Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Holy diver, må nesten få ut litt glede her. Etter at jeg startet på fyrstikkprogrammet i slutten av Mars, har jeg hatt en fremgang jeg aldri har hatt tidligere.

Noen stats:

3RM markløft (før programstart): 87.5kg

3RM markløft (i dag): 110kg

2RM knebøy (før programstart): 85kg

2RM knebøy (i dag): 100kg

3RM militærpress (før programstart): 42.5kg

3RM militærpress (i idag): 47.5 kg

I tillegg gleder jeg meg til å dra på treningssenteret hver gang, noe som ikke var hverdagskost før. Så hvis det er noen som lurer på hvilket program du skal trene, anbefaler jeg deg å gi det et forsøk. Du taper ingenting på det.

/selvskryt

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var snakk om mat her på forrige side... Laks... Schmaker godt! :)

Pass på så du ikke spiser for mye brokkoli.

Holy diver, må nesten få ut litt glede her. Etter at jeg startet på fyrstikkprogrammet i slutten av Mars, har jeg hatt en fremgang jeg aldri har hatt tidligere.

Noen stats:

3RM markløft (før programstart): 87.5kg

3RM markløft (i dag): 110kg

2RM knebøy (før programstart): 85kg

2RM knebøy (i dag): 100kg

3RM militærpress (før programstart): 42.5kg

3RM militærpress (i idag): 47.5 kg

I tillegg gleder jeg meg til å dra på treningssenteret hver gang, noe som ikke var hverdagskost før. Så hvis det er noen som lurer på hvilket program du skal trene, anbefaler jeg deg å gi det et forsøk. Du taper ingenting på det.

/selvskryt

Hvis du har vært tro mot programmet så er det vel egentlig all ære til deg, og ikke til selve programmet da det ikke er så spesielt i seg selv. Kjetil understreker vel bare viktigheten av at du skal spise nok.

Lenke til kommentar

Irriterende når treningssentre ikke har vett til å faktisk har nok klemmer til alle som bruker vektstanger. :hrm: (Og joda, jeg vet at klemmer har en tendens til å "forsvinne". Det er derfor man kjøper et ekstra lager av klemmer så man alltid har noen til overs. Safety first og alt det der.)

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Jeg bruker aldri låseklemmer. Jeg kommer nok til å bruke det om jeg tar rykk eller vendinger eller lignende, men altså, om jeg trener knebøy og bommer slik at jeg "faller" til siden, vil jeg heller at vektene faller av enn at jeg føkker opp ryggen.

jeg har heller aldri opplevd at vektene har flyttet nevneverdig på seg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Eg har lås på både knebøy og benkpress.

Brukar alltid sikringsstenger på sidene i knebøy, så eg kan baile ut om det blir for tungt. Heller det enn at vektene flyr over heile rommet. Trur det er større fare for å skade ryggen om eg vippar til side med x antal kilo på ryggen enn om eg går heilt ned i ei kontrollert rørsle.

På benkpress kan eg rulle stanga ned og kome meg opp på det viset. No løftar eg ikkje så tungt i benken, så eg går kanskje over til kun ein sikring etter kvart for å kunne vippe dei av.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bruker aldri låseklemmer. Jeg kommer nok til å bruke det om jeg tar rykk eller vendinger eller lignende, men altså, om jeg trener knebøy og bommer slik at jeg "faller" til siden, vil jeg heller at vektene faller av enn at jeg føkker opp ryggen.

jeg har heller aldri opplevd at vektene har flyttet nevneverdig på seg.

Lær deg å faile bakover eller fremover istedet for til siden, det er nok ryggen din veldig glad for uansett hvor skivene havner :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Leter egentlig etter eit typisk volumprogram som eg kan ha som utgangspunkt no fram mot sommaren. Noen som bruker eit som inneholder Markløft og knebøy (helst også benkpress/skråbenk og militærpress/arnoldpress). Lette litt kjapt, Har ikkje tid til å lage eget program idag, så lurer på om noen har eit som eg iallefall kan bruke som utgangspunkt. tenker typ 12x3 eller 8x4 og lignende reps.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...