Dufen Skrevet 13. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2012 VEGGIS!! No u! Vart skremd av dei som påsto det var vanskeleg. Samt at eg ikkje har gidda gå til innkjøp av jernpanne. Pluss at det er dyrt! DYRT? Du som jobber offshore sier at biff er DYRT????????? 3 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2012 Dyrare enn anna kjøtt i det minste. Det er mest at eg ikkje har gidda lære meg korleis ein steiker den. 1 Lenke til kommentar
Anaio Skrevet 13. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2012 Slenger den i stekepanna med litt olivenolje og ønsket krydder. Enten er jeg et naturtalent eller så er det såre enkelt. Holder en knapp på den siste! Grilling kan være litt tricky med mindre man kjenner grillen godt, da. Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 14. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2012 (endret) Steke biff med olivenolje? Why? Smaker mye bedre med smør. Jeg bruker bare smør og kokosolje til steking. Har en bra olivenolje som jeg bruker i salater og slikt, men ikke i panna. Endret 14. mai 2012 av OlafG Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 14. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2012 Olivenolje går greit, så lenge du holder lav temp. Stekesmør er dog ideelt til biff Vil tro at kokosolje smaker rart... Lenke til kommentar
War Skrevet 14. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2012 Kokosolje ser mer fyfy ut på papiret, men olivenolje i for høy temp blir værre bindinger for kroppen. Lenke til kommentar
Anaio Skrevet 14. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2012 Steke biff med olivenolje? Why? Smaker mye bedre med smør. Jeg bruker bare smør og kokosolje til steking. Har en bra olivenolje som jeg bruker i salater og slikt, men ikke i panna. Melkeproteinallergi. Tenker ikke over at andre kan bruke smør Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 14. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2012 Biff er ikke vanskelig å steke, blir kanskje ikke perfekt den første gangen, men det er da kjøtt som alt annet. Spesielt om du liker den litt rå i midten er det enkelt og tar kort tid. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 14. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2012 Vist jeg skal lage mat selv, så må jeg bare strimle alt kjøtt. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 14. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2012 Vist jeg skal lage mat selv, så må jeg bare strimle alt kjøtt. Var sånn eg og før. Etter at eg slutta med dette har eg ikkje vendt tilbake. Blir meir saftig om kjøttet er heilt. 1 Lenke til kommentar
storken Skrevet 14. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2012 Prøv dere på slowcooking. Selv den billigste flatbiffen blir mør og god etter 8 timer i ovnen. Kjernetemperatur på 72 grader har gitt supre resultater til meg. Tilpass ovnstemperatur slik at det faktisk tar 8 timer. Svin kan stå enda lengre. 12 timer på 90 grader for ei svær steik gir helt utrolig godt kjøtt! Kjøttet pensles med olje + rosmarin, pepper og salt. Unngå sitrus. Hvitløk er fint, men ikke kutt i kjøttet for å sette det inn. Ikke bruk for mye rosmarin, gir såpesmak. Poteter dampkokes 45 minutter (avhenger litt av størrelse) med dill på. Tomater deles i to, litt olje på kuttsiden, og litt olje i forma de går i. Krydres med det du vil selv. Hvis de skal i ovnen med kjøttet må 3-4 timer påberegnes. Saus: bernaise med h-melk eller fløte i steden for vann. Lenke til kommentar
jigaplow Skrevet 14. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2012 Biff er jo ikke noe godt engang. Når vi har det til middag spiser jeg en egen middag. Jepp Lenke til kommentar
War Skrevet 14. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2012 Ble sulten av denne erotikken. Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 14. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2012 Da var man oppe i 60kg i knebøy, gøy!! Blir nok en sittende dusj i dag men Biff er kung!! Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 14. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2012 ^Gratulerer Er selv svært usikker på teknikken min i bøy, føler at jeg gjør det bra - men når en leser om knebøy så blir jeg plutselig usikker. Vanskelig øvelse. Lenke til kommentar
foorex Skrevet 14. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2012 Mat skal være enkelt å lage. Jeg hiver på fullkornris i 15min. Imens hiver jeg i kyllingfilet i woken, sammen med brokkoli, vårløk, hvitløk, paprika, ingefær og nøtter. Hiv på godt med krydder du får fra ditt lokale thai marked. Alt toppes med 2 egg du lager i woken etter kyllingen er ferdig. Dette tar ca. 20min inkludert oppvasken. 1 Lenke til kommentar
phax Skrevet 14. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2012 Usj, å steke kjøtt sammen med grønnsaker er jeg veldig lite fan av. Da får man den typisk norske wok-røra med kokt kjøtt og vasne grønnsaker der alt ser og smaker likt ut. Stek det heller hver for seg og bland sammen på slutten så får du et mye bedre resultat! 3 Lenke til kommentar
aomt Skrevet 14. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2012 Prøv dere på slowcooking. Selv den billigste flatbiffen blir mør og god etter 8 timer i ovnen. Kjernetemperatur på 72 grader har gitt supre resultater til meg. Tilpass ovnstemperatur slik at det faktisk tar 8 timer. Svin kan stå enda lengre. 12 timer på 90 grader for ei svær steik gir helt utrolig godt kjøtt! Kjøttet pensles med olje + rosmarin, pepper og salt. Unngå sitrus. Hvitløk er fint, men ikke kutt i kjøttet for å sette det inn. Ikke bruk for mye rosmarin, gir såpesmak. Poteter dampkokes 45 minutter (avhenger litt av størrelse) med dill på. Tomater deles i to, litt olje på kuttsiden, og litt olje i forma de går i. Krydres med det du vil selv. Hvis de skal i ovnen med kjøttet må 3-4 timer påberegnes. Saus: bernaise med h-melk eller fløte i steden for vann. Prøv å holde temperatur på 61-62 istedenfor;) 1 Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 14. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2012 Prøv dere på slowcooking. Selv den billigste flatbiffen blir mør og god etter 8 timer i ovnen. Kjernetemperatur på 72 grader har gitt supre resultater til meg. Tilpass ovnstemperatur slik at det faktisk tar 8 timer. 72 grader for rødt kjøtt?! Nå er ikke dette "den store mattråden", men som cefey sier kommer du langt med 60 grader, altså. Faktisk tillater jeg gjerne en kjernetemp. på 56-58 grader når jeg først steker meg biff. Eller and, for den saks skyld. Det sagt, slow cooking er megabra. Usj, å steke kjøtt sammen med grønnsaker er jeg veldig lite fan av. Da får man den typisk norske wok-røra med kokt kjøtt og vasne grønnsaker der alt ser og smaker likt ut. Stek det heller hver for seg og bland sammen på slutten så får du et mye bedre resultat! Det hjelper jo ikke å steke det hver for seg om en allerede bruker for kald panne (kokt kjøtt) og steker grønnsakene for lenge (vasne). Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 14. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2012 Lurer på to ting. Hvordan kan jeg bli bedre på hang-ups sammen med SL? Hvor skal jeg inkludere det og på hvilken måte får jeg økt antallet mest effektivt? Ti slutt, kan forstoppelse ha effekt på opptak av næring? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå