AnewZ Skrevet 23. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 23. mai 2012 Vil man jobbe med teknikk er ikke en smith-maskin rette plassen. 1 Lenke til kommentar
aomt Skrevet 23. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 23. mai 2012 sant nokk... kanskje var det ein comback frå skadet eller noe sånt? For det høres nesten litt for lite ut. Men imo, det er jo fortsatt bedre enn å legge på 40kg og skade seg... Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 23. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 23. mai 2012 (endret) ^Whaaat. Kan det hende han presset helt feil slik han får mer vekt på? Skal jo ikke gå ann å slite med 27,5kg for en mann?? 1,25 kg på hver side av en smith er IKKE 27,5 kg.. Det er mer i nærheten av 7,5kg.. Endret 23. mai 2012 av Kevlar Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 23. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 23. mai 2012 Helt sikker på det? Hørtes usannsynlig lite ut. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 23. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 23. mai 2012 (endret) Prøv å løfte en smith-stang med en finger, og gjør det samme med en hantel på 5 kg etterpå. Sannsynligvis er det lettere å løfte smith-stanga Endret 23. mai 2012 av Kevlar Lenke til kommentar
aomt Skrevet 23. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 23. mai 2012 (endret) Trenger liten tips. No trener eg overkroppen 2 gonger i uka (heile kroppen) og 3-4 gonger i uka driver med jogging/springing (2 intervaler, 1 lang + 1 rolig). Eg vil gjerne trene bein ein eller anna dag også. Men kondis er det viktigaste for meg for tiden, mens eg jobber frem mot opptaket. Det eg lurer på. Kan eg legge til bein-trening etter intervaler? Det tar meg ca 45m + oppvarming og nedvarming, som gjer det totalt på litt over 1 time. Blir det alt for mye trening eller går det "ok"? Med tanke på kortisol o.l., noen som veit? Endret 23. mai 2012 av cefey Lenke til kommentar
jigaplow Skrevet 23. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 23. mai 2012 Prøv å løfte en smith-stang med en finger, og gjør det samme med en hantel på 5 kg etterpå. Sannsynligvis er det lettere å løfte smith-stanga Gjelder dette alle smith-maskiner? At stanga ikke veier mer enn FEM kg? Kan jo tøffe meg med litt skuldertrening der da!! Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 23. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 23. mai 2012 (endret) @Cefey: Prøv. Se hvordan det funker for deg. Ingen her inne som kan si noe om det uansett. Endret 23. mai 2012 av wingeer Lenke til kommentar
aomt Skrevet 23. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 23. mai 2012 Eg veit eg greier å trene. Men vil eg få noe godt ut av det? Jaja, får prøve i alle fall, så ser kva som skjer:) Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 23. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 23. mai 2012 Prøv å løfte en smith-stang med en finger, og gjør det samme med en hantel på 5 kg etterpå. Sannsynligvis er det lettere å løfte smith-stanga Gjelder dette alle smith-maskiner? At stanga ikke veier mer enn FEM kg? Kan jo tøffe meg med litt skuldertrening der da!! Nei, det varierer fra maskin til maskin, noen har negativ vekt, andre null, andre litt mer, men jeg tror ikke jeg har sett en smith som har mer enn 12 kg effektiv vekt på stanga. Uansett er den vanligste modellen i Norge en som jeg mener har rundt 5 kg effektivt Bare å prøve på ditt eget senter, jeg kan hvertfall satse treningsshortsen min på at den veier godt under 20 kg Lenke til kommentar
War Skrevet 23. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 23. mai 2012 (endret) Det er heller ikke norsk produsert. Ta feks norskost sine billigere varianter, tror du de har labelfeil også? Hvordan norkost blander med tanke på fortjeneste har vel ikke lekket ut, de bruker konsentrater i de billigste, og har 7-8g karb og fett pr 100g. Jeg blir litt dårlig av å drikke de shakene, men når en 50g shake er 8 gram( laktose, fett ol) Like mye som i ett glass hmelk , så er det ikke veldig renset. Jeg tåler et glass melk da, men ikke tilsvarene laktose fra proteinet i norkost, så det kan jo være no kødd her Fagerli sier at råvaren norkost benytter har like mye proteininnhold som det han bruker selv, det høres fint ut, men om det er tilfelle er det ikke