Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Soyaprotein er ikke troll, sist jeg hørte om soya var det at testosteronproduksjon ikke ble nevneverdig påvirket :) Er man redd for det er det jo bare å kjøre eggeprotein istedet.

Har du eventuelt noen lenker eller konkrete merker du kunne anbefalt? Synes de jeg fant hadde veldig lite Protein og karbo

Det har jeg ikke, men alle eggeproteinmerker jeg har sett har omtrent samme proteininnhold som myse- og blandingsprotein (~25g protein per 30g scoop), for eksempel :)

Lenke til kommentar

Sliter litt med litt skade i lyskeområdet som gjør det vanskelig med knebøy. Problemet oppstår når jeg presser knærne ut til siden, men kjører jeg knebøy ved å la knær og føtter peke rett frem går øvelsen greit. Teknikken blir rimelig dårlig, men er det da bedre å la være å kjøre bøy eller å løfte med knærne pekende rett frem og dårligere teknikk?

Lenke til kommentar

Gikk nettopp til anskaffelse av en treningsbenk. Har tenkt til å ha den i garasjen om sommeren og inne om vinteren (Når det er for kaldt til å trene ute om dagen) Garasjen består av planker og bølgeblekktak så den er beskyttet fra været, men har temperatur noe å si for vekter og en slik benk?

Lenke til kommentar

Sliter litt med litt skade i lyskeområdet som gjør det vanskelig med knebøy. Problemet oppstår når jeg presser knærne ut til siden, men kjører jeg knebøy ved å la knær og føtter peke rett frem går øvelsen greit. Teknikken blir rimelig dårlig, men er det da bedre å la være å kjøre bøy eller å løfte med knærne pekende rett frem og dårligere teknikk?

Da dropper du knebøyen ... Hvordan skade? Strekk?

Lenke til kommentar

Soyaprotein er ikke troll, sist jeg hørte om soya var det at testosteronproduksjon ikke ble nevneverdig påvirket :) Er man redd for det er det jo bare å kjøre eggeprotein istedet.

Har du eventuelt noen lenker eller konkrete merker du kunne anbefalt? Synes de jeg fant hadde veldig lite Protein og karbo

Det har jeg ikke, men alle eggeproteinmerker jeg har sett har omtrent samme proteininnhold som myse- og blandingsprotein (~25g protein per 30g scoop), for eksempel :)

Se her ja, takk for kjapt svar :) Må bare slenge på et kjapt bonus spørsmål, hvis jeg skal kjøre på med eggprotein, burde jeg ta kutte ut vanlige egg i dietten min? Jeg pleier å starte dagen med 2 egg også hender det at jeg spiser ett til utover dagen.

Igjen, takk for svar.

Lenke til kommentar

Mulig det er strekk, men jeg er redd det er betennelse i et muskelfeste. Dett blir legetime i løpet av de neste ukene så får forhåpentligvis noe svar. Jeg har ikke tatt knebøy på flere måneder pga skaden, så jeg begynner å bli rimelig lei.

Lenke til kommentar

Se her ja, takk for kjapt svar :) Må bare slenge på et kjapt bonus spørsmål, hvis jeg skal kjøre på med eggprotein, burde jeg ta kutte ut vanlige egg i dietten min? Jeg pleier å starte dagen med 2 egg også hender det at jeg spiser ett til utover dagen.

Igjen, takk for svar.

Uten at jeg har noen kilder på det så ser jeg ingen grunn til at du skal behøve det. Hvis du tenker på mytene rundt egg og forhøyet kolesterol så er de avlivet for lenge siden.

Det finnes forresten VELDIG mange typer proteinpulver du kan kjøpe utenom myse og kasein(sjekket opp kasein btw?). Du finner blant annet erteprotein, brunt risprotein, sopprotein, biffprotein(manly!) og hempprotein.

http://www.proteinpow.com/p/powders.html

Lenke til kommentar

Mulig det er strekk, men jeg er redd det er betennelse i et muskelfeste. Dett blir legetime i løpet av de neste ukene så får forhåpentligvis noe svar. Jeg har ikke tatt knebøy på flere måneder pga skaden, så jeg begynner å bli rimelig lei.

Kom deg heller til en god fysioterapeut. Jeg vil tro de har mer peiling og velvilje på slikt enn en vanlig allmennpraktiserende lege.

Lenke til kommentar

Ikke la knærne få svi for det. Slet med det samme før, løsningen var lett - tøying av lysken, og mobilisering/oppvarming av hoftene før økten. Type squat to stand, goblet squat, spark osv.

Lenke til kommentar

Eg forsto litt av grunnen for at bernaisesausen er så god. Oppskrifta ville at eg skulle putte oppi 100g margarin! Det er jo 700 kcal!

Eg putta oppi ein liten klump og sa meg nøgd med det. Ikkje at eg er redd kaloriar, men det får vere måte på.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Eg forsto litt av grunnen for at bernaisesausen er så god. Oppskrifta ville at eg skulle putte oppi 100g margarin! Det er jo 700 kcal!

Eg putta oppi ein liten klump og sa meg nøgd med det. Ikkje at eg er redd kaloriar, men det får vere måte på.

margarinen kan byttes ut med eggeplomme og da blir det betraktelig mindre kcal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...