Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Heihei! :)

 

Trener styrke av armer litt nå og da, prøver å løfte litt hver dag. Noen tips for gode og effektive øvelser? Har et par jeg bruker nå, men skull gjerne hatt litt mer variasjon. Vet det er lett å finne øveler på nettet, men vanskeligere å finne dem i en rangering av effektivitet. Tar veldig gjerne imot tips!

 

Du trener bare styrke i armene?

Effektivitet er vanskelig å svare på. Må ha mer info.

1. Skal du bare trene armer? Hvis ja: ombestem deg, og begynn å trene hele kroppen. Hvis du nå tenker "ja, men jeg spiller fotball, så da får jeg nok beintrening", så peker du fingeren mot deg selv og sier: "feil svar". Tren hele kroppen.

 

2. Volum, styrke, eller utholdende trening?

 

3. Hvordan spiser du?

 

4. Hvor lenge har du trent?

 

5. Hvor seriøs er du med treninga?

 

1. For all del, jeg trener hele kroppen til vanlig, dvs når jeg er på treningsenter. Men i tillegg har jeg noen manualer hjemme som jeg trener utelukkende armer med, ettersom jeg ikke kan dra på treningsenteret for ofte.

 

2. I forhold til denne treningen av armer, er det primært volumet jeg ønsker å gjøre noe med.

 

3. Helt ærlig, så tenker jeg ikke altfor mye på kosthold. Men spiser regelmessig sunt og godt. Men som sagt; tenker veldig lite på hva jeg spiser. I know I know, ikkje bra...

 

4. Har trent en stund, men ordentlig nå i et år eller noe rundt der.

 

5. Jeg konser 100% når jeg trener, og prøver alltid å ta den siste "umulige" repitisjonen.

Endret av Ferb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er sikkert riktig, men enten man kan kalle det en smak eller ikke, er det ingen behagelig opplevelse.

Heter den ikke "Naturell" da?

Er det smak i Yoghurt Naturell feks?

 

Hvis du fremdeles vil bli kvitt posen så betaler jeg gjerne frakten :)

 

Å spørre om naturell er en smak er vel det samme som å spørre om hvit er en farge eller 0 er et tall. Det blir et definisjonsspørsmål.

 

Jeg vil prøve og se om jeg kan blande proteinpulveret med noe annet før jeg vil gi det bort. Hvis ingenting faller i smak, så kommer jeg tilbake til det. Jeg kan fortelle at jeg for første gang prøvde bringebærsmak i dag, noe som er litt for søtt synes jeg, men mye bedre enn naturell alene.

0 er et tall, just sayin'.

Endret av wingeer
Lenke til kommentar

Det er da ekstremt få som vil ha guttene tynnest mulig. Muskuløs/atletisk er the shit, og da nytter det ikke være maratonløper.

 

Kommer jo en på om du trener for andre eller for deg selv? Jeg trener langdistanseløping fordi jeg vil sette nye rekorder og hele tiden forbedre meg, om det betyr at jenter syns jeg burde vært mer atletisk, so be it. Som jeg sa tidligere her i tråden; å diskutere hva som er "best" av styrke og kondisjon blir som å si at et eple er bedre enn en bil.

 

Nå er det også en myte at "alle" som driver på med langdistanseløping ser ut som vandrende veistikker. Det er hovedsaklig verdenseliten som er sånn, andre personer er mer normal enn noe annet.

 

Og sist, men ikke minst! Kan vi ikke snart legge inn et forbud mot å poste det "løper vs. sprinter"-bildet? :tease: Skalla mosjonistløper i 50-åra vs. dopet 30-åring ;) Blir jo som å si at alle sprintere ser ut som Jays.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Og sist, men ikke minst! Kan vi ikke snart legge inn et forbud mot å poste det "løper vs. sprinter"-bildet? :tease: Skalla mosjonistløper i 50-åra vs. dopet 30-åring ;) Blir jo som å si at alle sprintere ser ut som Jays.

Jeg er også lei av det bildet, hadde tatt meg 2 minutter å finne en distanseløper som ser bra ut og en sprinter som ser ut som dritt.. Støtter den 100%

Lenke til kommentar

Faen i helvettens Perkele jævla SATS!

 

Nå har jeg sittet her på jobb å giret meg opp til en skikkelig ryggøkt (slutter 8 på jobb), så finner jeg ut at di stenger 8 idag, istedenfor 10 som er vanlig!

 

Hva faen er det som gjør fredag til en så sykt spesiell dag på SATS??!!

Lenke til kommentar

Få folk som trener sent på fredager, så da ser de sitt snitt i å spare kostnader ved å stenge litt tidligere. Men åpningstiden varierer fra senter til senter, så om du har flere sats sentre innenfor rimelig avstand kan du jo sjekke ut det. Storo f.eks har åpent til kl 22 idag.

Lenke til kommentar

SATS på Storo er veldig fin, trente der en gang med en venn. Han kjente noen PT-er der, så vi brukte "PT-rommet" :) Har fått et kompiskort eller hva det heter av en annen venn, så jeg tenker å bruke det der. Trener vanligvis på Fitness Xpress, er helt greit.

Lenke til kommentar

Andre som har prøvd å snu rundt på programmet for å prioritere andre øvingar? Eg har slavisk kjørt markløft og knebøy først heile vegen. Fant ut at eg ville ha meir fokus på resten av programmet og snu litt rundt. No kjem dei to sist i programmet.

 

Foreløpig resultat var at eg gjekk frå 5+5+4 i chins til 5x5 lett. Blir interessant å sjå resultatet framover.

Lenke til kommentar

Min elixia stenger og kl 21.00 i dag, så rekker ikke trening jeg heller pga overtid. Neste gang jeg kjøper treningsmedlemskap blir det på fitness 24/7 der jeg slipper betale 300 ekstra i mnd for saltimene jeg ikke bruker, og slipper og tenke på åpningstider.

 

Det er helt latterlig at de stenger 21!!

Lenke til kommentar

Andre som har prøvd å snu rundt på programmet for å prioritere andre øvingar? Eg har slavisk kjørt markløft og knebøy først heile vegen. Fant ut at eg ville ha meir fokus på resten av programmet og snu litt rundt. No kjem dei to sist i programmet.

 

Det er vel satt opp slikt fordi at disse øvelsene (mark/knebøy) er mer krevende (captain obvious).

Dog, hadde jeg heller hatt en egen dag for Chins/Pullups og øvre rygg, men det er vel kanskje jeg som er rar.

Lenke til kommentar

Det er greit nok. Difor er det vel fornuftig å snu rundt på det av og til? I staden for å bruke opp mykje av energien på dei same øvingane heile tida?

 

Så lenge ein har kontroll på teknikken burde det ikkje bety stort. Markløft går nok meir ut over chins enn omvendt.

Lenke til kommentar

Det er greit nok. Difor er det vel fornuftig å snu rundt på det av og til? I staden for å bruke opp mykje av energien på dei same øvingane heile tida?

 

 

Aha, I see.

Personlig pleier jeg droppe feks noen av di tyngste øvelsene hvis jeg savner fremgang. Feks har jeg hatt egne dager for triceps og biceps, når jeg savner framgang på dips og skullcrusher.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...