konsentrat de bruker , så noe er feil ett sted. Når man først skal blande ut bøtta med iallefall 15% mer en for eks myoprotein så får man legge på 15% på prisen også da når man sammenligner. Ej-shop er ikke eneste eksempel, de bøttene ble solgt av et dusin selakaper som trykket sine egne etiketter med sine egne fantasiverdier. En annen ting som øker prisen på kvalitetsprotein er at dette lages for eks hos Nestlé som produserer barnemat ol og kravene er skyhøye. TN bruker for eks Gaute Næringsmiddelindustri AS som produserer desserter i norge. Da betaler man ekstra for å ikke få anbudsbuler som produserte en batch anabole steroider før de satte igang med pulveret ditt etter å ha spylt med hagaslangen. Jeg er egentlig ikke fan-boy, mitt forrige pulver var ikke myo eller tn Jeg sier ikke at alt som ikke er de to er ræva, jeg sier bare at det er et fåtall som opererer med faktiske verdier på etikett da det er lov å trykke råvareverdiene på bøtta. Disse sier at de må gjøre det pga alle andre gjør det, for å ikke komme dårlig ut i en sammenligning. Så mener jeg at billig konsentrat som er ment for sauser kan skaffes for 30kg kg , men det kan jo hende disse selskapene tenker på kundens beste og velger en mer renset utgave for 200kg kr og sitter med en minimal fortjeneste og god samvittighet. Så kan man jo regne litt på sansynligheten for dette. Merk at det finnes hele butikker i usa på kjøpesenteret hvor 100% av varene er melis / fake med 2 dollar produksjonskostnat og 70dollar fortjeneste. Disse sender også over hele verden. Endret 23. mai 2012 av War Lenke til kommentar
magb Skrevet 23. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 23. mai 2012 (endret) Jeg er egentlig ikke fan-boy, mitt forrige pulver var ikke myo eller tn Jeg sier ikke at alt som ikke er de to er ræva, jeg sier bare at det er et fåtall som opererer med faktiske verdier på etikett da det er lov å trykke råvareverdiene på bøtta. Ett fåtall som opperer med faktiske verdier? Hvordan vet du dette? For meg blir dette kun noe du finner på fordi du nettopp er en fanboy. Ellers ser jeg protein som selges på http://myrevolution.no (både isolat og konsentrat) inneholder omtrent akuratt samme mengde protein/fett/karbs som de fleste andre merker. Så det er altså slik at næringsinnholdet i protein fra myrevolution.no stemmer med etikken, mens alle andre som opperere med tilnærmet like verdier sin etikett, egentlig inneholder noe helt annet? Tror du virkelig på dette? Endret 23. mai 2012 av magb Lenke til kommentar
Salamanderhodet Skrevet 24. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 24. mai 2012 (endret) - Endret 1. juni 2015 av Salamanderhodet Lenke til kommentar
magb Skrevet 24. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 24. mai 2012 (endret) Du må sjekke isolat mot isolat, og konsentrat mot konsentrat da. Proteinfabrikken sott 100% whey er konsentrat, mens denne er isolat: http://www.proteinfa...0000001781.aspx Edit: Aminosyreprofilen er viktig, men små forskjeller er ikke viktig. Omtrent ingen matvarer har høyere andel essensielle aminosyrer enn det selv Whey konsentrat (feks whey 100%) har. Selv om isolat har en enda høyere verdi er forskjellen ikke verdt en dobbling i pris, hvis man ikke er stinn av gryn vel og merke. Endret 24. mai 2012 av magb Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 24. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 24. mai 2012 Sjekka nettopp hvor mye essensielle aminosyrer norkost sitt pulver inneholdt kontra PF sitt 100% Whey. Norkost kom seirende ut, men har den forskjellen egentlig noe å si? Se f.eks på bacon crisp. Høyt innhold proteiner, men det har vel ikke store potensiale med tanke på styrketrening pga lite verdifulle aminosyrer. Eller? Baconcrisp er dessverre grisehud, dvs. kollagen, et protein du stort sett bare bygger hud, sener og negler med, akkurat som grisen gjør Lenke til kommentar
