Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf
hvorfor trene seg opp til militæret? tror ikke det blir noe lettere der av den grunn, de forventer bare mer av deg da (man klarer ikke å skjule at man ikke yter 100%).

5842406[/snapback]

 

Om det blir lettere jo! Det er konge å være fysisk sterk i militæret. Det er også mye som har fysiske opptakskrav. Bare her i sjøforsvaret har vi kystjeger, skipsdykker, minedykker, befalsskole og ikke minst marinejeger. Finnes mange fler. Mulighetene er stoooore hvis man er fysisk forberedt til førstegangstjenesten. Er du skikkelig uheldig, kommer du på kurs her og får meg i fysisk. Da bør du ikke være feit.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Han skal sikkert bli kystjeger eller fallskjermjeger hvor man har et fysisk inntakskrav som han ønsker å klare. Sikkert litt lurt å trene ekstra nå uansett for formen kommer til å synke som en stein under russetida

5842437[/snapback]

Fallskjermjeger :woot: Da er det greit å ha et godt treningsgrunnlag slik at du på enkelte tester ikke må ta ut alt for å overbevise befalene, slik at du har ekstra energi å ta ut...

 

Dessuten kommer russetida til å tære på, derfor må jeg starte nå og ikke etter den... Håper jeg får trent endel under russetida og eksamenslesning også.

Endret av smeboe
Lenke til kommentar
hvorfor trene seg opp til militæret? tror ikke det blir noe lettere der av den grunn, de forventer bare mer av deg da (man klarer ikke å skjule at man ikke yter 100%).

5842406[/snapback]

 

Om det blir lettere jo! Det er konge å være fysisk sterk i militæret. Det er også mye som har fysiske opptakskrav. Bare her i sjøforsvaret har vi kystjeger, skipsdykker, minedykker, befalsskole og ikke minst marinejeger. Finnes mange fler. Mulighetene er stoooore hvis man er fysisk forberedt til førstegangstjenesten. Er du skikkelig uheldig, kommer du på kurs her og får meg i fysisk. Da bør du ikke være feit.

5843093[/snapback]

 

ok, oppfattningen min har endret seg siden jeg skrev det.. btw, hadde hvilepuls på 66 da jeg var på sesjon, er ikke det ganske ok? med tanke på at jeg aldri trener kondisjon..

Lenke til kommentar
Normal hvilepuls hos en voksen person ligger mellom 50 - 80 pulsslag i minuttet.

Så 66 er hverken eller. Trener man ikke kondisjon, har du sikkert ikke så god kondisjon heller. Hvilepuls er kun en peker på kondisjon om du måler flere ganger, slik at man har noe å sammenligne med. Eventuelt kan man sammenligne makspuls (målt, ikke utregnet) med hvilepuls. Høy makspuls og lav hvilepuls gir større arbeidsområde.

Lenke til kommentar

jeg har hvilepuls på ca. 40 og makspuls på ca. 205 (?). er ikke sikker på makspulsen, lenge siden jeg har målt den.

 

EDIT: er det noen som vet om det er bra å trene kondisjon etter styrke? For da kan jeg jo løpe hjem fra treningsstudio... ;)

 

EDIT2: hvor mye trener folka i gjennomsnitt pr. dag/uke?

Endret av MagnusW
Lenke til kommentar
jeg har hvilepuls på ca. 40 og makspuls på ca. 190 (?). er ikke sikker på makspulsen, lenge siden jeg har målt den.

 

EDIT: er det noen som vet om det er bra å trene kondisjon etter styrke? For da kan jeg jo løpe hjem fra treningsstudio...  ;)

 

EDIT2: hvor mye trener folka i gjennomsnitt pr. dag/uke?

5871882[/snapback]

Jogging til og fra treningsstudio er supert. Full parkeringsplass er det teiteste jeg ser :D

 

7-8 timer om vinteren og 13-15t nå utover. Stort sett sykling.

Lenke til kommentar
Nedjogging er en fin ting.

 

Jeg bare lurer på en ting. Fikk nettopp lappen om at jeg skal på sesjon. Hvordan blir man testet om hvor god kondisjon man har? Må man gjennom noen fysiske øvelser? Kan ikke si annet enn at jeg gleder meg. :D

5872722[/snapback]

ingen fysiske prøvelser, annet en flere timers venting.

Lenke til kommentar
Nedjogging er en fin ting.

 

Jeg bare lurer på en ting. Fikk nettopp lappen om at jeg skal på sesjon. Hvordan blir man testet om hvor god kondisjon man har? Må man gjennom noen fysiske øvelser? Kan ikke si annet enn at jeg gleder meg. :D

5872722[/snapback]

 

Det er ikke noen fysiske tester, bare legeskjekk (syn, hørsel, puls, blodtrykk osv.) Også er det matte teste, iq test (virka det som hvertfall :p) og ordsynonymtest.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...