Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Av fullkropp vil ikke kroppen min klare å restituere, en annen jeg kjenner på min alder kjører/kjørte samme program og har hatt bra fremgang så da tok jeg det. :p

 

Hvorfor vil ikke kroppen din klare å restituere seg med et fullkroppsprogram? Skal du trene oftere enn programmet foreslår? Eller er det noe helt spesielt med kroppen din som gjør at den skiller seg ut fra oss andre sine kropper?

 

I dag har jeg ikke tatt kreatin på to uker. Jeg merker ingen forskjell på formen. Vekten min er omtrent 1 kg mindre og noe av sideflesket har forsvunnet, men det kan like så godt skyldes at jeg har endret kostholdet og trener kardio. I dag skal jeg begynne med kreatin igjen, for å se om jeg merker noen forskjell da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
for å se om jeg merker noen forskjell da.

30% av folk og fe har fulle lagre fra før / uten tilskudd.

 

Ta flere sett hvis:

Du aldri har treningsverk

Du aldri føler deg sliten, eller at du har trent i det hele tatt

Du ikke vokser

 

Ikke forandre antall sett hvis:

Du er litt støl eller har en mild treningsverk med jevne mellomrom

Du er trøtt nok til å sove godt om natta, men ikke så trøtt og sliten at du mister motivasjonen

Du går rundt med en konstant "pump" i musklene

 

Ta færre sett hvis:

Du er veldig støl, og har en smertefull treningsverk i muskler og ledd.

Du har dårlig matlyst, er trøtt og umotivert hele tida, men allikevel har vanskelig for å sove godt om natta

Styrken bare går nedover og nedover

Endret av War
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Sitter å planlegger resten av året. :)

 

Hvor mye tror dere jeg kan øke i disse øvelsene frem til nyttår iår?

 

Zerchers squat NRM (nåværende RM) ca. 50 kg

Benk NRM: ca 60 kg

Hangups (håndflate ikke mot meg) NRM: 2 reps

Pushups NRM: ca 25 reps

Mark NRM: ca 90-100 kg

Sittende militærpress NRM: ca 40 kg

 

Trener 3-5 ganger i uken, der noen er kondisjonstreninger.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Derfor jeg understrekte "tror". Jeg er åpen for deres meninger. 17 år 196 cm, relativt spinkelt bygd. Det eneste jeg ønsker er et estimat.

Lenke til kommentar

Derfor jeg understrekte "tror". Jeg er åpen for deres meninger. 17 år 196 cm, relativt spinkelt bygd. Det eneste jeg ønsker er et estimat.

 

Over 9000.

 

Helt umulig å estimere. Sett deg et mål for hva du kunne tenke deg å klare før året er slutt, spis, løft og jobb mot målet.

Lenke til kommentar

Fra et helsemessig perspektiv bør ikke det være nødvendig. Det er jo ikke sånn at noen merkbar styrke eller muskelmasse forsvinner iløpet av noen få sykedager. Når man trener og anstrenger kroppen mens man er syk, svekkes immunforsvaret (på kort sikt) og man kan ende med å forbli syk enda lenger. Utbyttet av treningen er også minimal, for kroppen vil bruke mest mulig av den tilgjengelige energien til å bekjempe sykdommen.

 

for å se om jeg merker noen forskjell da.

30% av folk og fe har fulle lagre fra før / uten tilskudd.

 

Ja, men jeg mente at jeg merket forskjell da jeg begynte å ta kreatin for tre måneder siden, så jeg må jo ha fyllt opp noe av lagrene mine og burde vel mistet tilsvarende nå? Kreatin finnes vel naturlig i fisk? Jeg spiser normalt en form for fisk 1-2 ganger i uka.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kreatin finnes vel naturlig i fisk?

Ja og kjøtt og bær.

 

Bortsett fra syltetøy spiser jeg ikke bær, men jeg spiser kjøtt (koteletter, kjøttkaker og kjøttdeig som tilbehør) noen ganger i løpet av uka. Kan 3-5 middager i uka med kjøtt eller fisk være nok til å holde kreatinlagrene fulle?

 

Da jeg var på trening i dag kom en fyr bort til meg og sa "knebøyteknikken din ser jævlig fin ut". Det er jeg fornøyd med, for jeg legger mye vekt på å ha riktig teknikk. Senere sa han også at jeg er veldig sterk. Da følte jeg meg litt sånn: cool_muscle_by_n_o_n_a_m_e-d3kq5bg.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...