War Skrevet 24. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 24. mai 2012 (endret) Ett fåtall som opperer med faktiske verdier? Hvordan vet du dette? For meg blir dette kun noe du finner på fordi du nettopp er en fanboy. For det første har ledere av bedriftene innrømmet det på treningsforum, flere har sladret på andre. Jeg har sett dokumentarer om falske kosttilskudd, også dok stronger bigger faster gjør de dette. Man ser det på prisen på bøtta, VS kg og innhold. ( blir ofte som å lese at en ny bil koster 5 kr ) For eks Myo kjøper den dyreste råvaren som er av isolatkvalitet, og selv da etter smak er blandet inn ender det på 2,5g og 1,3g karb/fett og selv da klarer de ikke presse proteininnholdet lenger opp en 85g pr 100 gram, mens andre firma klarer det samtidig som de har halv pris med tilsynelatende samme råvarer. Man vet at det å produsere proteinet sitt i skandinavia hvor man ikke risikerer anbudsfabrikker som lager alt mulig så unngår man urenheter og spor av uønskede ting, øker prisen. Man vet at råvarer som er ment til kosttilskudd må renses annerledes i en fordyrende prosess som det 100% sikkert ikke er gjort i råvarer ment for stivelse i en saus. Her skader man aminosyreprofilen. En av grunnene til at tn og myo startet opp er at det var umulig å ikke bli lurt i den dagens marked. Man drikker en shake av isolat og med god etikett, blir dårlig pga laktose , kroppen sladrer. Mattilsynets og andre tester av protein har avslørt juksemakere. Man kan finne samme bøtten / hos forskjellige salgssteder, som selger det som sitt/ import , men i den norske utgaven av etiketten har de pyntet litt da alle skriver forskjellig. Her kan det være bøtter uten merking de får fra utlandet, sammen med råvareprofilen i dokumentene. Da er det jo fristende å være naiv og printe denne. Ofte avslører de seg selv, men siden dette har fått økt fokus i det siste er det fler produkter som har fått konsentrat på etiketten som hadde isolat på før. Nå ser man nesten ikke 91% protein-isolat- reklamene på nettsidene hvor det er bilde av 4-5 kg til 300kr. Endret 24. mai 2012 av War 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 24. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 24. mai 2012 Prøv å løfte en smith-stang med en finger, og gjør det samme med en hantel på 5 kg etterpå. Sannsynligvis er det lettere å løfte smith-stanga Det kommer jo an på, smith-maskinen de har på studioet der jeg trener på er iallefall 20kg. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 24. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 24. mai 2012 Har sagt det kjempemange ganger, man må ned i vekt før man kan løpe en rask 3000 meter. Da er styrketrening og diett det det går i - ikke kondisjonstrening. Er man 100kg på 180cm er det viktigere å gå ned 20 kg enn å øke kondis. Styrketrening har også en positiv effekt på kondis - så at ikke Vikingen har oppfattet dette enda er meg en svær gåte. Meiner du dette som generelt, det med styrketrening ift kondisjon, eller at å fokusere på styrketrening nå 1 mnd før opptak er optimalt? Både òg. For de over 25% kroppsfett ville jeg uten tvil gått for en vektnedgang på røffly 1-2% uka, så mye som tillates uten at det går utover styrke. Helst gå ut litt hardt, for så å leve litt bedre etter uke 2 eller tre. Ikke noe kondisjonstrening, men masse kardio i form av gåing. For noen under 20% kroppsfett er jeg usikker, under 15% er definitivt kondisjonstrening noe jeg ville vurdert - et HIIT basert opplegg hadde kanskje vært å foretrekke. Fettapet som kommer vil også gi bedre plass til lungene i mellomgulvet, tilfeldigvis sitter den helt klart høyeste tettheten av oksygenreseptorer her - så dette bidrar til å gi følelsen av "mer energi" som nyfrelste ofte føler. Økt oksygenopptak? check. Gå inn for å ta av deg minst 15 kilo de neste 3 månedene, bare gjør det. Tung styketrening sammen med et godt kaloriunderskudd og mye gåing fikser biffen. Kvifor akkurat gåing? For å unngå bukhinnebetennelse o.l.? Har begynna med PF, for då er det mykje lettare å holde eit godt kaloriunderskudd. Du vil fortsatt anbefale det same sjølv om befalsopptaket er om 30 dagar? Lenke til kommentar
