Det er jo komplett umulig å finne løpetrøyer med lange ermer! Craft sine trøyer er perfekte, men du skal ha ekstrem flaks for å finne de i noe annet enn med korte ermer Etter 2 times leting i 5 forskjellige butikker fant jeg en(!) type som passet, men den var kullsvart. Er lei av at alle treningsklærne mine er svarte. Asics! Lenke til kommentar
Salamanderhodet Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 (endret) - Endret 1. juni 2015 av Salamanderhodet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå