Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må si jeg ble ekstremt sint i sted.

 

Har nylig kjøpt meg ny chinning stang som jeg festet ved døren inn til rommet. Så kommer min mor, som tydelig har hatt en slitsom dag, og sier helt ut av det blå at jeg er altfor selvopptatt. Hva faen? Hun forklarer det videre med at jeg bruker altfor mye tid og omtanke på meg selv når det gjelder kroppen min og mitt utseende.

 

Er det flere av dere som har opplevd noe lignende? Nå prøver jeg ikke å forklare meg ovenfor dere, men at hun ikke forstår at jeg gjør det hele for fremtiden irriterer meg noe så voldsomt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må si jeg ble ekstremt sint i sted.

 

Har nylig kjøpt meg ny chinning stang som jeg festet ved døren inn til rommet. Så kommer min mor, som tydelig har hatt en slitsom dag, og sier helt ut av det blå at jeg er altfor selvopptatt. Hva faen? Hun forklarer det videre med at jeg bruker altfor mye tid og omtanke på meg selv når det gjelder kroppen min og mitt utseende.

 

Er det flere av dere som har opplevd noe lignende? Nå prøver jeg ikke å forklare meg ovenfor dere, men at hun ikke forstår at jeg gjør det hele for fremtiden irriterer meg noe så voldsomt.

Med en gang jeg never noe annet en proteinpulver så SKRIKER hun til meg at jeg bare er 15 år og balber noe sykt.

 

Tips til øvelse jeg kan bytte ut Pulldown med tau med?

Lenke til kommentar

Må si jeg ble ekstremt sint i sted.

 

Har nylig kjøpt meg ny chinning stang som jeg festet ved døren inn til rommet. Så kommer min mor, som tydelig har hatt en slitsom dag, og sier helt ut av det blå at jeg er altfor selvopptatt. Hva faen? Hun forklarer det videre med at jeg bruker altfor mye tid og omtanke på meg selv når det gjelder kroppen min og mitt utseende.

 

Er det flere av dere som har opplevd noe lignende? Nå prøver jeg ikke å forklare meg ovenfor dere, men at hun ikke forstår at jeg gjør det hele for fremtiden irriterer meg noe så voldsomt.

No stress, bare å fortelle henne at det er hun som oppdratt deg slik ;)

De fleste foreldre holder kjeft når man drar det kortet... :mrgreen:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dibs.

 

Haha, tror du, ja..

 


 

Noen som har den kalkulatoren man kan plotte inn hva man har gjort og hvor lenge, så regner den ut ca hvor mange kcal du har brukt?

Det kommer jo egenleg veldig ann på formen din og vektene du tar.

Med 4-6 reps og 2-3min mellom rep, så forbrenner eg ca 1000kcal i timen.

Lenke til kommentar

Det kommer jo egenleg veldig ann på formen din og vektene du tar.

Med 4-6 reps og 2-3min mellom rep, så forbrenner eg ca 1000kcal i timen.

 

I den jeg tenker på kan man også velge kjønn, høyde, vekt osv osv.

 

Dessuten mener jeg ikke med styrketrening, men valg av styrketrening, jogging, soving, svømming, padling osv osv (f.eks)

Lenke til kommentar

Det kommer jo egenleg veldig ann på formen din og vektene du tar.

Med 4-6 reps og 2-3min mellom rep, så forbrenner eg ca 1000kcal i timen.

 

Hvordan har du regnet deg frem til det? Hørtes veldig høyt ut. Jeg tipper du forbrenner ca en tredjedel av det i realiteten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tviler på at han forbrenner 1000 kcal i timen. På Forbrukerinspektørene på NRK undersøkte de om "500 kcal"-kampanjen til en av de store kjedene (Elixia eller Sats, kanskje, jeg husker ikke) var troverdig markedsføring. Det gikk ut på at kundene ble lovet å forbrenne 500 kcal i en av deres saltimer. Noen kunder som deltok på det ble målt til litt mer enn 300 kcal av pulsklokkene.

 

Den grundigere testen som ble gjort på en av programlederne av en forsker, viste at hun med høy intensitet hele tida forbrente i underkant av 400 kcal. En tung mann kan nok forbrenne noe mer, men jeg tror fortsatt ikke at det er i nærheten av 1000 kcal i timen. Styrketrening er jo heller ikke den mest effektive treningsformen. Løping eller sykling kan nok forbrenne betydelig mer per tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...