magb Skrevet 24. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 24. mai 2012 Ett fåtall som opperer med faktiske verdier? Hvordan vet du dette? For meg blir dette kun noe du finner på fordi du nettopp er en fanboy. Snipp.. Ingen av de kjente sidene selger hverken konsentrat eller isolat så billig som du illustrerer. Proteinfabrikken, gymgrossisten osv har mange forskjellige produkter helt fra 399 for 3kg til rundt 899 for for 4kg. På http://myrevolution.no koster det billigste konsentratet (active whey) 499kr for 3kg. Tror du denne hundrelappen i prisforskjell fra de aller billigste som selger med vesentlig større volum er helt umulig å oppnå kostnadsmessig? Ser man på det oppgitte innholdet så er det mer eller mindre likt i active whey som i alt konsentratprotein fra proteinfabrikken, gymgrossisten (399-699 for 3kg) osv. Ser man på isolat som selges er innholdet tilnmærmet likt isolat som selges av http://myrevolution.no, og prisen er ikke 300kr for 3kg, men nærmere 700-900kr for 3kg. På tide å innse at de fleste kjente aktørene i Norge selger ett tilnærmet likt produkt som http://myrevolution.no , både når det gjelder kvalitet og pris. Selv om de største aktørene som gymgrossisten klarer å presse prisene ned 20% ekstra pga meget stort volum. 1 Lenke til kommentar
discostu Skrevet 24. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 24. mai 2012 Hvordan definerer du dyp knebøy? Det er forskjell på dyp bøy som i godkjent løft og A2G. Mange definerer jo A2G som 'paralell'. Synes de to begrepene blir slengt rundt om hverandre hele tiden. Knebøyen bør være dyp, men A2G er overhyped. Gå så langt ned mobiliteten tillater uten å fucke ryggen, og jobb med mobilitet. Når jeg sier dyp knebøy snakker jeg om under parallell. Jeg er enig i at det er enorm begrepsmisforståelse rundt det her. Er riktignok ikke enig i at dyp knebøy (A2G) er overhyped. Hva mener du med det, egentlig? Med det mener jeg at folk roper ut A2G ukritisk hele tiden, uten å ta individuelle hensyn osv. Kasein, whey, soya... What the fuck ever... Spør Berkhan om dette og forvent 80kg muskler å treffe deg i trynet med arealet av en svensk knyttneve... Kaseinpulver har ingenting for seg. Kroppen nyttegjør proteiner man inntar i en gitt hastighet (proteinsyntese), hvorfor skal det da være vits i å spise noe som "tas sakte opp"? Vet dere hvor lang tid næringsstoffer bruker på å passere den delen av tarmen som tar opp næring?????????? Oh myorevolution2000 extra hardcore rally gt3000 proteinpulver gir verken kjappere muskelvekst eller fettforbrenning enn andre. Noen som er så dust her å tro at labling kommer man unna med? Har en onkel som jobber i mattilsynet, og en annen i næringsmiddeltilsynet. De kan begge fortelle at om slikt juks blir oppdaga er det over og ut for den bedriften som produserer. Tror ikke Proteinfabrikken hadde gidda no sånt... SKJERPIIIIIIIIIIIINGS you cork soakers... Hvor har du det fra at kasein er ubrukelig? Og hvorfor har du ikke sagt noe om de til alle leverandørene? Dårlig gjort å la dem selge noe som ikke virker da. Proteinet tas vel ikke sakte opp i den forstand, men det vil ta lengre tid å fordøye og pulser aminosyrer over en lengre periode. Hvis jeg ikke er helt på jordet nå... Og du trenger vel ikke å være sivilingeniør for å skjønne at det jukses med labels på det norske markedet. 90+ var jo et prakteksepel på det. Og tror du virkelig pulveret fra ProZyme inneholder så mye som 90 % protein? Merket du nevner der er vel en av de jeg stoler på har etikettene i orden. Samme med norkost sine produkter. PF har jeg ikke noe formening om. Du kan jo snakke langt og lenge om hva som skjer hvis slik juks blir oppdaga, men tviler på at det noen gang kommer til å bli rutinesjekker av det. Er jo alt for dyrt. Så de kan vel leve godt på det enn så lenge. Jeg gir opp... At folk virkelig er så fanboi av enkelte gurus er visst noe man bare blir å stange hodet mot... Ja, huff. Fanboy av TF, PF og NK da eller? Det var PF og NK som i sin tid sjekket opp denne saken med 90+ og kutte det ut fra sortimentet. Kasein: Er ikke ubrukelig, men meningsløst å tenke på med mindre man skal stille i konkurranse på høyt nivå. (det skal forøvrig ALLE jentene som logger på fitnessbloggen ) Norkost: Stig har såvidt jeg vet ikke begynt å få produsert eget brand, men han selger mange bra merker... 90+: Samma fan hvem som oppdaga det. Jeg refererer konsekvent til PF fordi War bare vil ha det til at TN og Myoprotein er valide varer. Det er ihvertfall slikt jeg leser det... Jeg vil frem til at whey er whey, man skjønner jo at det er noe snodig når det blir så billig som 90+ var. Men utover det... For å si det enkelt, holder man seg til kjente merker av proteinpulver man får kjøpt i Norge er man safe. Myoprotein, TechNutrition, Proteinfabrikken, Activate, Reflex... o.s.v... Activate, elite gold og det mellomproduktet jeg ikke husker navnet på i farten er vel NK sitt eget merke? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå