Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Regelen er 220 - alder, men den er bare veiledende og høyst udugelig.

Noen har 230 makspuls, andre har 160. Begge kan være like spreke, friske og like gamle.

5873034[/snapback]

Jeg ligger på rundt 60 i hvilepuls og opp mot 220 i makspuls.

Jeg vil si jeg har god kondisjon.

Endret av smeboe
Lenke til kommentar

5875245[/snapback]

Ja, det blir omtrent samme arbeidsområde som meg. Jeg har ca. 40-200 og aerob terskel ligger vel rundt 180.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri målt hvilepulsen min skikkelig, men mener å huske at den var ganske høy. Ikke vet jeg hvorfor. Jeg trener friidrett og løper ca 5-6 dager i uken til sammen, og hvilepulsen ligger på ca. 60. Dette målte jeg riktignok ikke etter en natt søvn, men bare ved å sitte i ro i 10 min.

Lenke til kommentar
Nedjogging er en fin ting.

Jeg bare lurer på en ting. Fikk nettopp lappen om at jeg skal på sesjon. Hvordan blir man testet om hvor god kondisjon man har? Må man gjennom noen fysiske øvelser? Kan ikke si annet enn at jeg gleder meg. :D

5872722[/snapback]

på sejson ble vi spurt hvor lang tid vi bruker på cooper testen. også setter de poeng etter det.

Lenke til kommentar
Nedjogging er en fin ting.

Jeg bare lurer på en ting. Fikk nettopp lappen om at jeg skal på sesjon. Hvordan blir man testet om hvor god kondisjon man har? Må man gjennom noen fysiske øvelser? Kan ikke si annet enn at jeg gleder meg. :D

5872722[/snapback]

på sejson ble vi spurt hvor lang tid vi bruker på cooper testen. også setter de poeng etter det.

5880229[/snapback]

:!:

:D

alle bruker 12 min ja :p

Lenke til kommentar
bah! jeg kom bare 2100m på 12 minutter

5883248[/snapback]

Hm, det er dårligere enn meg jo! Og kondisen min er ikke å skryte av :D

Vi satser på styrketesten, gjør vi ikke?

5883660[/snapback]

Det jeg må gjøre iaf. hvis jeg ikke slipper hele dritten, that is.

Lenke til kommentar

Trener du f.eks hardt og intensivt får du god kondis av styrketrening å. Men en som bygger bør ikke ha særlig god kondis siden grunnen til at musklene bygger seg større er at de skal holde mer melkesyre, å hvis hjertepumpa da klarer og holde unna for melkesyra vil man ikke få så stor effekt. Å det må flere reps og set til.

Lenke til kommentar
de spurte meg hvor lang tid de trodde jeg brukte på å løpe 3000 meter.

5880793[/snapback]

Og du svarte? Hva er max poengsum? Selv bruker jeg vel sikkert 9 min 30 sek på denne distansen...

5883131[/snapback]

11 min med feltstøvler og uniform var en vanlig tid i HV.

kom aldrig under 10 min :no: kondis er ikke meg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Regelen er 220 - alder, men den er bare veiledende og høyst udugelig.

Noen har 230 makspuls, andre har 160. Begge kan være like spreke, friske og like gamle.

5873034[/snapback]

5875245[/snapback]

60 er ganske høy hvilepuls.

Av Januarkullet i Sjøforsvaret var det 3 av 600 som sprang 3000 meter på under 11 minutt.

Lenke til kommentar

Ikke alle som bryr seg så mye om å holde seg i form, så lenge de føler seg rimelig bra så er det jo lett å ikke bry seg om trening. Men det er jo godt å trene kondisjon, hadde nu før øvrig ikke no godt form i militæret 13:40 eller no på 3000 i 2001. Rimelig abala etter en månde på fylla, et bilkrasj og 2-3 bresta ribbein da man for inn i militsen. Klarer vel 3000 litt bedre nå, kansje man sku teste det ut en dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...