Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165

Takk for svar, War.

 

Det som suger balle, er at jeg får 12 % men jeg føler meg så evig mye mer chubs. Jeg føler liksom jeg har en slags "falsk" samvittighet. Jeg har alltid hatt mye fett rundt midjen som jeg faen meg aldri blir kvitt. ARGH og jeg klarer ikke en gang måle min fett %. Faen jeg er udugelig. Dagens tale.

Helt seriøst, det kan være starten på: http://no.wikipedia.org/wiki/Anorexia_nervosa

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har trent endel de siste månedene, og økt endel i forskjellige øvelser. Har trent 3-4 ganger i uka, ganske hardt hver gang.

 

Men nå har jeg hatt en pause på 3 uker (kompissen jeg trener med var i syden, russetid ++) og dette er min første pause fra trening, så er litt usikker hva jeg burde gjøre når jeg starter igjen i morgen. Burde man satse fult ut hardt, eller burde man bygge seg sakte opp igjen? Hvor farlig er en pause? Har hørt litt forskjellig.

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar

Telle ekstra nøye , måle fettprosenten og justere hver eneste uke.

Men at du lagrer fett er en indikator på at du er i overskudd, så lagrer du null fett kunne du hele tiden ha bygget mer, men kroppen er ikke 100% effektiv så det er ikke så lett at 9kcal i overskudd blir ett gram fett.

 

 

Metode 2 er H&F-C ( myrevolution) Hvor du benytter sultfølesen til å spise, for eks på en 5 spiser du det du vil, men det må alltid bestå av x gram p,k og f.

Nestegang du er på en 5 igjen så spis på nytt, men alle 3 delene så man ikke messer opp sultfølesen med karb osv.

Denne er god pga de dagene du beveger deg mer spiser man mer og motsatt, VS en fast diett som ikke tar hensyn til det.

 

Begge deler krever masse telling og styr, plan c er bare pøse på med overskudd så man er sikker. 40-44kcal pr kg , men da kan man ende opp med 50/50 masse/fett.

 

Det kommer egentlig an på hvor mye du vil legge i det.

En slow gain, har den fordelen at du kan bulke i de 6 ukene venna dene på fast gain deffer pga fettprosenten.

Lenke til kommentar

Måler du rett? 7-8% er sånn her

 

 

Gitt at man faktisk har såpass mye muskelmasse. Og det er et vesentlig poeng. Folk henger seg alt for mye opp i selve fettprosenten, når sannheten er at to personer med lik fettprosent kan se totalt forskjellig ut avhengi av muskelmassen.

 

Det Hugol beskriver høres ut som et typisk eksempel på en "tynnfeit" kropp. Du har lite fett men du har også for lite muskelmasse til at det ser bra ut. Drit i å deff, fokuser heller på å bygge mer masse så skal du se at sluttresultatet blir bedre.

 

Et bilde som beskriver dette godt:

 

10-percent-body-fat-male-pictures1.jpg

Endret av phax
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva skal fokusere på av mat da ? Få i meg ca 3k kcal og prøve at mye av den maten også inneholder protein ? Jeg har utgangspunkt som tynn forresten.

 

Hvis du klarer det: minst 500kcal i overskudd (ditt forbruk + 500, kanskje mer), 2-3g protein / kg fettfri kroppsmasse, bedre med for mye enn for lite. Det er vel det viktigste, men ikke alt. Spis masse mat. Spis til du er kvalm, og så litt til.

Oats'n squats, man!

Lenke til kommentar

Herp derp annoying bitch inc. Det heter cal dersom det er snakk om kalorier og kcal dersom det er snakk om kilokalorier. 500kcal er 500000 kalorier. Jeg vet at ingen kommer til å endre på skrivemåten, men føler likevel for å påpeke det. 'Cuz it's a shitty day.

 

post-262464-0-34725500-1336384641_thumb.jpg

Endret av Anaio
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Herp derp annoying bitch inc. Det heter cal dersom det er snakk om kalorier og kcal dersom det er snakk om kilokalorier. 500kcal er 500000 kalorier. Jeg vet at ingen kommer til å endre på skrivemåten, men føler likevel for å påpeke det. 'Cuz it's a shitty day.

Mulig jeg er blind, men hvorfor er denne relevant nå? De to postene før deg er det vel ikke noe feil med?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Si meg, er det norn her som faktisk bryr seg om kalorier? Altså, teller så nøyaktig at kcal ikke holder? For altså, normalt dagsforbruk ligger i størrelsesordenen 2500kcal, ikke 2500 kalorier. Jeg klarer ikke se at noen har blandet noe sted her?

JEG! Jeg irriterer meg til stadighet over at badevekta ikke måler i mikrogram, og at målebåndet ikke måler nanometer også. GR.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Si meg, er det norn her som faktisk bryr seg om kalorier? Altså, teller så nøyaktig at kcal ikke holder? For altså, normalt dagsforbruk ligger i størrelsesordenen 2500kcal, ikke 2500 kalorier. Jeg klarer ikke se at noen har blandet noe sted her?

Det er lettare å sei "kaloriar" enn "kilokaloriar". Dessutan veit alle kva det er snakk om.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...